Kathy
Motion 2005/06:MJ372.

Motionen ska behandlas 2 februari i Miljö- och jordbruksutskottet.
kristerh
Tycker jag verkar väldigt bra, hoppas den går igenom,
förhoppningsvis kan det höja kattens status.
krister
Anna i Mjölby
DET var en synnerligen bra idé! Fast jag är nog så pessimistisk över utgången av det hela... Katters väl och ve är ingen högstatusfråga direkt.

Anna, matte till bl a två hittekatter
Klematis
Jättebra, hoppas att detblir någon ändring för dessa stackars katter.
Matte till upphittad katt
Ivy
Hmm.

Det egentliga problemet är ju att många helt saknar sympati för djur och det kan tyvärr inte lagen göra något åt.

Fast att sänka priset på kastrering borde dom och obligastorisk märkning borde också införas. Men det nog skulle vara väldigt svårt med tanke på den massproduktionen av kattungar som sker.

Punkt 3 förvånas jag över. Har alltid antagit att det varit olagligt. Hur kommer det sig att de inte kommit på det föränn nu?! mad.gif
andersen
Ja det är bra, katter skall inte få springa "lösa hur som helst" utan ägaren har ett visst ansvar, undrar bara hur skall lagen efter levas, är det polisens sak att se till det?eller kommer det att bli en ny myndighet, så som dom har i Storbritanien där har dom djurpoliser har jag sett på TV.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon