Full version: Hund o Kattskinn
Monique
Alla ni som var med i tråden " kalla fakta " på gamla forumet, nu finns en möjlighet att göra sin stämma hörd vad gäller import av hund och kattskinn
Gå in på Kennelklubbens hemsida och skriv på protestlistan.
http://www.skk.se/ unsure.gif
Ina
Jag har faktiskt sett några av de "falska" namnen i produkter jag köpt. Läskigt! mad.gif sad.gif
Helen i Piteå Zon 5
Vad bra att du har hittat den sidan. Jag skrev naturligtvis under + det gjorde även resten av min familj./Helen i Piteå mad.gif
Mariann
USCHLIT sad.gif
jag skrev givetvis också på
andersen
Självklart så skrev jag på listan.
Ann
Vi med, alldeles självklart. Ann.
Monique
biggrin.gif Tack till alla som skrev under protestlistan "Hund o Kattskinn"
Frågan har varit uppe i EU och är tillsvidare hänvisad till nationella frågor.
Sverige kommer att lägga ett förslag på förbud mot import av hund och kattskinn. Det är bara att invänta att övriga europa lägger samma förslag.

wub.gif wub.gif wub.gif
Betty
Så nu kan vi bara hålla tummarna och vänta... och hoppas att "övriga Europa" tänker och agerar med hjärtat i denna viktiga fråga. unsure.gif
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 20-01-2003, 23:10)
"övriga Europa" tänker och agerar med hjärtat i denna viktiga fråga. unsure.gif

Och också med hjärna vill jag tillägga.
Det hemska som vi sett på TV och läst /läser om
är så vidrigt att man knappt orkar tro ATT det sker.
Samot
Jag förstår inte varför hund- och kattskinn är hemskare än annan päls? Det är ju samma sak med minkar od. Bara man får det skinn som man har köpt, så man inte får kattskinn istället för något annat. Lätt att tycka synd om hundar och katter för att många har dom som söta husdjur, men det är lika hemskt med andra djur som utnyttjas av pälsindustrin.
*Felix matte*
CITAT (Samot @ 21-01-2003, 22:07)
Jag förstår inte varför hund- och kattskinn är hemskare än annan päls? Det är ju samma sak med minkar od. Bara man får det skinn som man har köpt, så man inte får kattskinn istället för något annat. Lätt att tycka synd om hundar och katter för att många har dom som söta husdjur, men det är lika hemskt med andra djur som utnyttjas av pälsindustrin.

Kan hålla med om att också andra djur kan pinas men jag undrar
Har du sett hur dessa hundar och katter plågades?
Hundarna flåddes levande!!!
Katterna ströps sakta för att skinnet skulle behålla kvalitet. mm. mm.
Det var vidrigt som de behandlades. Därav de starka reaktionerna
runtom i världen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon