Sidor: 1, 2
lena:-)
Riktigt fina måste jag säga även om det är lite våldsinriktat....

En form av inre mysdjur kanske eller yttre sådana, vad vet jag!:lol: laugh.gif laugh.gif

Virktips för den händige!
Berith
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Tack för tipset! Kunde inte riktigt bestämma vilken som var favoriten.
Jag tror jag gillar kaninen mest.... wub.gif
Gossen Ruda
Trodde enhörningar var fredliga, måste tänka om där. Annars var krokodilen söt. laugh.gif

Tillägg beträffande kaninen: Morötter kan vara farliga för hälsan.
wolkenkrabber
Ha! Fan vad schysst, om än dessa saker hade funnits som val på Syslöjden i skolan
pejori
jag gillade dom dära rosa "kinky" sakerna jag smile.gif smile.gif smile.gif
Rossi
Ha, ha! Vilken härlig humor i all sin oskyldighet! laugh.gif
*Felix matte*
Ursäkta mig men jag förstår och hittar inte det roliga i länken sad.gif
T. ex denna bild... Finns det något kul i den?´

Bee
laugh.gif laugh.gif laugh.gif !

Var finns stickbeskrivningarna? För första gången känner jag för handarbete....
Rossi
Ja, själv kallar jag det för svart humor och det är befriande att kunna släppa loss den ibland. smile.gif
Magdis
CITAT (Felix matte @ 27-01-2006, 23:07)

Det är svårt att säga vad det är som gör att det är så kul, det är väl helt enkelt för att det är så absurt på nåt sätt. Att blanda gosiga mjukisdjur med våld och blod, det blir såna paradoxer att det blir kul. wub.gif Det där vore nåt för mig om jag fick för mig att virka nån gång men jag misstänker att min dotter inte skulle tycka det vore så kul. Fast vem vet, hon har redan lite sjuk humor hon också vid så unga år! laugh.gif
silos
Usch så hemska!

Fast mina dockor är lite läskiga med wink.gif
*Felix matte*
Svart humor eller vad ni vill kalla det för... Äckligt och Otäckt är det enl min mening. sad.gif mad.gif
Tycker ni att det är lika kul om era barn kommer hem från skolan med en docka i hand... docka som har sax stucken i bröstet och de säger att det handlar om kul humor ohmy.gif

Säger inte detta er att ni ger barnen fel signaler?
Magdis
CITAT (Felix matte @ 27-01-2006, 23:33)
Svart humor eller vad ni vill kalla det för... Äckligt och Otäckt är det enl min mening. sad.gif mad.gif
Tycker ni att det är lika kul om era barn kommer hem från skolan med en docka i hand... docka som har sax stucken i bröstet och de säger att det handlar om kul humor ohmy.gif

Jo det där är nog inget man ska visa för barnen. Det är vuxenleksaker det där.
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-01-2006, 23:42)
Svart humor eller vad ni vill kalla det för... Äckligt och Otäckt är det enl min mening. sad.gif  :angry:

Ja, i alla fall de rosa kinky sakerna som Pejori föll för! laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-01-2006, 23:42)
Svart humor eller vad ni vill kalla det för... Äckligt och Otäckt är det enl min mening. sad.gif  :angry:

Vuxenleksaker ohmy.gif ?

Har jag missat något eller är jag allmänt att betrakta som heldum?

När har det varit OK för vuxna att sticka sax i bröstet på någon?
yenny
Jag tycker inte heller om de... de var snyggt gjorda, men varför gör man sånna?
zaaritha
yenny: instämmer!
Otäckt! wub.gif
Fenja
Jag tycker om dem för att de utmanar en massa symbolik inom oss, bilder man har inom sig. Betänk sedan det arbete och den idérikedom som ligger bakom. Jag gillar dem mer och mer för varje gång jag tittar på dem!
Mvh
Fenja
Rossi
Ja, det är kul med lite udda saker. Man ska inte ta allting på så stort allvar. Sen håller jag med Felix matte om att det inte ger rätt signaler till barn som kanske inte kan särskilja på fantasi och verklighet. Men det jag tror Magdis menade var att de här dockorna inte är ämnade för barn. Givetvis ska inte vuxna sticka saxar i varandra heller men jag hoppas att de flesta normala människor inte blir inspirerade till det av de här dockorna.
Bee
Hajen är helt underbar! Vill ha, vill ha!
Men enhörningen skulle jag aldrig våga visa för hästtokiga barnbarnet biggrin.gif Fast hon har "ärvt" mormors Svenska Mad-humor, så man vet ju inte....
Magdis
CITAT (Rossi @ 27-01-2006, 23:54)
Men det jag tror Magdis menade var att de här dockorna inte är ämnade för barn. Givetvis ska inte vuxna sticka saxar i varandra heller men jag hoppas att de flesta normala människor inte blir inspirerade till det av de här dockorna.

Precis så menade jag. Vuxna tar det förhoppningsvis inte bokstavligt utan ser det paradoxala. Jag vet inte om jag skulle vilja ha nån sån docka hemma heller för den delen, det räcker rätt bra med att ha sett dem en gång och fått sig ett skratt.
Attans.jag tycker grejjerna e roliga men jag har väl underlig humor..dessutom är jag känslig och kan inte se actionfilmer- så detta är väl ett sätt för mig att få utlopp för mina inneboende våldstendenser...

jag fick länken med ett glatt tillrop- jag vill börja virka.............
allt som kan föra någon in på virkandet/stickandets bana tycker jag är lovvärt .
Berith
Ok... tänkte inte på att dom kunde uppfattas som stötande. Tyckte bara dom var kul vid första anblicken. unsure.gif
Biggan_
Jag tyckte dom var makabra hela bunten och skulle för mitt liv inte vilja varken ha eller göra en sådan docka.
Tesa
Kan för mitt liv inte förstå hur man orkar lägga såpass mycket arbete på sånt...hur är man funtad då??
Visst jag kunde se det roliga i dem men tycker ändå att hjärnan bakom det hela måste vara en aning sjuk...och DET skrämmer mig...
renate
CITAT (Felix matte @ 27-01-2006, 23:07)
T. ex denna bild... Finns det något kul i den?´

NEJ!
wolkenkrabber
CITAT (Tesa @ 28-01-2006, 15:03)
Kan för mitt liv inte förstå hur man orkar lägga såpass mycket arbete på sånt...hur är man funtad då??
Visst jag kunde se det roliga i dem men tycker ändå att hjärnan bakom det hela måste vara en aning sjuk...och DET skrämmer mig...

Om man inte är helt 100 när man gillar desssa virkade dockor får jag väl klassa mig som en stold efterbliven person! (psykopat? Javisst!)

Det är ju bara dockor... Man skall kunna skämta om allt. Man behöver inte vara så kristligt känslig! Visst, vissa kanske inte gillar denna sortens humor... men ni behöver ju inte klanka ner på den bara för det.... Det är faktiskt 2006, inte 1935. Saker ändras med tiden. sleep.gif
Fenja
CITAT (wolkenkrabber @ 28-01-2006, 16:54)
Om man inte är helt 100 när man gillar desssa virkade dockor får jag väl klassa mig som en stold efterbliven person! (psykopat? Javisst!)

Det är ju bara dockor... Man skall kunna skämta om allt. Man behöver inte vara så kristligt känslig! Visst, vissa kanske inte gillar denna sortens humor... men ni behöver ju inte klanka ner på den bara för det.... Det är faktiskt 2006, inte 1935. Saker ändras med tiden. sleep.gif

Absolut, precis så. wub.gif
Mvh
Fenja
LadyG

Precis. Det är en kul grej, på samma sätt som en massa grejer man hittar inne på Buttricks. Det är inte meningen att man ska ta det så seriöst. smile.gif

'Kom igen katten, det svänger...' biggrin.gif
cic
Min favorit!

Nu tyckte jag ju att alla var väldigt fina och välgjorda. Det är verkligen min humor! laugh.gif
Magdis
den där var min favorit också. smile.gif
Allis
Är det månntro en psykopat som har virkat de där dockorna, och till vilken målgrupp vänder som sig till? Likasinnade antar jag. Det verkar helt sjukt mad.gif Men smaken är ju olika som synes
wolkenkrabber
CITAT (Allis @ 28-01-2006, 22:36)
Är det månntro en psykopat som har virkat de där dockorna, och till vilken målgrupp vänder som sig till? Likasinnade antar jag. Det verkar helt sjukt mad.gif Men smaken är ju olika som synes

Jag Älskar dig med Oss Psykopater imellan wub.gif
Biggan_
CITAT (wolkenkrabber @ 28-01-2006, 22:40)
CITAT (Allis @ 28-01-2006, 22:36)

Jag Älskar dig med Oss Psykopater imellan wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
andreas i uppsala
Det kallar jag kreativitet!! laugh.gif smile.gif
Farmor
Vilka konstverk! Wow!

Så tänkte jag när jag tittade på länken. Många moderna tavlor har liknande motiv och när man talar om konst är det ju upp till betraktaren att se vad verket föreställer. Jag ser ett enormt skickligt hantverk för min del men själva motiven kan jag ju inte påstå att jag gillar. Fast jag tycker att dom är vackra.

Med andra ord är jag lite kluven.

Anne
Zanna
Sjukt! Vad är det som är roligt?
wolkenkrabber
CITAT (Zanna @ 29-01-2006, 11:11)

Det roliga är ju tydligen ingenting du har upptäcket än. men hav tålamod!
Tesa
Jag tyckte också att de var roliga....men ändå...att lägga så mycket jobb på nåt sånt...(ruskar på huvudet..) unsure.gif
Magdis
CITAT (Tesa @ 29-01-2006, 13:39)
Jag tyckte också att de var roliga....men ändå...att lägga så mycket jobb på nåt sånt...(ruskar på huvudet..) unsure.gif

På nåt sätt är det just det som är det roliga. att nån ens kommer på en sån idé och gör sig sånt besvär med dem! laugh.gif Det är där det humoristiska ligger tror jag. rolleyes.gif
silos
http://www.abc.net.au/newcastle/stories/m463982.jpg

Av att titta på den här bilden blir jag inspirerad och vill nu har sådana stora stickor biggrin.gif

De kommer att passa bra till at göra konstverk med tror jag biggrin.gif
Rossi

Du är underbar Wolkenkrabber! laugh.gif
silos
Jag har bestämt mig för att göra en riktig läskig docka om den nu vill komma fram ifrån mitt inre som är full av alla slags figurer biggrin.gif
Gossen Ruda
Humorn är lika delad som smaken och baken. Alla skrattar inte åt samma saker. Måste erkänna att jag finner stort nöje i absurditeter. Monthy Python t.ex. Mad likaså. Tecknade filmer är bättre ju mer absurda dom är, Tex Avery var en mästare på den fronten. Våldet i Tom och Jerry är så överdrivet absurt att det är roligt, märkligt nog.
LadyG
CITAT (silos @ 29-01-2006, 15:18)
Jag har bestämt mig för att göra en riktig läskig docka om den nu vill komma fram ifrån mitt inre som är full av alla slags figurer biggrin.gif

Häftigt Silos! Lova att du plåtar den sen! Snälla?
Zanna
CITAT (wolkenkrabber @ 29-01-2006, 12:42)
CITAT (Zanna @ 29-01-2006, 11:11)

Det roliga är ju tydligen ingenting du har upptäcket än. men hav tålamod!

Jag tror inte jag har missat något.
silos
CITAT (LadyG @ 29-01-2006, 16:17)
CITAT (silos @ 29-01-2006, 15:18)

Häftigt Silos! Lova att du plåtar den sen! Snälla?

Det lovar jag;men jag måste nog erkänna att jag skäms eftersom jag har så hemska "inneboende inuti mig själv" och att de dessutom vill nu komma ut och visa sig.
silos
Tog bort den hemska dockan.
Veganvarg
CITAT (silos @ 29-01-2006, 19:49)
http://img3.buzznet.com/assets/users8/zilb...120351579-2.jpg
Den här bilden hittade jag genom google-sök.

Gud vilken obehaglig bild!
Fruktansvärt otäck... sad.gif

Men jag gillade den rosa BDSM-virkningen! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon