Full version: Inte långt kvar
Jonte_rm
Hej hej..

Snart åker man då, eller snart o snart, beror ju på hur man definerar de ordet..Men 1 mars går planet och jag är framme i Sydney 2 mars och åker då direkt till Brisbane smile.gif

Tanken är att vara i Australien ett år för att arbeta på farmer...

Ska bli grymt kul...

mvh // johannes
ingrid fuxwall
Måste erkänna att jag blir avundsjuk på dig.

ingrid som aldrig flugit
gammelnalle
mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif

avis ... jag ???

JO!!!!!!!!

lycka till!!

PS hittar du ett jobb åt mig så maila....

b
*Felix matte*
Såg i din profil att du är två år yngre än vår yngsta.
Så spännande resa du ska göra.... har du ordnat med jobb på farm eller söker du när du är framme.
Hur som haver så önskar jag dej jättemycket Lycka till! wub.gif
mamamaggan
Hoppas du kommer att trivas. Har bekanta vars dotter gjorde en liknande resa och hon var jättenöjd när hon och kompisen kom hem. De hade fått slita hårt ibland men kunde också unna sig ledigt och se dig omkring.

Lyckat till! Och , jo jag är också avundsjuk.
Snöflinga
LYCKA TILL på färden tongue.gif Det är lärorikt att se sig om i världen innan man s.a.s. stadgar sig....

Dottern bodde i Austrlien i tre år (till och från) innan hon slog sig till ro i Sverige. Det är ett fantastiskt land och framförallt trevliga innevånare rolleyes.gif

Vet inte din ålder, vår dotter var 18, när hon for och vi som föräldrar var vansinnigt oroliga........ vad säger dina ?
RibesRubusVitis
Fantastiskt – den som ändå vore ung! När jag var lika gammal som du, hade jag läst alla Nevil Shutes romaner (22 st), som ofta handlar om Australien. Sedan dess har jag drömt om Alice Springs, antagligen en riktig bonnhåla precis mitt i kontinenten men ändå så lockande…
Lycka till!
Hannele
CITAT (Jonte_rm @ 23-01-2006, 19:59)
Tanken är att vara i Australien ett år för att arbeta på farmer...

Ska bli grymt kul...

mvh // johannes

Spännande!
Skriv dagbok och ta mycket bilder.
Betty
Lycka till i landet "Down under"! smile.gif
labarradepan
häftigt. Du måste lägga in lite bilder från australien så vi åxå får se wub.gif
pisanggoreng
För 10 år sedan plockade jag lite melon och packade tomat i Australien. Jag fick dock nog efter
ett par dagar... Men många trivdes och stannade länge.

(Jag vet inte hur det är nu, men på den tiden var det ganska svårt att få jobba utan arbetstillstånd- men det gick.)
Rossi
Hoppas att du får det jättebra! Det måste vara en verklig upplevelse!
Magdis
Ojojoj, det vore en dröm att få göra nåt sånt! Jag har alltid tyckt att just Australien verkar så intressant. Hoppas du får en underbar tid! smile.gif
fruberglund
Ta vara på tiden där...den går alldeles för fort!

Vi var där på bröllopsresa nov 2004 och älskade det landet. Sän gästfrihet och vänligt folk vart man än kom. Vår favorit var västkusten så har du möjlighet att åka dit så gör det annars går du miste om nåt huh.gif

Speciellt Monkey Mia var uppskattat men det kanske inte är nåt för er ungdomar laugh.gif

Monkey Mia

I mitt album finns några bilder från Australien om du vill se.

Ha en underbar resa och jag är inte heller ett dugg avis biggrin.gif biggrin.gif (ska spara och åka dit igen när jag fyller 50...är ju bara 19 ½ år kvar tongue.gif biggrin.gif )
Jonte_rm
Har ni kunnat sova nu när jag skrev detta wink.gif

Jag är via en organisation garanterad jobb, vart jag hamnar vet jag inte och inte helller vad jag får göra...De har jobbkontakter över hela australien så man kan hamna i stort sett var som helst, och göra allt från staketbygge på heltid till avancerad traktorkörning (om man nu kan det)...Att jobba på farm innebär så mycket mer än o plocka frukt;)

Jag får bo gratis och äta gratis och får även en liten veckolön på ca 1000 kr och uppåt beroende på arbetstyp...

De ställen jag SKA besöka är Uluru (den stora stenen i mitten som är världens näst största och helig av aboriginerna, vilket jag kommer respektera och därför inte klättra upp på den), Kakadu National Park..En regnskogspark i norra australien som ska vara rena paradiset... Jag ska oxå försöka leta reda på lite ställen som inte är så turistvänliga... Jag kommer troligtvis besöka mer ställen bara jag får tid och råd, men jag vill INTE besöka rena turistställena (förutom uluru) då det är det värsta jag vet...

Kommer naturligtvis ha med min kamera + bärbar hårdisk och diverse filter...För här ska det fotas...Hårddisken rymmer ca 13 000 bilder...

Boken som hänger med är "Reptiles of australia" en fieldguide om alla arter reptiler, då jag är ett stort reptilfan och kommer vid varje ledig stund leta djur biggrin.gif

Kort sammanfattat av vad jag ser intressant med Australien är djurlivet och urbefolkningen..

Kort sammanfattat vad jag inte ser så intressant är alla turistställen med fullt av vidriga turister som bara latar sig...Nädu...Tacka vet jag ensam i ödemarken med en öl i handen och ficklampan i bältet wink.gif

mvh // Johannes
Rossi
CITAT (Jonte_rm @ 24-01-2006, 14:55)
Har ni kunnat sova nu när jag skrev detta wink.gif

laugh.gif laugh.gif

Ja, faktiskt! Men det är bara för att jag är så hemmakär så jag är inte alls avundsjuk på dig. smile.gif

Men jag är verkligen glad för din skull för om man tycker om att resa och vistas länge utomlands så förstår jag mycket väl hur mycket det här är värt för dig! Så, återigen, lycka till och ha det så trevligt!
Klematis
Härligt, ta vara på tiden och res...
mamamaggan
Du kommer att ha en helt underbar tid där det är jag övertygad om . Vi reser inte ofta utomlands men när vi har gjort det så har det för det mesta varit i egen regi. Tycker det är intressantast att få kontakt med de som bor där och få en liten inblick i hur deras vardag ser ut.

Nej, jag låg inte sömnlös men jag är allt bra avundsjuk! laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon