|
labarradepan
25-01-2006, 15:39
MAGSJUK!!! Hur kul är det att fira sin STORA dag på det viset. Urk. LÄngar redan till 30 års middagen ikväll, mosad potitis med smör. Och ett glas blåbärssoppa. Snyft! Jag som skulle haft familjen här ikväll på kalas.. Så nu måste jag beklaga mig lite..
Grattis på fördelsedagen!! Din krake. Ät 10 - 12 vitpepparkorn, sväljes hela. Det kan stoppa magsjuka fort om man har tur. Mvh Fenja
labarradepan
25-01-2006, 15:45
trodde man bara skulle ta det innan, man åkte på det. så det hjälper fast man är sjuk redan??
CITAT (labarradepan @ 25-01-2006, 15:45) trodde man bara skulle ta det innan, man åkte på det. så det hjälper fast man är sjuk redan?? Grattis din stackare, jaa, man ska ta kornen direkt när man exponerats för magsjuka eller senast när man börjar må lite kymigt. Är magsjukan väl igång så är det blåbärssoppan som gäller, inte för att den har så stor effekt, men bra mycket godare än pepparkorn. Krya på dig din stackare, du får fira till helgen istället.
mamamaggan
25-01-2006, 15:49
Stackars dig!  Det är inte roligt att få magsjuka överhuvudtaget men på sin 30-årsdag!!!! Hoppas du snart blir bättre och att ni kan fira din dag snart.
Nääääää men fy vad rackigt att vara magsjuk på sin 30-årsdag!  Stackars dig! Ni får ta kalaset en annan dag istället även om det förstås inte blir riktigt samma sak. Krya på dig! (Och grattis på födelsedagen iallafall!)
netaave
25-01-2006, 15:56
Grattis! Om det är magen som är i uppror så försök få i dig 1 tsk potatismjöl upplöst i ett glas vatten. Mår du illa så drick uppvispad sockerdricka, kolsyran ska väck, alltid något att skåla i.
Eva i Skåne
25-01-2006, 15:57
Stackars dig Hoppas du kan ta igen detta och fira lite senare För många år sedan hade jag en arbetskamrat som blev magsjuk alldeles efter sitt 30-årskalas. Gästerna hann lagom att gå hem. På kalaset hade hon bjudit på hemmagjorda smörgåstårtor. Vad hände dagen efter tror ni? Jo, varenda gäst hade blivit smittad  Antagligen av maten som hon hanterat innan hennes sjuka bröt ut. Du behöver åtminstone inte ha dåligt samvete för att du smittat ner en massa människor. Hoppas du snart kan ha en fest tillsammans med dina vänner och familj och att alla håller sig friska då. GRATTIS trots omständigheterna.
labarradepan
25-01-2006, 15:58
tack alla för era bra tips o grattis hälsningar.  Det värmer.
Klematis
25-01-2006, 16:29
Grattis på dig. Jag brukar alltid ta vit eller svartpepparkorn även om det börjat. Inbillar mig att det hjälper i alla fall. Fast jag tar flera gånger om dagen. Vet någon vilket som är bäst svart eller vitpeppar
Grattis grattis! Du får ställa till med ordentligt kalas när du har blivit frisk igen. Det där med peppar har jag aldrig hört, men det kanske funkar. Avslagen läsk däremot, (låter ju gott  ) ska hjälpa, cola har jag alltid kört med. Krya på dig! Emma
CITAT (Klematis @ 25-01-2006, 16:29) Vet någon vilket som är bäst svart eller vitpeppar Det är vitpeppar man använder, men jag har bara märkt att det skulle hjälpa om man inte redan åkt dit. Jag brukade åka runt och serva magsjuka människaor från affären, men jag doserade alltid 10-15 vitpepparkorn till frukosten och klarade mig alltid.
lena:-)
25-01-2006, 17:38
CITAT (Reserv @ 25-01-2006, 17:34) CITAT (Klematis @ 25-01-2006, 16:29) Vet någon vilket som är bäst svart eller vitpeppar Det är vitpeppar man använder, men jag har bara märkt att det skulle hjälpa om man inte redan åkt dit. Jag brukade åka runt och serva magsjuka människaor från affären, men jag doserade alltid 10-15 vitpepparkorn till frukosten och klarade mig alltid.  Serva magsjuka människor från affären ? ...jag måste bara fråga hur /vad du menar? Jag servar massor av ungar som kräks och år sjuka men jag blir inte sjuk och äter inte vitpepparkorn heller.. JAg tror att det ofta handlar om mottaglighet oxå, och otur....(eller tur)
CITAT (lenasch @ 25-01-2006, 17:38) CITAT (Reserv @ 25-01-2006, 17:34) CITAT (Klematis @ 25-01-2006, 16:29) Vet någon vilket som är bäst svart eller vitpeppar Det är vitpeppar man använder, men jag har bara märkt att det skulle hjälpa om man inte redan åkt dit. Jag brukade åka runt och serva magsjuka människaor från affären, men jag doserade alltid 10-15 vitpepparkorn till frukosten och klarade mig alltid.  Serva magsjuka människor från affären ? ...jag måste bara fråga hur /vad du menar? Jag servar massor av ungar som kräks och år sjuka men jag blir inte sjuk och äter inte vitpepparkorn heller.. JAg tror att det ofta handlar om mottaglighet oxå, och otur....(eller tur)  Tja, tron kan försätta berg heter det väl?  jag tar i alla fall vitpeppar i tron att jag ska klara mig, så kan jag handla och sköta om dom stackare som inte hann ta nån vitpeppar
labarradepan
25-01-2006, 17:45
hehe.. vitpeppar brukar jag ta med, men denna gång missade jag. Wiskey funkar väl med?
CITAT (labarradepan @ 25-01-2006, 15:39) MAGSJUK!!! Hur kul är det att fira sin STORA dag på det viset. Urk. LÄngar redan till 30 års middagen ikväll, mosad potitis med smör. Och ett glas blåbärssoppa. Snyft! Jag som skulle haft familjen här ikväll på kalas.. Så nu måste jag beklaga mig lite.. Å, din stackare! Krya på dig och glöm inte att dricka mycket vatten om du kan. Eller avslagen cola, så du får lite socker också.
CITAT (labarradepan @ 25-01-2006, 17:45) hehe.. vitpeppar brukar jag ta med, men denna gång missade jag. Wiskey funkar väl med? Whiskey hjälper mot allt! Skulle det inte göra det så har man det i alla fall lite roligare och angenämare under tiden Mvh Fenja
Stackare där! Nu skulle du behövt de piller jag fick på ett apotek i Thailand till sambon som hade magsjuka åt alla håll! Han spydde o sket om vart annat precis hela dagen... så jag letar upp apoteket och förklarar problemet. Damen ger mig en ask med tabletter och säger att han ska ta EN tablett nu. Jag undrar när han ska ta nästa om det inte ger sig? - "No problem, just ONE pill is enough" Och alldeles riktigt, han tog en tablett och blev helt bra på någon timme...man undrar ju vad det var i dom tabletterna...
Uscha mig... Grattis o krya på dig!!
CITAT (Annlo @ 25-01-2006, 20:32) Och alldeles riktigt, han tog en tablett och blev helt bra på någon timme...man undrar ju vad det var i dom tabletterna...  det vill du nog inte veta stackare!!! vilken vidrig födelsedag. drick wiskey så blir du pangbra!!! det såldes som magmedicin på flyget. grattis på dej och krya på dej
lena:-)
25-01-2006, 21:48
ja vitpeppargrejjen förstod jag , det va det där med affären å så bara , men nu är det förklarat , man tackar..
Dessutom grattar jag!!!!!
grattis grattis grattis" det blir en dag du minns i vart fall...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|