|
Jag tycker det är jättekul å titta på andras hemsidor...
Det finns säkert jättemånga här som har hemsidor som handlar om deras trädgård...mm
Kan ni inte skriva eran hemside adress så man får kika lite sammt att man kan få lite inspiration...
Själv så har jag tyvärr ingen men det kommer nog så småningom...
Är det ingen som har nån rolig hemsida???
Hej!
Jag har en hemsida som jag tycker är spännande för hus och trädgårdsintresserade. Där kan du ladda ner och leka med program om hus och trädgård. Särskilt trädgårdsprogrammet kan förvandla vinter till sommar. Eftersom jag säljer på sidan, visserligen till låga priser, känns det inte ok att klämma fram med adressen. Om du frågar snällt skall du få den.
Januari är snart slut. Tackom o lovom. Det blir ljusare.
Ha de! A
kerstin z5-6
25-01-2006, 22:30
Alla som har en www adress längst ner i sin signatur har hemsida... det vanligaste här är väl kanske att man har foroalbum i stället
Jo jag vet att det finns en liten ikon som talar om att man har en hemsida... Men jag är liiiite  lat  och orkar inte kolla igenom alla medlemarna om de har hemsida eller ej....
Jag har också hemsida, men tyvärr, "skomakarens barn har inga skor"  , alltså har jag inte hunnit/orkat uppdatera på läääänge och av ngn anledning har bilderna försvunnit! Ngn gång måste jag ta mig i kragen och få den grejat!
*Felix matte*
25-01-2006, 22:53
CITAT (Floppy @ 25-01-2006, 22:46) Jo jag vet att det finns en liten ikon som talar om att man har en hemsida... Men jag är liiiite :rolleyes: lat :rolleyes: och orkar inte kolla igenom alla medlemarna om de har hemsida eller ej....  :rolleyes: :rolleyes: och så förväntar du dej att de som har hemsida ska vara så mycket "duktígare" än du.. och meddela dig i denna tråd
Jag har ju min blogg dårå.
Inger GMT
26-01-2006, 08:04
Hej Jag har hemsida om vår trädgård och även en om vår hund.Det finns ju många djurvänner här på Odla Nu. Det händer ju inte så mycket på trädgårdsidan under vintern. Men eftersom jag flyttar snart så ser jag fram emot att upptäcka en för mig helt ny trädgård under våren o sommaren. Hälsningar Inger GMT trädgårdYatzy
CITAT (linvik @ 26-01-2006, 00:51) Jag har ju min blogg dårå.  Och vad är det för skillnad på hemsida och blogg? Undrar av ren nyfikenhet.
pisanggoreng
26-01-2006, 08:17
CITAT (Berith @ 26-01-2006, 08:10) Och vad är det för skillnad på hemsida och blogg? Undrar av ren nyfikenhet. :rolleyes: En blogg är en hemsida som är uppbyggd som en dagbok. (För övrigt finns det en del trädgårdsbilder på min hemsida också...)
Ahaaa, förstår precis.
Hej igen.
Klart att du är välkommen till hemsidan. www.husjournalen.se
Tar gärna emot synpunkter på trädgård, gärna kritiska. Det kan medföra förbättringar.
Ha en bra dag!
Alve
Jag har en hemsida om örter, där finns även en del bilder från mina egna örtodlingar (som hittills varit på balkongen och vid mina föräldrars sommarstuga) och min gamla örtdagbok (fram till och med förra året). Adressen är http://www.stacken.kth.se/~noora/kryddorJag har även en blogg om min trädgård, men där finns ännu inga bilder (vilket ju brukar vara det roligaste) utan bara "statusrapporter" om vad som sker i trädgården. Från och med i år får trädgårdsdagboken även agera örtdagbok, eftersom det kommer att bli svårt att skilja på örtodling och trädgårdsodling. Adressen dit är http://nooras_tradgard.livejournal.com/
Jättekul å titta i nu när det är så mycket snö ute (i allafall hos mig) och det är långt kvar till vår/sommaren... som ni ser på bilden så förstår ni kanske Man får drömma sig bort med alla bilder, man får sig en trevlig lässtund, får roliga ideer...fantasin är som på topp... TAck för alla länkar till hemsidor och bloggar...jättekul...
Ciczi har också en hemsida som inte blivit uppdataerad på ett tag men håll till godo. Ciczis HemsidaCiczi
fruberglund
26-01-2006, 16:46
Min är under uppbyggnad men välkommen att titta när den är klar sen (tar nog någon månad till, har en liten att ta hand om)
Jag har lite trädgård på min hemsida, dels som egen rubrik och under sommaren en del i dagboken. Fritiden kretsar ju en hel del runt trädgården  .
jag har en blogg.... den handlar om lite av varje... mina handarbeten, katter, trädgård och vad som händer i mitt liv.
AndreasBlomquist
27-01-2006, 06:08
Jag håller på och bygger upp ett bloggställe där du kan få en egen blogg med valfritt namn. Allt kommer vara på svenska och behövs det support så sker den ju direkt med mig på svenska. Allt för att användarna snabbt ska få hjälp.
Kan också säga att bloggstället kommer ha ett trädgårdsinriktat domännamn. Det kommer med plats för egna bilder också!
Räknar med att den ska vara klar om max 1 vecka, antagligen tidigare!
Christer i Falköping
27-01-2006, 06:39
Jag har ju min Blogg om min handelsträdgård i Tråvad. Christer.
AndreasBlomquist
27-01-2006, 06:42
CITAT (Christer i Falköping @ 27-01-2006, 06:39) Jag har ju min Blogg om min handelsträdgård i Tråvad. Christer. Christer, Du får ju jättegärna flytta din blogg till mitt ställe sen ju!  Det är helt på svenska och om något ter sig som grekiska i det tekniska som du skrev i en annan tråd så hjälper jag dig!
CITAT (Floppy @ 25-01-2006, 20:58) Är det ingen som har nån rolig hemsida??? :( Floppy, Jag har massor med hemsidor spridda på nätet med olika teman men en enbart för trädgård har jag ej. Men du kan finna en nystartad site där jag håller på och bygger upp en ny Trädgårds avdelning med tanke på att jag flyttat till hus förra våren. Allt på Engelska!Dianas Happy Home PageJag har en special Blogg där för min trädgård där bara jag kan skriva vad som händer och inga kan lägga in kommentarer. Den är mer till för mig att hålla koll på mina tankar och vad som händer här hemma i trädgården. Allt på Svenska
Vad tycker ni att en trädgårdshemsida ska innehålla? Själv gillar jag bloggarna och miljöbilder för inspiration. Specialtips om särskilda blommor är också kul, men listor med alla trädgårdens växter orkar jag sällan läsa.
Sunesetter
28-01-2006, 15:49
Hej,
Kika gärna in på blomtokig.se!
Det är en helt ideel sida som byggs av mig. Har fått igång forumet nu också.
AndreasBlomquist
30-01-2006, 01:26
Jag har nu lyckats få till hemsidan och den har börjat fungera. Första sidan ser just nu ut som skit men det får ni ta just nu Detta är dock hemsidan med stort H för alla er som ännu inte har en egen hemsida och vill ha en! Du skapar genom 3 enkla steg din egen blogg (hemsida, dagbok, fotoalbum). Bloggar är oerhört "inne" just nu på internet och var och varannan har en. Se detta som ett tillfälle att på ett enkelt sätt kunna sprida din ord och bilder till intresserade runt om i Sverige och världen. Du har förutom bloggen även ett fotoalbum med 5 Mb's utrymme, så du får upp en hel del bilder innan det blir fullt. Just nu så jobbar jag för fullt med att göra framsidan lite finare och sen är det en hel del översättning från engelska till svenska. Jag hoppas bli klar med både översättning och framsidan till senare i veckan men tveka inte att bli medlem redan nu och få dig din alldeles egna blogg med adressen: http://DITT_ÖNSKADE_BLOGGNAMN.tradgardsblogg.seSå, se nu till att redan nu klicka dig fram till: http://www.tradgardsblogg.se// Andreas
Andreas, vilket roligt initiativ! Jag undrar om du har kategorier så man kan sortera inlägg efter kategorier? Lycka till!
kantarell
30-01-2006, 14:26
Jag har en hemsida ni gärna får kika på. Måste dock varna för två saker:
1: Jag har tyvärr ingen egen trädgård ännu och därför finns inte mycket trädgårdsbilder på sidan. 2: Jag har nog inte uppdaterat sidan sedan i somras.
Däremot finns där bilder på en del av mina krukväxter samt en del naturbilder från olika platser och årstider. I övrigt innehåller min hemsida mest bilder på konsthantverk och målningar jag gjort.
/Mona
kantarell
30-01-2006, 14:30
Oouups! Det gick visst lite snabbt. Jag skulle kanske lagt in adressen också?! Här är den: www.hsprodukter.se/mona/
 Vill bara meddela att jag knyckte receptet på morotskakan! Åh vilka fina bilder.  Jönköping och Vättern var alltså lika isigt förra vintern; tänker på cics bilder i en annan tråd. Men... men.... men.... Oj!! vilka arbeten du gjort. Blir nästan mållös!  Tycker speciellt om det lilla bordet i trä och glas-arbetena och tavlorna och....! Wow. --------- pratade med Mona alltså....
kantarell
30-01-2006, 16:03
Hej Berith! Vad roligt att du uppskattar mina bilder! Tills nu är det mest "närmast sörjande" som sett min hemsida så det är mycket trevligt att läsa ditt inlägg. Jodå, morotskakan blir god - och som tur är kan ju jag fortsätta baka den även sedan du "knyckt" receptet Förra året var det mycket fint att gå längs Vätterstranden efter att vinden piskat upp så mycket fukt på allt. I år bor jag inte längre där så jag vet inte riktigt hur det ser ut. Mina tavlor, glas -och träföremål tillverkade jag under en period på fyra år, men visst var det intensiva år! /Mona
AndreasBlomquist
30-01-2006, 17:53
CITAT (linvik @ 30-01-2006, 11:34) Andreas, vilket roligt initiativ! Jag undrar om du har kategorier så man kan sortera inlägg efter kategorier? Lycka till! Hej Linda, Ja, det finns så du kan skapa dina egna kategorier. Jag kommer inte ihåg om jag har aktiverat det dock men det tror jag allt. Angående ditt mail så kommer jag svara på det inatt, för det var så långt och jag måste sätta mig ner ordentligt vid datorn utan ungar som springer omkring...
virrevarv
30-01-2006, 22:22
Nu har jag skaffat trädgårdsblogg på Andreas sida, enkelt och lätt! Hoppas att vi snart blir fler där inne... Tänkte skriva om allt möjligt men givetvis kommer tyngdpunkten att ligga på min trädgård, vad annars? Jag tom drömmer om mina frösådder!! Nåja, för den som har lust så är adressen; http://humlanstradgard.tradgardsblogg.seBilder är på gång men nu pallar inte ryggen mer sittande framför datorn idag.. De kommer så småningom... Ha det gott allihopa!! Virrevarv
pisanggoreng
31-01-2006, 11:35
Har skaffat ny trädgårdsblogg: klicka här!
S-Blomman
02-02-2006, 12:26
Jag har  fast mest katter men även mycket blombilder från min trädgård. Adressen här http://www.silverblommans.com Mvh Monika
S-Blomman
02-02-2006, 12:35
CITAT (linvik @ 26-01-2006, 00:51) Jag har ju min blogg dårå.  Vilken underbar Blogg  jag har bara en pärm med foton av mina växter (en del på hemsidan). Mysigt att ta fram på vintern o njuta Jag återkommer nog till din blogg. Mvh Monika
Jag har en hemsida, men den handlar bara om hundar Inga vackra bilder på blommor och annat .... http://www.goldenpojkarna.se
CITAT (S-Blomman @ 02-02-2006, 12:26) Jag har  fast mest katter men även mycket blombilder från min trädgård. Adressen här http://www.silverblommans.com Mvh Monika Fina katter du har  Det var lite kul att klicka på din länk och få upp en bild på min Frida  (hon är jättelik katten på förstasidan)
Jättekul att så många har lagt in länkar till sina sidor... Har kikat liiite granna på en del...men jag jobbar för fullt på att få klart min sida...som kommer att innehålla min hund och min 'trädgård'... Återkommer med adressen när den är klar... Men TACK alla för era bidrag...så att man får lite inspiration och att man får drömma lite om den kommande våren och sommaren...
Birgitta i Mora
04-02-2006, 21:26
Jag har också en hemsida. Inte en sida som handlar om trädgård, men man kan använda det som finns där i sin trädgård. http://luffarslojd.sida.nuLite reklam blev det kanske nu  Ber om ursäkt för det.
Har fått upp våra gamla bilder igen efter att de legat nere ett tag... länk finns i signaruren  men den är inte så komplett just nu...
pinhead
05-04-2006, 14:52
om djur och omplacering då . www.omplaceringsdjur.se och ständigt uppdaterad och under uppbyggnad , händer nått varje dag så blir oftast nån timme per dag
Ca_Milla
08-04-2006, 22:16
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|