|
Annelie32
23-01-2006, 18:20
Helt otroligt , jag köpte på mig en massa , så jag har dubletter men bra å ha när man byter  fanns massor av olika sorter och priset är 35kr för en hoya på båge alltså en fullvuxen hoya stor och fin
Alexander-VG-zon3
23-01-2006, 18:23
läste i tidningen tänkte man kan köpa när man ska in
Var fanns detta någonstans? Det lät ju intressant. I alla ica maxi i landet?
/Maria
Alexander-VG-zon3
23-01-2006, 19:32
CITAT (flaxss @ 23-01-2006, 19:32) Jaha, naturligtvis så skulle erbjudandet gälla på "fel" sida av sverige
Alexander-VG-zon3
23-01-2006, 20:33
men jag vet inte men man kan ju kolla där man bor å se vad dom har där kanske är för hela landet
*Grodan*
24-01-2006, 09:07
"Min" ICA Maxi annonserar bara om hoya compacta den här veckan, på båge för 34:90. Så det är kanske olika på olika Maxi... Compactan är inte så kul tycker jag...
CITAT (Reserv @ 23-01-2006, 19:41) CITAT (flaxss @ 23-01-2006, 19:32) Jaha, naturligtvis så skulle erbjudandet gälla på "fel" sida av sverige  Var inte så säker på det du! ICA MAXI i Luleå säljer Hoya compacta på båge för 34:90 så det där erbjudandet gäller tydligen hela landet.
CITAT (Reserv @ 24-01-2006, 10:46)  Sitter och kollar i telefonkatalogen vart jag skulle ha en ICA Maxi nånstans här......naturligtvis inte alls då förstås  ICA Kvantum har vi, fast det är väl inte samma sak det  :huh: Snabbkollade på Eniro,se, det ser ut som om du har närmaste ICA Maxi i Gävle eller Umeå... tyvärr
CITAT (Betty @ 24-01-2006, 11:43) CITAT (Reserv @ 24-01-2006, 10:46) Snabbkollade på Eniro,se, det ser ut som om du har närmaste ICA Maxi i Gävle eller Umeå... tyvärr  Hmm, vilket gör 4-500 i bensinpengar........näe  i såna fall kan man juh lika gärna köpa för fullpris hos blomsterhandlarn. Vänta ni bara, snart kommer ett erbjudande som bara är sundsvallsborna till gagn  då kan ni sitta där och känna er suktade  Tills dess så väntar jag på att min ålderdomliga Carnosa ska blomma.......för första gången  Om hon nu vill det
Tror faktiskt att det är smartare att köpa krukväxter hos fackhandeln i stället för på stormarknader och mataffärer. Man kan visserligen hitta jättelåga priser ibland på stormarknader men fackhandlarna har i regel både bättre kunskap, belysning och övrig vård av sina växter. Så du får med större säkerhet en friskare blomma i blomsteraffären än på ICA... Förresten, fick lära mig i en annan tråd här att H. compacta (den billiga på ICA Maxi) och H. carnosa - de är inte särskilt blomvilliga någon av dem. Det finns flera andra sorters hoya som blommar lättare.
Alexander-VG-zon3
24-01-2006, 12:09
på maxi har dom bladglans på hoyrna som jag intge gillar fast det går ju att skölja veck efter ett tag
KARIN B
24-01-2006, 14:01
Förra veckan fanns det jättefina stora Hoyor på Ikea Sundsvall (Buketten) 129:- st
norpydorp
24-01-2006, 16:24
jag vill oxå ha ica maxi!!!
Var också på maxi igår.. Här i Halmstad var det Hoya carnosa som kostade 35 kr..  Lyckades hitta ett jättefint exemplar med massa nya skott. De andra hoyorna däremot kostade 65 kronor tror jag. Emma
Jag fick också en Hoya Carnosa för 35 SEK igår. Har också sticklingar av, som jag trodde, Hoya Carnosa, men bladen är olika.   Sticklingen, till vänster, har mörkare och bredare blad. Någon som vet vad det är? Fler bilder finns i mitt fotoalbum. Det gula på bladen är från en lampa.
norpydorp
27-01-2006, 22:19
så där mörk är min gamla carnosa oxå. Är det inte nån pubicalyx du fått tag på typ silver pink/pink silver ,den har smalare, längre och ljusare blad än carnosan. Så finns det jättemånga som heter carnosa olika kloner och kultivarer eller vad det heter. Jag vill fortfarande ha ica maxi!!  Superbilligt!!!
*Felix matte*
27-01-2006, 22:27
På min ICA hade de inga Hoyor och skulle de ta hem så fick jag nog betala minst 119kr för minsta lilla exemplar För en liiiten Kalanchoe kan de ta 89 - 99kr  och ifrågasätter man prissättningen så är standardsvaret... Frakten! Du vet frakten den kostar mycket! och så vill de att jag ska tro på det... I så fall borde makaronerna kosta 150kr/kg istället för 6.50
CITAT (norpydorp @ 27-01-2006, 22:19) så där mörk är min gamla carnosa oxå. Är det inte nån pubicalyx du fått tag på typ silver pink/pink silver ,den har smalare, längre och ljusare blad än carnosan. Så finns det jättemånga som heter carnosa olika kloner och kultivarer eller vad det heter. Jag vill fortfarande ha ica maxi!!  Superbilligt!!! Jag har en stickling av pink silver också. Bladen är inte lika den heller. Det står Hoya Carnosa på krukan på ICA:s, men det är ju ingen garanti för att det verkligen är det. Mig gör det detsamma. Det är min första stora Hoya. Felix matte. Ica Maxi i Ystad har inte heller några Hoyor. Den här fick min man tag på i Malmö. Och där fanns bara Carnosa. Men det är kanske LITE långt för dig att åka för en Hoya.
stennie
27-01-2006, 22:49
*Felix matte*
27-01-2006, 23:11
CITAT (Gertie @ 27-01-2006, 22:42) Felix matte. Ica Maxi i Ystad har inte heller några Hoyor. Den här fick min man tag på i Malmö. Och där fanns bara Carnosa. Men det är kanske LITE långt för dig att åka för en Hoya.  Vem vet.. kanske jag dyker upp där en vacker dag... tågbiljetterna är ju relativt billiga numera
Ingen ica maxi har jag lyckats komma till heller... fast det finns innom hyffsat avstånd om man har tid att ta sej dit. Fast jag har köpt två sticklingar på weibuls i stan  hoya lacunosa  hoya linearis
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|