Klematis
23-01-2006, 21:24
Blir det alltid rörigt hos er när ni renoverar ett rum Hos mig blir hela huset upp och ned. Sågar ni inne eller ute. Här sågas det inne och det blir så dammigt och mycke skräp. Hos min kompis sågas det alltid ute. Det brukar alltid bli jag som får städa upp så att det fungerar under veckan och så fortsätter det nästa helg och vecka... Visst är det roligt att göra något nytt med det är ganska jobbit oxå.
kerstin z5-6
23-01-2006, 21:29
Här sågas det inne och hyvlas och slipas!
Jag har gjort om hela min lägehet och gjort en stor 1:a till en liten 2: amed allt vad det innebär med att flytta väggar och byta golv.
Jag är jättenoga med att hela tiden städa efter mig och hjärtevännen

.
Då slipper man dom där små trollen som "på pin kiv" gömmer ens verktyg
/Anki
I vanliga fall är jag inte så pedantisk, i själva verket är jag ganska slarvig
fruberglund
24-01-2006, 17:01
Sågar ute om det går men nu är det ju lite kallt...
Jo, rörigt blir det förstås men sågar får mannen göra i garaget på vintern och utomhus under den varma årstiden. Vi har stor plats i garaget så han kan ställa upp sågbockarna och låta dem stå där flera dagar utan att behöva flytta på dem.
Klematis
25-01-2006, 13:13
Visst är det roligt att göra iordning hemma. Just nu är det tvättstugan som får sig ett lyft. Nymålad i färgen solsting, en härlig gulfärg. Vi var lite rädda för att den skulle bli för start men det försvinner ju så mycket vägg när man får upp allt på väggarna. Visst är det konstigt med verktyg och allt som bara försvinner. Det jag kunde önska var just att man kunde såga ute i garaget. Det blir så mycke städning av allt dammet.
Kakaduan
25-01-2006, 15:03
Hos mig försvinner allt som man mäter med och alla pennor.
MYCKET märkligt, tycker jag!
Kakaduan
Klematis
25-01-2006, 16:30
Här försvinner även större saker som sågar och hammare. och Jag har inte gömt dom för min gubbe.!!
Caprice
26-01-2006, 14:00
Här ser det ut som ett bombnedslag...
Klinkas i hallen....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.