Katten
Jag är fotograf och skulle behöva komma i kontakt med er som har (eller känner till de som har) buskar/träd som blommar tidigt?
De buskar/träd jag i första hand behöver fota till artikeln är:

Hybridkejsarolvon, körsbärskornell, trollhassel, häxal, forsythia (olika sorter), tibast etc. Då en en del blommar redan i vinter så börjar det bli lite bråttom att hitta.

Andra sorter som går att driva i blom av intresse är; körsbär, vide, hassel, olvon, päron, prydnadsapel, rododendron, bergskörsbär, körsbärsmandel/dvärgmandel, vårtry, rosenkvitten etc etc

Ytterst tacksam om någon har lite tips ! Stockholmstrakten är relevant område
Hälsn Katarina
Eivor på Väddö
Varför inte pröva med Bergianska? Där finns ju massor av olika träd/buskar samlat på ett ställe. mvh Eivor på Väddö
Katten
CITAT (Eivor på Väddö @ 23-01-2006, 19:41)
Varför inte pröva med Bergianska? Där finns ju massor av olika träd/buskar samlat på ett ställe. mvh Eivor på Väddö

Jo, jag kommer att vara där också, men vill även ha lite "hemmiljö" också i bilderna. Vore också trevligt ! /K
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon