Carex
Idag köpte jag mig en otroligt liten amaryllislök, den är ungefär lika stor som en välvuxen hyacintlök. Två stänglar är på gång och den går lätt ner i hyacintglaset. Den heter "misty" är väldigt söt men priset var inte lika sött, femtio kronor för denna lilla sak, fast jag antar att det är ett normalt pris, från början hade den kostat hundra på botaniska i göteborg. Enligt de sidor jag läst ska den tydligen vara ovanlig, jag glädjer mig åt att få se den blomma!
Lady Hamilton
Grattis! smile.gif Och naturligtvis ser vi fram emot bilder på "underverket" när den blommar.
Och kanske den skapar "ha" begäret hos oss..... wub.gif
Betty
Googlade och hittade bilder på Amaryllis 'Misty' bl.a.:HÄR. Min kommentar till den: WOW!!! wub.gif
Lady Hamilton
Amaryllis Misty in Glass
Item#2129-24-1-04

$57.95
ohmy.gif Är det priset???
Carex
Du kan få en sidolök av mig någon gång i framtiden, om den får någon, undras om något sådant litet kan producera en sidolök, vill tiden utvisa...
Betty
CITAT
Amaryllis Misty in Glass
Item#2129-24-1-04
$57.95
Är det priset???

Japp! Och två stycken i korg kostar $53:95!HÄR
Lady Hamilton
CITAT (Betty @ 26-01-2006, 22:26)
Japp! Och två stycken i korg kostar $53:95! HÄR

unsure.gif Hur mycket blir det i Kronor?
Tror att den är lite väl dyr för MIG att köpa.............
Betty
54 US Dollar = 402:80!!! ohmy.gif
Betty
Den i glaskrukan kostar 432:64 SEK... huh.gif
Lady Hamilton
laugh.gif Ähm du Carex?!
wub.gif Om du skulle bli trött på din lök..............
då kan jag "adoptera" den, Naturligtvis betalar jag frakten!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Carex
Du får nöja dig med en sidolök om det blir någon:P Frakten får du stå för själv, eller...jag skulle ju kunna bli rik på att sälja sidolökar till er;)
Ett annat alternativ är att ta sig till göteborgs botaniska trädgård, de hade fortfarande några kvar...fast det kanske är lite långt för dig;)

http://www.amaryllis.com/product/89/

Här var den billigare
marskattan
Jisses!!! Både vad gäller priset och skönheten på den här lilla löken!!! Jag håller tummarna att den blommar och överlever länge så man kan få vara med om att slåss om sidolökar så småningom.
/marskattan
Betty
CITAT (Carex @ 26-01-2006, 22:51)
Du får nöja dig med en sidolök om det blir någon:P Frakten får du stå för själv, eller...jag skulle ju kunna bli rik på att sälja sidolökar till er;)
Ett annat alternativ är att ta sig till göteborgs botaniska trädgård, de hade fortfarande några kvar...fast det kanske är lite långt för dig;)

http://www.amaryllis.com/product/89/

Här var den billigare

Men fortfarande väldigt dyr ändå... 150:- inkl.frakt huh.gif
Betty
CITAT (marskattan @ 26-01-2006, 23:01)
Jisses!!! Både vad gäller priset och skönheten på den här lilla löken!!! Jag håller tummarna att den blommar och överlever länge så man kan få vara med om att slåss om sidolökar så småningom.
/marskattan

Ställ dig sist i kön! laugh.gif tongue.gif
marskattan
CITAT (Betty @ 27-01-2006, 01:14)
Ställ dig sist i kön! laugh.gif tongue.gif

Ingen fara, jag står nöjt sist i kön :-)

Under tiden försöker jag lära mig att få mina vanliga amaryllis-lökar att överleva och blomma om. Det känns rätt meningslöst att köpa något så vackert för att sedan döda det. Men om jag får några år på mig så kanske jag har fått upp tekniken på att få dom att överleva sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon