Har ni kunnat sova nu när jag skrev detta

Jag är via en organisation garanterad jobb, vart jag hamnar vet jag inte och inte helller vad jag får göra...De har jobbkontakter över hela australien så man kan hamna i stort sett var som helst, och göra allt från staketbygge på heltid till avancerad traktorkörning (om man nu kan det)...Att jobba på farm innebär så mycket mer än o plocka frukt;)
Jag får bo gratis och äta gratis och får även en liten veckolön på ca 1000 kr och uppåt beroende på arbetstyp...
De ställen jag SKA besöka är Uluru (den stora stenen i mitten som är världens näst största och helig av aboriginerna, vilket jag kommer respektera och därför inte klättra upp på den), Kakadu National Park..En regnskogspark i norra australien som ska vara rena paradiset... Jag ska oxå försöka leta reda på lite ställen som inte är så turistvänliga... Jag kommer troligtvis besöka mer ställen bara jag får tid och råd, men jag vill INTE besöka rena turistställena (förutom uluru) då det är det värsta jag vet...
Kommer naturligtvis ha med min kamera + bärbar hårdisk och diverse filter...För här ska det fotas...Hårddisken rymmer ca 13 000 bilder...
Boken som hänger med är "Reptiles of australia" en fieldguide om alla arter reptiler, då jag är ett stort reptilfan och kommer vid varje ledig stund leta djur

Kort sammanfattat av vad jag ser intressant med Australien är djurlivet och urbefolkningen..
Kort sammanfattat vad jag inte ser så intressant är alla turistställen med fullt av vidriga turister som bara latar sig...Nädu...Tacka vet jag ensam i ödemarken med en öl i handen och ficklampan i bältet

mvh // Johannes