|
lena:-)
25-01-2006, 20:29
ja..se så det kan gå....... passa nu på era takluckor! Katt och taklucka
Nej fy, den vet jag inte om jag tyckte var vidare rolig...  förstår ju att det är trickfilmat men ändå.. är lite känslig för sånt!
25-01-2006, 20:45
hm , är man känslig ska man nog inte titta här heller.... agressiv bil+ duvamen jag kan nog tycka det är lite roligt trots det strider mot all vett å sans
Ok får erkänna att jag drog liiite på smilbanden åt denna!:o  (trots att den är makaber...)
Flamingon - växtgalning
29-01-2006, 13:29
jag drog inte på några smilband. katten blev ju halshuggen...
CITAT (Flamingon - växtgalning @ 29-01-2006, 13:29) jag drog inte på några smilband. katten blev ju halshuggen...  Det är trickfilmat så ingen katt blev halshuggen... Mvh Fenja
Blomstertanten
29-01-2006, 15:02
Bergstedt
29-01-2006, 16:49
Fruktansvärt - även om det är trickfilmat!
Jag är mycket förvånad! I en tidigare tråd som också var en reklam, då för Nokia, var folks reaktioner väldigt starka och där blev katten inte ens skadad. Den tyckte jag personligen var millioner gånger mildare än den här och här skriver ni att ni drar på smilbanden Deh här gjorde mig bara illamående oavsett trickfilmning.
Jag tycker att det är tråkigt att man reagerar så starkt mot andras humor, även om man inte tycker att det är roligt. Jag tycker att Christer och Stefan till exempel är bland det mest patetiskt, plågsamma och genanta (å deras vägnar) man kan utsätta sig för. Men det är inget jag fördömer ett basunerar ut att jag avskyr till dem som uppskattar dem mycket. Jag nämner det nu som ett exempel på olika humor.... Lev och låt leva tycker jag. Det finns så mycket orättvisor och andra hemskheter här i världen, så att bli upprörd över och att ge sig på varandras humor verkar onödigt liksom... Mvh Fenja
Blomstertanten
29-01-2006, 19:07
Håller med dej helt Fenja ! Speciellt när det gäller Stefan och Krister Finns värre saker här i världen att uppröras över än folks skilda humor !
CITAT (Fenja @ 29-01-2006, 19:04) Jag tycker att Christer och Stefan till exempel är bland det mest patetiskt, plågsamma och genanta (å deras vägnar) man kan utsätta sig för jag älskar stefan och krister!!! kan se dom hur mycket som helst
Visst skall man låta andra få ha sin humor ifred men frågan är ju bara när det går för långt. Mina döttrar kom in i rummet strax efter att jag hade klickat på länken till reklamfilmen. De är 6 och 11 år gamla och jag kan tala om att de inte blev roade av vad de hann se. Får bara hoppas att de visar den här reklamen långt efter att barnen har lagt sig
Det är inte riktig reklam som Ford gjort utan det är fejkad reklam, som privatpersoner gör och lägger ut på nätet. Så risken att den kommer i tv existerar inte. Det är klart att mindre barn kanske inte har så utvecklad humor att de förstår absurda och ironiska skämt. Men risken att de ser något mycket värre och otrevligare på en vanlig nyhetssändning är nog större. Man får förklara att det inte är på riktigt och avdramatisera när barnen ser skrämmande eller otäcka saker. Jag tror inte att det är enbart av ondo att de får lära sig den sidan av verkligheten med. Ibland blir de ju skrämda av scener i barnprogrammen också. Mvh Fenja
29-01-2006, 20:02
 ja, inte vill jag skada barn på något sätt.....jag kan ta bort länkarna om det är så ..................
Flamingon - växtgalning
29-01-2006, 21:17
CITAT (Fenja @ 29-01-2006, 14:22) CITAT (Flamingon - växtgalning @ 29-01-2006, 13:29) jag drog inte på några smilband. katten blev ju halshuggen...  Det är trickfilmat så ingen katt blev halshuggen... Mvh Fenja ja även jag förstod att det är trickfilmat, men jag förstår inte det roliga i det och jag anser mig inte vara någon utan humor. när jag va liten så va det en som sa: i varje litet skämt finns ett uns allvar. nu kanske min syn på "skämtfilmen" speglas av att jag tänker på hur katter bli behandlade på riktigt och att av många ses de som slit och släng och ohyra... så frågan är, hade filmen funkat om det varit en hund i en liknande situation?
*Felix matte*
29-01-2006, 21:28
Efter att ha skickat också denna länk till ett antal... med tilllrop... Kolla kul länk och massor av asg smajlisar så kom svar... Vad ser du för kul i den... Helsjuk är vad den är! Stefan och Krister gillar jag också... ser allt jag kommer åt.
CITAT (Fenja @ 29-01-2006, 14:22) CITAT (Flamingon - växtgalning @ 29-01-2006, 13:29) jag drog inte på några smilband. katten blev ju halshuggen...  Det är trickfilmat så ingen katt blev halshuggen... Mvh Fenja katter som blir halshuggen händer även på riktigt. kanske man ska skratta åt filmer med fattiga barn med? sånt som händer på riktigt?
CITAT (Annlo @ 25-01-2006, 20:51) Ok får erkänna att jag drog liiite på smilbanden åt denna!:o  (trots att den är makaber...)  hur 17 kan man smila åt sånt?!?!?!
CITAT (Fenja @ 29-01-2006, 19:48) Det är inte riktig reklam som Ford gjort utan det är fejkad reklam, som privatpersoner gör och lägger ut på nätet. Så risken att den kommer i tv existerar inte. Det är klart att mindre barn kanske inte har så utvecklad humor att de förstår absurda och ironiska skämt. Men risken att de ser något mycket värre och otrevligare på en vanlig nyhetssändning är nog större. Man får förklara att det inte är på riktigt och avdramatisera när barnen ser skrämmande eller otäcka saker. Jag tror inte att det är enbart av ondo att de får lära sig den sidan av verkligheten med. Ibland blir de ju skrämda av scener i barnprogrammen också. Mvh Fenja även om det är trick film eller ej, så händer sånt IRL!
CITAT (Azeman @ 01-02-2006, 17:57) CITAT (Fenja @ 29-01-2006, 19:48) Det är inte riktig reklam som Ford gjort utan det är fejkad reklam, som privatpersoner gör och lägger ut på nätet. Så risken att den kommer i tv existerar inte. Det är klart att mindre barn kanske inte har så utvecklad humor att de förstår absurda och ironiska skämt. Men risken att de ser något mycket värre och otrevligare på en vanlig nyhetssändning är nog större. Man får förklara att det inte är på riktigt och avdramatisera när barnen ser skrämmande eller otäcka saker. Jag tror inte att det är enbart av ondo att de får lära sig den sidan av verkligheten med. Ibland blir de ju skrämda av scener i barnprogrammen också. Mvh Fenja även om det är trick film eller ej, så händer sånt IRL! Om takfläktar var konstruerade på det viset att snöret åker runt när man startar dem hur sjutton skulle man kunna stänga av dem? Snöret sitter i mitten och roterar ej irl... Mvh Fenja
Parazzi
01-02-2006, 18:04
Det här är intressant med vad som definieras "humor". Vad är tillåtet att skratta åt? Vem är det som sätter gränserna? När är det t.ex tillåtet att skämta om "Ground zero" eller "Tsunamin"? Humor i sig kan vara ett sätt att hantera något hemskt och fruktansvärt och för en oinsatt kan humorn te sig grotesk.
Sorry, ett OT-inlägg, men jag kände jag var tvungen att kommentera.
CITAT (Flamingon - växtgalning @ 29-01-2006, 21:17) när jag va liten så va det en som sa: i varje litet skämt finns ett uns allvar. Mmm så kan man nog säga... Och så finns det de som säger att: Ingenting är så allvarligt att man inte får skämta om det. Ligger en del i det med tycker jag... CITAT (Parazzi @ 01-02-2006, 18:04) Det här är intressant med vad som definieras "humor". Vad är tillåtet att skratta åt? Vem är det som sätter gränserna? När är det t.ex tillåtet att skämta om "Ground zero" eller "Tsunamin"? Humor i sig kan vara ett sätt att hantera något hemskt och fruktansvärt och för en oinsatt kan humorn te sig grotesk.
Sorry, ett OT-inlägg, men jag kände jag var tvungen att kommentera. Intressant tankegång, instämmer helt med dej.
Flamingon - växtgalning
01-02-2006, 20:12
CITAT (Parazzi @ 01-02-2006, 18:04) Det här är intressant med vad som definieras "humor". Vad är tillåtet att skratta åt? Vem är det som sätter gränserna? humor ser olika ut i olika kretsar så i det privata så sätter personer som umgås gränserna tillsammans. [QUOTE] Mmm så kan man nog säga... Och så finns det de som säger att: Ingenting är så allvarligt att man inte får skämta om det. Ligger en del i det med tycker jag...[QUOTE] så då är det ok att skämta om t ex pedofili, incest, de olika länkarna på riktiga (?) filmklipp som hamnar här på forumet om djur som plågas på olika sätt osv osv? personligen tycker jag inte det är ok att skämta om företeelser där vuxna människor utövar sin makt och behandlar försvarslösa (barn och djur) på ett illa sätt. humor används mycket att vänja sig vid något speciellt, att avdramatisera olika händelser och beteenden. personligen anser jag att det finns saker som inte bör normaliseras och avdramatiseras.
Parazzi
01-02-2006, 20:25
CITAT (Flamingon - växtgalning @ 01-02-2006, 20:12) humor används mycket att vänja sig vid något speciellt, att avdramatisera olika händelser och beteenden. personligen anser jag att det finns saker som inte bör normaliseras och avdramatiseras. Humor används för att överleva. Judarna skämtar om Holocaust. Det tog tio minuter för det första skämtet att ta form efter Ground Zero hade inträffat. Den dagen humorn dör, tar terrorn och diktaturen makten för då har galenskapen fritt spelrum.
Flamingon - växtgalning
01-02-2006, 20:30
CITAT (Parazzi @ 01-02-2006, 20:25) Humor används för att överleva. vilket betyder att de som är med om olika saker skämtar om det. för inte behöver man skämta för att överleva om något man själv inte har varit med om? för då handlar det väl inte om humor för att överleva... frågan är om precis alla har rätt att skämta om precis allt eller är inte risken att saker blir plumt och fel för att den speciella känslan inte finns där?
02-02-2006, 07:55
Även om det inte är man själv som är med om en sak så kanske skämtet är ett sätt att hantera sin ångest och oro. Vissa saker är ofta så svåra att begripa och sätta sig in i att skämt/humor kan vara ett sätt att närma sig det.
Kan det vara bättre att närma sig svåra frågor med humor än att inte våga ta i dem alls?
/vad är ett OT-inlägg?/
CITAT (lenasch @ 02-02-2006, 07:55) /vad är ett OT-inlägg?/ Of Topic = utanför ämnet.
02-02-2006, 10:32
Tack Betty
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|