Full version: Mozart 250 år
grycken
Wolfgang Amadeus Mozart fyller 250 år idag! Det firas med 12-timmarssändning i SVT 1 och 2 samt i Sveriges Radios podradio "Bara Mozart - dygnet runt". Lyssna, titta och njuuut!

http://www.sr.se/cgi-bin/mall/index.asp?ProgramID=2499
forget-me-not
Googles logga idag

Klickar man på den så får man resultatet från en sökning på ordet mozart. smile.gif
grycken
Vad kul med Googles logga idag. Den hade jag missat.
*Felix matte*
Tack för länken wub.gif
Berith
Grattis på födelsedan! wub.gif

1992 var jag på besök i Mozarts födelsehus i Salzburg, med sängen där han föddes. wink.gif Man kunde köpa souvenirer där i huset, bl.a. pussel, och det fick ju en pusselfreak som jag att hoppa jämfota. Det fanns speciellt två pussel som jag fastnade för, och det var såååå svårt att välja men till slut bestämde jag mej.

Senare vid ett besök i en leksaksaffär här hemma i stan fanns exakt samma pussel. blink.gif Varvid jag snabbt köpte det andra pusslet som jag valde bort i Salzburg.
Hannele
CITAT (forget-me-not @ 27-01-2006, 08:31)
Googles logga idag

Klickar man på den så får man resultatet från en sökning på ordet mozart. smile.gif

Kul.
Undrar, om Kina har samma? blink.gif
pisanggoreng
google.cn

De har de faktiskt.
Hannele
CITAT (pisanggoreng @ 27-01-2006, 10:13)
google.cn

De har de faktiskt.

Vi kan inte få in Kina här. wacko.gif
pisanggoreng
Jag läste också att om man försöker nå den kinesiska google-sidan utanför Kina så ska man bli omdirigerad till googles huvudsida (.com). För min del går det dock bra att komma in på den kinesiska. Söker man på t.ex. Falun Gong så kommer man också mycket riktigt till statsapparatens kritiska sidor. wacko.gif
pisanggoreng
Så här ser den ut:

Fast nu var det ju inte det denna tråden skulle handla om...
pisanggoreng
Sveriges Radio har startat en Mozart-kanal. Kolla här! smile.gif
grycken
pisanggoreng

Den länken hade jag i mitt inlägg längst upp!
Bee
Min Mozart-favorit är 7:e låten på Amadeus-Cd:n: Concerto for Flute and Harpe K 299. Hallå, den är bara sååå bra! Känner ni våren komma? Åhhh.
TV? Nej. Jag tittar inte så särskilt mycket på tv på helgerna. Sen gör det detsamma om det är någont jubileum eller inte.

Just nu förgyller Mike Oldfield mig med Tres Lunas - för 50:11:e gången. - En blivande klassiker månne? – Förtjänar det helt klart.
pisanggoreng
CITAT (grycken @ 28-01-2006, 21:17)
pisanggoreng

Den länken hade jag i mitt inlägg längst upp!

Hoppsan...

Såg inte att du också nämnt att SR startat en egen kanal för ändamålet...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon