Full version: Ibland sker mirakel!
Gunvor Nilsson
Socialtjänsten har börjat tänka med hjärtat! Mario får komma hem till sin pappa!

/Gunvor
Annlo
Ja det var ju för väl... lille gossen måste ju få vara hos pappa! Ibland undrar man vad för slags personer som jobbar med sådana ärenden blink.gif
*Felix matte*
Kändes skönt när beskedet kom. smile.gif wub.gif

Hoppas nu att han får ordentlig ersättning för allt lidande han fått utstå.
Gurkan
Puh ... vilken j***a mardröm, först få sin sambo mördad, sen bli inlåst, anklagad för att ha mördat sin egen partner, sen fråntagen sitt barn.

Huu ! Ja, man kan ju hoppas att han får nån slags ersättning men det läker kanske inte traumat.

Artikeln under var ju inte speciellt rolig heller om pingistjejen :

CITAT
  Li Fen, 30, har varit Trelleborgs BTK:s självklara stjärna. Med 118 raka segrar på elitserienivå de senaste fyra åren anses hon totalt som en av landets mest överlägsna idrottsutövare.
 Och nu är hon gravid - och vill ha ett uppehåll tills barnets fötts. För det har hon straffats av sin klubb, hon har stängts av för gott.
 - Förgäves har jag försökt informera om att kinesiska kvinnor kan stå böjda och jobba på risfälten fram till åttonde månaden, säger Trelleborg BTK:s ledare Inge Augustsson till Sydsvenskan.

Det är så man blir sugen på att åka ner till Trelleborg och slå nåt hårt i huvvet på Herr Augustsson ...

" - Förgäves har jag försökt informera om att kinesiska kvinnor kan stå böjda och jobba på risfälten fram till åttonde månaden, säger Trelleborg BTK:s ledare Inge Augustsson till Sydsvenskan."
*Felix matte*
Denne Augustsson borde man skicka.. någonstans wacko.gif mad.gif
118 raka segrar har Li Fen haft.. helt unik är hon.

Augustsson platsar nog bättre i klubb typ "extra old men" än i pingisklubb.
Gubben verkar helknasig tycker jag efter att ha sett och hört han på nyheterna.
Magdis
CITAT (Gurkan @ 25-01-2006, 21:53)
" - Förgäves har jag försökt informera om att kinesiska kvinnor kan stå böjda och jobba på risfälten fram till åttonde månaden, säger Trelleborg BTK:s ledare Inge Augustsson till Sydsvenskan."

Gubbtjyv! mad.gif Det kunde ju han få prova på om han tror det är så roligt. Sen kan han få testa att skita ut en soffa också! laugh.gif
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-01-2006, 22:20)

Gubbtjyv! mad.gif Det kunde ju han få prova på om han tror det är så roligt. Sen kan han få testa att skita ut en soffa också! laugh.gif

laugh.gif laugh.gif
Du är rolig du Magdis
*Felix matte*
När jag såg detta på nyheterna så höll jag på att gå upp i atomer mad.gif wacko.gif mad.gif Trodde faktiskt inte att vi i upplysta Sverige år 2006 hade såna stoffiler som Augustsson kvar sad.gif
LadyG
Vilket gubbkräk... mad.gif
Pirum
Verkar vara en otroligt förstockad person. Idrottskvinnor ska väl ha samma rätt som alla andra med tunga arbeten att sluta jobba när de blir gravida? Utan att för den skull få sparken menar jag. Att klubben inte ska behöva betala lön är en fråga som kan diskuteras.
Det är inte minst hans språkbruk som upprör, han verkar ju totalt osmidig.
LadyG
Jag är bara skitarg på sådana förstockade kräk. Vad tänker han med? mad.gif
Magdis
CITAT (LadyG @ 25-01-2006, 23:12)
Jag är bara skitarg på sådana förstockade kräk. Vad tänker han med? mad.gif

Gissa! rolleyes.gif
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-01-2006, 23:28)
CITAT (LadyG @ 25-01-2006, 23:12)
Jag är bara skitarg på sådana förstockade kräk. Vad tänker han med?  :angry:

Gissa! rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag tar tillbaka frågan! biggrin.gif
AndreasBlomquist
Vilket jävla svin! Hade någon sagt så om min flickvän som ursprungligen är från ett asiatiskt land så hade han/hon nog inte sett likadan ut efter en genomkörare från mig. Balkan style! wink.gif Kan man inte anmäla honom till diskrimineringsombudsmannen för ett rasistiskt uttalande?!
Caprice
Gurkan
Jag kollade på inslaget från SVT's Sydnytt igår på webben.

Gubben sa såhär :

"Jag har visserligen inte varit i Kina men jag vet att kvinnorna på Sri Lanka jobbar på risfälten i åttonde månaden och det kan väl inte vara så jäkla stor skillnad mellan dom kulturerna"

Han antydde också att "eftersom hon är kines borde hon fatta det där med barnbegränsning".

Det var vidare "ett oerhört svek mot klubben efter allt dom gjort för henne" ... "och dom skulle aldrig kunna lita på henne igen eftersom hon säkert kommer att skippa matcher för att vara hemma med sjukt barn hela tiden".
Lars-Olof Arvids
 - Förgäves har jag försökt informera om att kinesiska kvinnor kan stå böjda och jobba på risfälten fram till åttonde månaden, säger Trelleborg BTK:s ledare Inge Augustsson till Sydsvenskan.

Det gör de säkert frivilligt för att det ingår i deras kultur? För Kina är ju ett så rikt och demokratiskt land där alla har det så bra, eller???

Olle
Gurkan
Hörde just nu på nyheterna att den gode Augustsson nu tar en time-ot på obestämd tid efter sina uttalanden i media. sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon