haltalotta
Hej
Streptocarpusen slog ut med sin första blomma den stämmer inte med beskrivningen jag fått.Kan det vara så att nummer 2 blir rätt?
- Någon som vet?hälsar Halta lotta
Fenja
Jag kan inte hjälpa dig med frågan tyvärr, men du kanske kan fråga här.
Mvh
Fenja
haltalotta
Tack för hjälpen ska ta o skriva o fråga..mvh halta lotta.
lilla mamma
Wow vilka du har i ditt album haltalotta.
Speciellt den brokbladiga

Det låter inte som att det ska vara möjligt om du inte satt två olika blad ihop. Möjlig hybrid som kommit från frö kanske?
Emma_
Ah.. jag blir avundsjuk! tongue.gif

Älskar streptocarpus...

Jag blev helt salig när jag upptäckte att de sålde frön på Impecta, men innan jag hann beställa så tog de slut. sad.gif

Så nu står jag här med mina två fullvuxna exemplar och suktar efter fler. laugh.gif

Du vet ingenstans man kan köpa fröer? (Ursäkta för att jag sniker in en liten fråga här)

Emma
haltalotta
Hej
Jag har fått mina blad från usa som den sorten men fick reda på av en kompis att på Sp är det just så att den första blomman inte allti där korrekt utan man får vänta på ett par blommor ibland innan rätt färg är..De tillhör ju samma släkt så det är nog inte omöjligt att det är så..
Tack för ditt svar..hälsar Halta Lotta.
haltalotta
Emma
Gillar du Streptocarpus rek att gå med i Gesneriasterna.Där säljer man fröer.Har själv köpt en del ifrån dem,,
http://www.gesneriasterna.se/swe/FAQ.php
Annars försök annonsera efter blad el fröer på odla el allt om trädgård-
jag köpte mina fröer av wiesmoor som är gamla sorter fr exotic garden o även impecta-De sista köpte jag i dec på impecta,.lycka till.,.hälsar halta lotta.
Emma_
Aha.. okej. Tack så mycket smile.gif , jag ska kolla upp det där.

Emma
haltalotta
så lite så--hälsar halta lotta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon