fruberglund
Gällande min fråga här Tidigare fråga.

Funderar på vart jag ska sätta min Rosa hugonis som jag köpte genom Odla i höstas. Den bor för tillfället i en pallkrage (hoppas den klarar vintern) och funderar på att sätta den som länken säger...den ska ju klara skugga bra och där kan man väl säga att det är halvskugga-skugga.

Undrar bara om man kan få den att växa neråt och falla över en sten istället för att bli superhög, skulle inte passa där.
kerstin z5-6
nja ...
Den kommer att sträva uppåt hela tiden -och taggarnaär inte så nådiga .. tror den är för livskraftig för det i din zon .. smile.gif
Man kan förstås tynga ner grenar och pegga ner dem med något..
Men jag skulle statsa på en Coverros
fruberglund
Okej Kerstin...ditt ord är min lag laugh.gif biggrin.gif

Får försöka hitta nåt annat lämpligt ställe till den då smile.gif
kerstin z5-6
men jag sa inte att du ska göra som jag säger ,, bara vad JAG tror ...
har köpt på mej en massa hugonis själv i vår -men erfarenheten från min enda säger: rakt opp i himlen vill jag växa huh.gif biggrin.gif
Ewa smålänska höglandet
CITAT (kerstin z5-6 @ 25-01-2006, 20:47)
-men erfarenheten från min enda säger: rakt opp i himlen vill jag växa huh.gif  :D

va bra, så har jag planterat min också, får se om den överlever vintern (köpt i somras)
fruberglund
CITAT (kerstin z5-6 @ 25-01-2006, 20:47)
men jag sa inte att du ska göra som jag säger ,, bara vad JAG tror ...

Gör ALLTID som du säger när det gäller rosor...du är ju min rosenguru biggrin.gif wub.gif
kerstin z5-6
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
AnnammA
CITAT (kerstin z5-6 @ 25-01-2006, 19:37)
nja ...
Den kommer att sträva uppåt hela tiden -och taggarnaär inte så nådiga .. tror den är för livskraftig för det i din zon .. smile.gif
Man kan förstås tynga ner grenar och pegga ner dem med något..
Men jag skulle statsa på en Coverros

WOW! wub.gif Jag fick ett ex som var sticklingsförökat i våras av en medlem från rosensällskapet, och jag har inte hittat på en planteringsplats till den än, så för tillfället står den på övervintring i växthuset...

AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon