|
Är inte det väldigt praktiskt att kunna göra det...?? Varför har jag aldrig hört talas om nån som gör det? Min voffsing stod bredvid mig och tittade när jag sanerade soffan för hundhår å jag tänkte..-"Va 17...folk fönar sina hundar...då måste det ju gå att dammsuga dem.." Jag testade...beredd på att han skulle reagera så var jag väldigt försiktigt...och vad GÖR hunden?? Han sätter sig ner...  Det var jätteskönt tyckte han...så nu vet jag hur jag skall hålla nere hundhårsplågan..  En rejäl dammsugning nån gång i veckan..
jag har aldrig hört någon som dammsuger hunden... men en av mina grannar brukade dammsuga sin katt när den levde... och den tyckte om det
Min gamle Baloo (labrador) "krävde" att bli dammsugen. Han gick i vägen och envisades ända tills jag gav upp och dammsög honom först - innan jag dammsög golven. Han tyckte att det var jätteskönt!
snuffiz
26-01-2006, 06:25
Vi brukar dammsuga vovven ibland och hon verkligen njuter av det.
*Felix matte*
26-01-2006, 07:08
Fia älskar att bli dammsugen.
LindaLunda
26-01-2006, 09:12
Alla mina hundar har älskat att bli dammsugna förutom Nisse(omplaseringshund) som är rädd.... Min förste fick jag till och med slänga ut i trdgården för att överhuvudtaget få dammsuga golven! Han tog tag i damsugarröret och vägrade släppa..... Linda
Min mamma damsög alltid katten. Hon sträckte ut sig ordentligt och låg så tills mamma var klar!
Susanna
26-01-2006, 09:40
Jag dammsög Moses också. Han ställde sig alltid i vägen för dammsugaren och krävde att bli dammsugen. Han älskade det.
kristerh
26-01-2006, 10:26
CITAT (Annlo @ 26-01-2006, 09:24) Min mamma damsög alltid katten. Hon sträckte ut sig ordentligt och låg så tills mamma var klar!  Det skulle min katt veta  hon flyr när jag börjar damma, för då vet hon att dammsugaren kommer snart krister
CITAT (kristerh @ 26-01-2006, 10:26) CITAT (Annlo @ 26-01-2006, 09:24) Min mamma damsög alltid katten. Hon sträckte ut sig ordentligt och låg så tills mamma var klar!  :lol: Det skulle min katt veta  hon flyr när jag börjar damma, för då vet hon att dammsugaren kommer snart krister Ja det är ju inte min Yoshima som blivit damsugen...  har nämligen prövat på henne men DET föll inte damen i smaken!  (milt uttryckt!)
kristerh
26-01-2006, 11:08
tilläggas kan att min bor under överkastet i sängen hela städdagen krister
min katt hon bor i garderoben hon när det dammsugs... så fort man tar tag i köksmattan för att ta ut och skaka den far hon iväg till garderoben.
lena:-)
26-01-2006, 16:31
Ja..för att riskera att ställa mig i djurplågarnas skara så måste jag erkänna att jag en gång fick ett infall att prova "klädrullen" ..ni vet den med tejp som tar bort ludd på kläder..... den provade jag på katten....
CITAT (lenasch @ 26-01-2006, 16:31) Ja..för att riskera att ställa mig i djurplågarnas skara så måste jag erkänna att jag en gång fick ett infall att prova "klädrullen" ..ni vet den med tejp som tar bort ludd på kläder..... den provade jag på katten....  LOL!  Ser framför mig hur det kan ha sett ut och kan inte låta bli att skratta, men undrar ju samtidigt hur det gick för stackarn som fastnade!
kristerh
26-01-2006, 16:46
CITAT (lenasch @ 26-01-2006, 16:31) Ja..för att riskera att ställa mig i djurplågarnas skara så måste jag erkänna att jag en gång fick ett infall att prova "klädrullen" ..ni vet den med tejp som tar bort ludd på kläder..... den provade jag på katten....  Gick det bra? jag brukar när katten fäller på våren ta tag i pälsen och dra, ungefär som när man plockar en höna fast med hela näven, gång efter gång, katten älskar det, hon bara sitter o njuter. Det gör jag utomhus, grannarna tror nog jag slaktar katten, stora tussar flyger i väg i vinden... krister
lena:-)
26-01-2006, 16:49
Hmmm...det är alltså inte helt ovanligt att sammsuga hunden...Detta kanske borde ingå som grunduppfostran för en hund...att bli dammsugartrygg... Jag tycker iallafall att man bör tala mera om det för jag kände mig lite som en bov och visste inte riktigt om jag ens skulle våga fråga om andra gjorde det.. Så länge hunden tycker det är OK så borde det ju vara "tillåtet"..
CITAT (kristerh @ 26-01-2006, 16:46) jag brukar när katten fäller på våren ta tag i pälsen och dra, ungefär som när man plockar en höna fast med hela näven, gång efter gång, katten älskar det, hon bara sitter o njuter. Det gör jag utomhus, grannarna tror nog jag slaktar katten, stora tussar flyger i väg i vinden... krister  Jag kan se det framför mig....som när man plockar en höna!
CITAT (kristerh @ 26-01-2006, 16:46) jag brukar när katten fäller på våren ta tag i pälsen och dra, ungefär som när man plockar en höna fast med hela näven, gång efter gång, katten älskar det, hon bara sitter o njuter. Det gör jag utomhus, grannarna tror nog jag slaktar katten, stora tussar flyger i väg i vinden... krister Men krister, du har inte provat kam eller borste? Så du slipper få djurvårdsinspektören på dig....
Min katt bara älskade att bli dammsugen. T o m när öronen sögs in i dammsugarslangen... men ibland blev hon lite irriterad när svansen sögs in och nästan "lyfte upp" katten Men så fort jag tog fram dammsugaren började hon spinna...
CITAT (Tesa @ 26-01-2006, 18:36) Hmmm...det är alltså inte helt ovanligt att sammsuga hunden...Detta kanske borde ingå som grunduppfostran för en hund...att bli dammsugartrygg... Jag tycker iallafall att man bör tala mera om det för jag kände mig lite som en bov och visste inte riktigt om jag ens skulle våga fråga om andra gjorde det.. Så länge hunden tycker det är OK så borde det ju vara "tillåtet".. Precis det ordet, dammsugartrygg pratade vår Baloos uppfödare om! Han berättade att han brukar dammsuga sina hundar och att det skulle vara lämpligt om vi vande hunden redan som valp vid att bli dammsugen så skulle vi ha igen det så småningom, speciellt vid vår - och höstfällning.
kristerh
27-01-2006, 11:56
CITAT (Annlo @ 26-01-2006, 19:03) Men krister, du har inte provat kam eller borste? Så du slipper få djurvårdsinspektören på dig....  Jo jag har en bra borste men det är mycket mer effektivt att "rycka" och när hon dessutom älskar det så varför inte  grannarna får tycka vad de vill, fast det är ju inte så kul när tussarna landar hos dem brukar passa på när det blåser kraftigt krister
Biggan_
27-01-2006, 12:28
CITAT (kristerh @ 27-01-2006, 11:56) CITAT (Annlo @ 26-01-2006, 19:03) Men krister, du har inte provat kam eller borste? Så du slipper få djurvårdsinspektören på dig....  Jo jag har en bra borste men det är mycket mer effektivt att "rycka" och när hon dessutom älskar det så varför inte  grannarna får tycka vad de vill, fast det är ju inte så kul när tussarna landar hos dem brukar passa på när det blåser kraftigt krister Det kan väl vara något för fåglarna att täta sina bon med
kristerh
27-01-2006, 12:45
Precis  brukar spara nån tuss som jag lägger i nån buske till fåglarna, de blir nog varmt o gosigt med gretas tussar krister
Bergstedt
27-01-2006, 23:52
Min mamma dammsög alltid vår första hund! Om hon gillade det eller ej kommer jag tyvärr inte ihåg. Därefter så har jag tagit över hunderiet och inga hundar eller katter har dammsugits....
Hunden och båda katterna flyr när jag sätter på dammsugaren,måste erkänner att min dammsugare är väldigt högljudd,ända nakdelen.Jag kammar och borsta hunden och katterna.Det hade varit praktiskt med dammsugning men de är rädda för den.
Vår Islänning gillar att bli dammsugen, antagligen svalkar det skönt i pälsen. dock gillar han ej dammsugarmunstycket vid vanlig dammsugning. han gör allt för att hugga den i småbitar. Mvh AWeee
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|