Är det någon som försökt så granatäpple? Vad bör man tänka på? Är det lätt och blir det några frukter på plantan?
Alexander-VG-zon3
26-01-2006, 18:12
jag planterade kärnor och efter några veckkor kom dom upp .väldigt lätta tyckte jag att dom va att få upp men ha det varmt å futikt där du har planterat dom man kan så dom i krukväxt jord om man vill .sen på vintern har dom samma krav som oliv,myrten ja typ som medelhavs växt vill ha svalt och ljust på vintern men för granatäpple ska den ha svalt du behöver inte had en i ljuse under vintern för den tappar bladen .dom klara torr luft bra näring unnder sommaren lite vatten under vintern
Alexander-VG-zon3
26-01-2006, 18:14
sen vet jag inte med blommor å frukt men jag har läst att det går att få det om man har dom ute under sommaren även har dom ute så dom får nån natt frost sen ta in dom .mina är för små för blommor och sånt .sen vet jag inte var du bor men i skåne om det bler en mildvinter kan du nåh ha den ute tills julafton
den lilla bladlusen
26-01-2006, 23:54
8 år har jag hört, men du kan ju ha tur så det kan gå snabbare. Tror Johan Lemte har erfarenhet "JOLE" här på odla. Har några själv men dom är på första övervintringen nu.
Lycka till
Alexander-VG-zon3
27-01-2006, 12:37
japp har mina med i sin första övervintring nu .har dom i en 5-12c sen skuggit för alla har inte tappat bladen några har typ 2-3 kvar på toppen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.