katah
jag kommer inte att starta ett nytt tråd varje dag, lovar!

Men detta vilja bara dela med mig.

Jag har varit fundersam kring belysningen och idag var vi och handlade när vi såg att de byggde om där i köpcentrum och hade lösa armaturer på golvet. rolleyes.gif då går man förstås och frågar...

Och vi fick 5 stycken , inklusivt ALLT, tom.reservlampor !
Det var bara att plocka med ( till slut tog de emot 100 kr!) och när vi kom hem så det enda som behövdes var att torka av damm och sätta lysrören på plats och hänga upp på en list i växthuset.
En hängde vi upp på en metallram inne i vardagsrummet, så att gazanian får lite ljus smile.gif
Jag har beställt frö i dag för 1 tusen kronor, och min man hickade inte alls när jag nämde summan smile.gif huh.gif smile.gif
Han har nog spenderat många mer tusenlappar till båtdelar under denna månad...

Gissa vem som är glad biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Bitta98
biggrin.gif lyllos dig tongue.gif
kerstin z5-6
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif tongue.gif
Lady Hamilton
GRATTIS! till bra belysning
Ja plötsligt händer det laugh.gif .....................
Gurkan
laugh.gif

Grattis till fyndet ! Nu slipper du fundera mer på belysning ... det löste sig ju självt.
katah
Om ni är jättenyfikna tongue.gif så finns det ett par bilder om lampor i album
i januari i växthuset rolleyes.gif
Lady Hamilton
laugh.gif Kanon! Det blir snyggt
Men mest tyckte jag om den där bilden inne laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Påminner mig om hur jag hade det var tidigare.............hade EXAKT som du smile.gif till och med "ställningen" är den samma!
katah
biggrin.gif Hamilton, hade du också två våningar lampor och en hylla där mellan ,som vi tänker testa i dag
Det blir som ett eget "odlingspyramid"

Jag försöker hinna så lite mer idag, för jag ska resa bort en vecka.
Då väntar forhoppningvis alla mina hundratals fröer mig och jag kna börja på riktigt!

Jag såg att även du använder de kraftiga "köttförpackningar" som odlingslådor. Min man har länge sen blivit trött på mina samlingar av diverse små burkar, toaruller mm wink.gif skönt att det finns andra tokiga biggrin.gif

Jag testade förra året Runåbergs krukmakare och det var kanon, gratiskrukor från tidningspapper!
Lady Hamilton
CITAT (katah @ 25-01-2006, 09:22)
biggrin.gif Hamilton, hade du också två våningar lampor och en hylla där mellan ,som vi tänker testa i dag
Det blir som ett eget "odlingspyramid".......

tongue.gif Näe, jag lät mitt "växa" på bredden! Så jag fick lägga masonit skivor mellan två bord och använda två "torkställningar" brevid varandra.
Men alla sätt är bra utom de dåliga! smile.gif
katah
rolleyes.gif , om jag låter den växa i bredden så måste jag möblera om i vardagsrummet som redan är propfull wacko.gif annars ser jag inte på tv:n
så mitt enda alternativ är uppåt!

I alla sydvästliga fönster finns redan två extra hyllor sen förut för mina odlingar, så det kommer frodas här!

inne i växthuset , under plasttältet är det nu +8 grader ohmy.gif , jag begriper ingenting... det skulle blåsa bara +4 gradigt luft???

Kanske det är lite varmare här inne nu, men men ... snart är tropiken här om vi sätter dit även en värmefläkt! biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon