Full version: Ovanliga vänner
Kathy
Lunchen blev bästis med ormen.
kristerh
får inte fram filmen wink.gif men är det den med råttan o ormen så är det en gullig historia wub.gif
undrar hur ormen reagerar på andra råttgodsaker wink.gif för det är väl det de äter wink.gif
krister
Klematis
Får inte heller fram filmen
renate
Jag fick fram filmen.ha ha gulligt.
little.lunatic
Så sjukt... Hur kan de låta hamstern vara kvar? Ormen kommer ju att bli ihjälstressad. Hamstern fattar inte bättre. Det är inte ovanligt att ormar matvägrar och då ska man INTE låta foderdjuret vara kvar! Och för övrigt förstår jag inte varför man inte matar med avlivade foderdjur...
andersen
Ja det blir inget bra slut på den historen. Tids nog blir ormen hungrig och då kommer naturen att ta ut sin rätt, så är det bara.
Flamingon - växtgalning
det är inte alls gulligt utan fruktansvärt dumt. mad.gif
en annan som har orm ser att ormen inte gillar läget alls och högst troligt så är det hamstern som kommer skada ormen, börja tugga på den etc etc. hamstern är även lite väl stor för den ormen. kan även tilläggas att ormar har inget behov av sällskap, varken från andra ormar, oss människor eller deras "mat" och de skaffar därmed inga vänner.
Azeman
CITAT (kristerh @ 25-01-2006, 10:13)
får inte fram filmen wink.gif men är det den med råttan o ormen så är det en gullig historia wub.gif
undrar hur ormen reagerar på andra råttgodsaker wink.gif för det är väl det de äter wink.gif
krister

jag fick fram filmen och det var en dvärg hamster, tror en sb.
Azeman
CITAT (little.lunatic @ 28-01-2006, 19:31)
Så sjukt... Hur kan de låta hamstern vara kvar? Ormen kommer ju att bli ihjälstressad. Hamstern fattar inte bättre. Det är inte ovanligt att ormar matvägrar och då ska man INTE låta foderdjuret vara kvar! Och för övrigt förstår jag inte varför man inte matar med avlivade foderdjur...

avlivade? en del reptiler/ormar äter levande och vägrar äta fryst. och en del äter fryst och inte levande.
Det är mera naturligt än att ormen är instängd
little.lunatic

avlivade? en del reptiler/ormar äter levande och vägrar äta fryst. och en del äter fryst och inte levande.
Det är mera naturligt än att ormen är instängd

Det är alltid bättre att mata sina ormar med pre-avlivade foderdjur, eftersom det utgör en risk för ormen då möss har rätt vassa tänder etc. Men det är sant att vssa ormar (individer, inte arter) inte tar dött, utan bara levande. I sådana fall får man ta den risken eller eventuellt hitta ett annat foderdjur. Vet inte om det är mer naturligt att mata med levande. Vilda ormar kan äta döda möss också (till exempel), men jag antar att de oftast tar levande - Men som sagt, det är risken man vill undvika.

Vet inte riktigt vad du menade med "Det är mera naturligt än att ormen är instängd", men jag kan lova dig att ormen är inte tillräckligt smart för att förstå att den är instängd. Naturligtvis ska man ha ett terrarium som är tillräckligt stort, men många vilda ormar lever på extremt små ytor under hela sina liv. I så fall tycker jag det är värre med en så kallad "innekatt". Katter är relativt intelligenta och förstår att de är instängda...
little.lunatic
Ser nu att det förra inlägget ser lite konstigt ut. Det beror på att jag citerade bara genom att kopiera och klistra in. Ursäkta det.
amaira
CITAT (Flamingon - växtgalning @ 29-01-2006, 12:22)
det är inte alls gulligt utan fruktansvärt dumt. mad.gif

Precis.
"Dumt" är ordet.
Taskigt mot båda djuren.

Dumt, baserat på okunskap.

wacko.gif för Aftonbladet (och Expressen med).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon