|
Kakaduan
25-01-2006, 14:12
Åååååh! Man blir alldeles yr när årets fuchsiasticklingarna står i hyllorna och man ska försöka välja.  Man kan inte! Man köper mer än man tänkt sig! Man vill ha och vill ha och vill ha - i alla fall jag! Kakdauan
Lady Hamilton
25-01-2006, 14:21
 Här får vi vänta MINST 2v till....................
Kakaduan
25-01-2006, 14:24
Ja, vilken tur jag har som bor i Stockholm! Min svärmor bor i Luleå och hon får alltid sina (som hon får skicka efter) väldigt sent! Jag köpte några stycken som jag tror hon ska tycka om och skall skicka dem till henne, så jag hoppas att de överlever posthanteringen och kylan i brevlådan däruppe. Går det så går det.
Kakaduan
Jag känner helt klart igen den där hagalenskapen!  När jag tittar i frökataloger eller går omkring på handelsträdgården så kliar det fruktansvärt i fingrarna och jag vill ha alldeles för mycket! Tur att min man inte klagar över vad det kostar utan bara tycker det är bra att jag gör fint i trädgården.
Eva i Skåne
25-01-2006, 16:11
Lady Hamilton
25-01-2006, 16:16
Ja det är väll inte bara Fuchia som finns som stickling  ............. Hoppas att du kan hitta någonting annat, som du "bara måste ha"
kristerh
25-01-2006, 16:17
Själv åker jag snart till Rockdala  och kommer garanterat inte hem tomhänt... krister
Klematis
25-01-2006, 16:18
Övervintrar ni fuchior? Jag och min mamma har övervintrar några i tre vintrar nu. Spännande att se hur många som klarats sig iår. Det blir ju nya varje år. Men det är lite kul med de som man klartat.
kristerh
25-01-2006, 16:20
jag övervintrar mina under huset, ett par har jag under blomlampa inomhus krister
Klematis
25-01-2006, 16:24
Vi har våra i en potatiskällare. Det är nog snart dax att kolla läget och ta upp dom. Har du dom uppe hela vintern?
kristerh
25-01-2006, 16:28
är det mig du menar? så ja, de 2 som jag har under lampan är inne hela vintern, och de verkar trivas bra, de övriga var jag nere o vattnade förra helgen och de verkade må bra. krister
ewa zon 3
25-01-2006, 16:35
CITAT (Kakaduan @ 25-01-2006, 14:12) Åååååh! Man blir alldeles yr när årets fuchsiasticklingarna står i hyllorna och man ska försöka välja. :blink: Man kan inte! Man köper mer än man tänkt sig! Man vill ha och vill ha och vill ha - i alla fall jag! Kakdauan Antar att du handlade i Weibullsbutiken på Sveavägen. Såg du om de hade andra spännade sticklingar? Jag vill också ha lite små plantbebisar att pyssla om i väntan på fröna som gror. /Ewa
Eva i Skåne
25-01-2006, 16:51
CITAT (Hamilton @ 25-01-2006, 16:16) Ja det är väll inte bara Fuchia som finns som stickling  ............. Hoppas att du kan hitta någonting annat, som du "bara måste ha"  Tror du att det kan finnas något som lockar mig???
pisanggoreng
25-01-2006, 17:09
Tittade just till mina fuchsior i källaren. Några blommar  . Tog också några sticklingar av dem (och rosmarinen) så nu har jag också fuchsiasticklingar här.  (Om någon besöker Lilla fiskaregatans... i Lund innan lördag och där är något intressant så berätta gärna här (och spara lite!).)
redan fuchsior? Är inte det lite väl tidigt egentligen? någon göteborgare som sett till sticklingar? Om de redan kommit tycker jag att fröer borde dyka upp i affärerna snart.
CITAT (Carex @ 25-01-2006, 22:05) redan fuchsior? Är inte det lite väl tidigt egentligen? någon göteborgare som sett till sticklingar? Om de redan kommit tycker jag att fröer borde dyka upp i affärerna snart. inte sett dom ännu...trots att jag plundrade blomsterlandet förra veckan  femton nya porsliner stog i fönstret en dag..bara sådär
Lady Hamilton
25-01-2006, 22:26
CITAT (Carex @ 25-01-2006, 22:05) ....Om de redan kommit tycker jag att fröer borde dyka upp i affärerna snart.... Här finns det fröer "överallt" sedan 2 veckor tillbaka
Nää, inga fuchsior i Gbg, och jag tycker också det är för tidigt när man sedan ska försöka hålla de växande plantorna i liv också! Men ingen kan hålla i mig när Åkraberg har sin fuchsiahelg i mitten på februari, då ska jag hamstra!!
Åh vad skönt, sånt där förekommer inte häromkring. Varken försäljning av sticklingar eller tillhörande "tjurrusning".
Kakaduan
26-01-2006, 08:50
Ewa zon 3 undrade om det fanns andra trevliga Sticklingar på Sveavägen... Ärligt talat blev jag så förblindad att jag inte såg något annat. Fuchsiorna från Rockdala brukar ju komma samtidigt som pelargonerna, men jag måste erkänna att jag inte såg det. Fick på något konstigt sätt tunnelseende! Egentligen gick jag ju dit för att kolla efter en present men det glömde jag. Kakaduan
Anki på Öland
26-01-2006, 11:21
Känns lugnande att inte ha minsta lilla plats i något förnster förrän pelargonerna har flyttat ut...... Behöver inte välja eller fundera på vad jag skall köpa..... Anki
Caprice
26-01-2006, 13:57
Väntar till trädgårdsmässan i Älvsjö... större sortiment till bättre priser... fast det gäller att ha vassa armbågar...
Nu har jag också varit på sveavägen och shoppat.... det fanns lite blandat i sticklingsväg. Jag köpte inte så många, jag har ingen extrabelysning ännu... så jag vill inte köpa så mycket. men 4 fuchsior 2hoyor och 1... myrranka tror jag den hette.
Eva i Skåne
28-01-2006, 00:42
CITAT (yenny @ 28-01-2006, 00:33) Nu har jag också varit på sveavägen och shoppat.... det fanns lite blandat i sticklingsväg. Jag köpte inte så många, jag har ingen extrabelysning ännu... så jag vill inte köpa så mycket. men 4 fuchsior 2hoyor och 1... myrranka tror jag den hette. NU!!! Har dom nattöppet?
Hmm....  Förut tyckte jag det var skönt att det inte finns sticklings-försäljning här i trakterna men nu när jag ser bild på dom så.... Joo det hade nog varit trevligt med lite amok-löpning i alla fall.
Lady Hamilton
28-01-2006, 11:31
CITAT (Berith @ 28-01-2006, 09:53) Hmm....  Förut tyckte jag det var skönt att det inte finns sticklings-försäljning här i trakterna men nu när jag ser bild på dom så.... Joo det hade nog varit trevligt med lite amok-löpning i alla fall.  Inte har du väll drabbats av "Vill ha sjukan"? (Som många av oss andra  )
CITAT (Eva i Skåne @ 28-01-2006, 00:42) CITAT (yenny @ 28-01-2006, 00:33) Nu har jag också varit på sveavägen och shoppat.... det fanns lite blandat i sticklingsväg. Jag köpte inte så många, jag har ingen extrabelysning ännu... så jag vill inte köpa så mycket. men 4 fuchsior 2hoyor och 1... myrranka tror jag den hette. NU!!! Har dom nattöppet?  näää jag hade varit där tidigare på dagen såklart
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|