Full version: Tom fröpåse,
Margith
Innerkuvertet i fröpåsen var ordentligt förseglad och märkt med namn och alltihop... men inte ett endast litet frö!!

Jag skulle verkligen ha velat se mitt ansiktsuttryck när jag uptäckte det laugh.gif

Fröpåsen var från Thompson & Morgan, och ja, naturligtvis har jag mailat och berättat. Jag förutsätter att jag får en ny utan några problem smile.gif

Jag kan förresten tillägga att det var Hosta-fröer, och dem är inte så små att jag missar dem, trots att jag börjar bli gammal och skumögd biggrin.gif

Har ni råkat ut för detta någon gång? Är det vanligare än jag tror? Eller har jag haft maximal otur??
Gåsis
Jag fick en tom fröpåse förra året men det var från Lord Nelson. Men det var inga problema att få en ny - med frön.

/Åsa
Fenja
Jag har råkat ut för det någon gång, men de flesta företag skickar en ny påse och kanske en extra som ursäkt för detta.
Mvh
Fenja
Lady Hamilton
laugh.gif Jag fick en tom gurkfrö-påse i fjol från Nelsons, men som du säger de bara "skrattar" ber om ursäkt och skickar nytt!
Betty
Har hänt mig med, fick en ny när jag mailade till dem. Fröpåsen var från Thompson & Morgan.
Swingtime
Jag har inte fått någon tom fröpåse,men det hände för ett antal år sedan att jag fick groddbladsfrön istället för blomfrö från Weibulls
Det märkte jag inte förrän jag skolat dom och de växt till sej
Gissa om jag blev snopen. och arg wub.gif
Betty
Jag fick brännässelfrön blandat med frön till Prins Gustavs öga för några år sedan, det var mer brännässelfrön än blomfrön i påsen... ohmy.gif
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Swingtime @ 24-01-2006, 01:14)
Jag har inte fått någon tom fröpåse,men det hände för ett antal år sedan att jag fick groddbladsfrön istället för blomfrö från Weibulls
Det märkte jag inte förrän jag skolat dom och de växt till sej

Likadant hände mig rolleyes.gif det skulle vara en ny sorts Penstemon. Jag hade över 100 vackra gröna plantor som jag vårdade ömt wub.gif Tills en dag min pappa sa att han tyckte det såg ut som groblad, då först såg även jag biggrin.gif laugh.gif Jag ringde till Weibulls och berättade hur kärleksfullt jag hade behandlat mina plantor, våren efter fick jag ett tjockt kuvert från företaget innehållande massor av fröer. biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif / Helen
bikiv
Någon helt tom fröpåse har jag aldrig fått. Däremot andra fröer än vad som stått på fröpåsen. Eller fel färg.

Självklart, tycker jag att man ska klaga då och bli kompenserad!

Men vad gör man om man köper fröpåsar som ska innehålla t ex 12 frön och där finns bara 8 st, eller 8 frön och i påsen finns bara 5 st o s v. Det har hänt mig flera ggr. I en sådan påse kan styckepriset per frö bli 2 - 3:- och kanske mer. Är de få frön i påsen och grobarheten ligger på 70 - 80% blir det ganska dyra plantor... Och många bäckar små...

Det har säkert hänt för fler, men, brukar ni klaga då också?
Lady Hamilton
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 24-01-2006, 07:03)
CITAT (Swingtime @ 24-01-2006, 01:14)
.....Det märkte jag inte förrän jag skolat dom och de växt till sej

Likadant hände mig rolleyes.gif det skulle vara en ny sorts Penstemon. Jag hade över 100 vackra gröna plantor som jag vårdade ömt wub.gif Tills en dag min pappa sa att han tyckte det såg ut som groblad, då först såg även jag biggrin.gif laugh.gif .... / Helen

Jag har hört om en som drev fram en mycket "speciell o svår växt" (kommer inte ihåg vad den hette)
Stolt som en "tupp" gick hon med de utlovade plantorna till sin lokala trädgårdsmästare som var mycket intresserad av att köpa.
Dessa plantor var nu 2 år. När han såg plantorna utbrister han -Men det här är ju BJÖRK!
wub.gif Troligtvis hade det kommit ner björk frön i hennes så-lådor när de stått ute och hon "rensat" bort de "riktiga" plantorna laugh.gif
Gåsis
Hmmm, det låter lite som fröerna jag fick ifjol. Ömt vårdade och rädisor när dom var klara wacko.gif laugh.gif laugh.gif Tur att det gick fort att inser vad felet var...

/Åsa
kerstin z5-6
javisst vem har inte vårdat björk och tistel .. smile.gif
pia74
Har aldrig fått tomma fröpåsar men fel fröer. Jag blev lite paff när det skulle bli små (3-4cm) smala chilisar och det blev stora matiga på uppåt 8-10cm.
AnnammA
Förra våren köpte jag från en fröfirma från nätet, och jag trodde det var odla.nu... Så nu när jag beställde lite fröer därifrån kommenterade jag detta, men det visade sig att det inte var dem...(Lite pinsamt, när de mailade tillbaka och sade att det inte var ngn föpåse från dem...)Och jag kom ju på det att jag beställde från en annan nätfröfirma också...(Tyvärr har jag inte kvar orderkopian på burken, då den försvann p g a virus och elimineringen av det...)
Men paff blev jag iallafall i våras då jag öppnade den tjusiga fröpåsen med en läcker mörk solros:"Moulin Rouge" från Daenfeldt och där låg inga frön i påsen...(Jag får kolla igenom om jag har några pappersorder kvar, att se varifrån jag köpt fröna...Kanske har jag skrivit ngt i min trädgårdsdagbok också...)

AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon