silos
Måste bara komma in och berätta att jag idag fick hem en vacker dubbelsäng,2 sängbord i furu och 2 maddrasser och allt dett för 190 kronor och skjutsen hem för 50 kronor smile.gif

Är sååå glaaad och vovvarna med efter 2 nätter med andra sängplatser i hemmet smile.gif

Hi hi;jag måste ha dubbelsäng för vovvarnas skull eftersom det alltid finns ett par vovvar som vill ligga i sängen biggrin.gif
Lady Hamilton
Vad kul smile.gif Och vad billigt. Vad du ska sova gott hädan efter laugh.gif
stina
Grattis till fyndet Silos! rolleyes.gif
pejori
här är det dubbel som gäller...vovvar i sängen också laugh.gif laugh.gif
grattis till fyndet och välkommen tillbaka wub.gif
silos
Tack för alla vänliga ord wub.gif

Vovvarna är fortfarande något oroliga över förändringen i sovrummet och vardagsrummet;men de kommer snart att vänja sig hoppas jag.
silos
Och NU är det dags för mig att gå och lägga mig i min STORA säng;så godnatt allihoppa smile.gif wub.gif smile.gif
silos
Oj ojo oj vad jag sov bra i min stoora säng och lika bra sov vovvarna biggrin.gif
renate
Grattis till din nya dubbelsäng! Jag tänkte också på min vove när jag köpte min stora dubbelsäng,plus att mina barn kan sover där när de är på besök,då sover jag i gästrummet i min gamla säng.
LadyG
Vilket fynd Silos, jag förstår om du är glad! smile.gif
netaave
Kan vi inte få se en bild på skapelsen?
yenny
CITAT (netaave @ 28-01-2006, 16:26)
Kan vi inte få se en bild på skapelsen?

Ja! det vill vi se.... och på dockorna du gjort också... är din dotter så upptagen så hon inte hinner med?
ingrid fuxwall
Antar att Solis sover skönt i sin säng nu men när du vaknar måste du ta ett stadigt tag i dottera din och säga åt henne vad hon måste göra, eller vågar du inte? Ska vi säga åt henne?

ingrid
Bee
Grattis till nya sängen, Silos! Vilken go grej!

Läste ni förresten matkrönikan i senaste ICA-Kuriren? Där skrev skribenten om hur hon sov middag med en tunn filt på sig och så ”en go varm hund som kröp upp till knävecken och värmde”. Ja, det måste vara så det är när man är hundägare. Lyckliga ni!
Jag är lite (inte så lite) avis, men min stund kommer en dag, det är jag säker på. Just nu är jag husdjursfri.
silos
CITAT (ingrid fuxwall @ 28-01-2006, 21:02)
Antar att Solis sover skönt i sin säng nu men när du vaknar måste du ta ett stadigt tag i dottera din och säga åt henne vad hon måste göra, eller vågar du inte? Ska vi säga åt henne?

ingrid

Säg åt henne biggrin.gif
ingrid fuxwall
Frågan är väll om hon bryr sig!

ingrid
silos
CITAT (ingrid fuxwall @ 29-01-2006, 22:41)

ingrid

Självklart bryr hon sig men det är egentligen jag själv som inte velat ännu när jag tänker efter;har sagt som att vi gör det i morgon ....
silos
I natt sov även schäfern Ajar i sängen och snarkade som bara de så till den grad att Linda blev lite sur.
gunvor
Själv gillar jag att köpa saker på loppis och second hand - men säng nej tack!
silos
CITAT (gunvor @ 30-01-2006, 17:14)

Det var inget fel på den sängen och inte kände jag negatia energier ifrån sängen eller maddrasserna utan jag sover hur bra som helst.
andersen
Grattis till ditt säng klipp, men har du hundarna i sängen åxå? i så fall så har tiderna värkligen förändras, för inte så länge sedan var det vanligt med bandhundar och hundkoja, jag skulle alldrig ha hund i sängen om jag hadde hund, men det är väll upp till var och en om man inte har en annan religon förstås.
silos
CITAT (andersen @ 30-01-2006, 18:50)
Grattis till ditt säng klipp, men har du hundarna i sängen åxå? i så fall så har tiderna värkligen förändras, för inte så länge sedan var det vanligt med bandhundar och hundkoja, jag skulle alldrig ha hund i sängen om jag hadde hund, men det är väll upp till var och en om man inte har en annan religon förstås.

Mina hundar är mina bästa vänner och de får vara överallt; inte på bordet förstås.

För det mesta är det endast lille Olle chihuahuan och Linda English Toyterrier som alltid sover i min säng.
pejori
CITAT (silos @ 30-01-2006, 19:10)
CITAT (andersen @ 30-01-2006, 18:50)

Mina hundar är mina bästa vänner och de får vara överallt; inte på bordet förstås.

För det mesta är det endast lille Olle chihuahuan och Linda English Toyterrier som alltid sover i min säng.

instämmer laugh.gif
har också mina i sängen, alla tre laugh.gif laugh.gif
AnitaO
CITAT (silos @ 30-01-2006, 18:33)

Det var inget fel på den sängen och inte kände jag negatia energier ifrån sängen eller maddrasserna utan jag sover hur bra som helst.

Jag vet inte, men jag tror Gunvor tänkte mer på gammalt damm och kvalster.
Just en säng skulle nog inte jag heller köpa begagnad.
Vill helst sova med mina egna loppor tongue.gif
silos
CITAT (AnitaGg @ 01-02-2006, 09:29)

Hi hi;mina loppor, och vovvarnas loppor har jo fått flera att leka med ny och vi sover sååå bra sååå laugh.gif biggrin.gif tongue.gif
pejori
CITAT (silos @ 01-02-2006, 15:28)
CITAT (AnitaGg @ 01-02-2006, 09:29)

Hi hi;mina loppor, och vovvarnas loppor har jo fått flera att leka med ny och vi sover sååå bra sååå laugh.gif biggrin.gif tongue.gif

alldeles rätt silos laugh.gif laugh.gif
varför riskera inavel på loppsen laugh.gif laugh.gif
bra att tillföra nytt blod till dom. smile.gif smile.gif
kul att du trivs med din nya säng wub.gif
AnitaO
CITAT (pejori @ 01-02-2006, 18:30)
alldeles rätt silos laugh.gif  :lol:
varför riskera inavel på loppsen laugh.gif  :lol:
bra att tillföra nytt blod till dom. smile.gif  :)

Man tillför ju lite nytt blod när man sover på hotell nån gång per år smile.gif rolleyes.gif
netaave
Säng skulle jag nog kunna köpa begangnad, men inte madrassen, vet ju aldrig vad den varit med om.
bikiv
CITAT (AnitaGg @ 01-02-2006, 19:38)
alldeles rätt silos laugh.gif  laugh.gif
varför riskera inavel på loppsen laugh.gif  laugh.gif
bra att tillföra nytt blod till dom. smile.gif  smile.gif

Man tillför ju lite nytt blod när man sover på hotell nån gång per år smile.gif rolleyes.gif

Köper man en begagnad säng inkl. maddrass går den ju att dammsuga eller vädra... men hur ofta rengörs madrasser på hotell och t ex kryssningsfartyg?

Skulle nog inte vilja veta hotellmadrassenrnas "historia"... wacko.gif Men på sådana ställen brukar man ju sova gott ändå, så grattis Silos till din nya sköna säng tillsammans med hundarna!
ingrid fuxwall
CITAT (silos @ 30-01-2006, 10:19)

ingrid

Självklart bryr hon sig men det är egentligen jag själv som inte velat ännu när jag tänker efter;har sagt som att vi gör det i morgon ....

Nu har Solis dotter lovat hjälpa till med fotograferandet - vad roligt det ska bli att se alla nyheter !
silos
CITAT (bikiv @ 01-02-2006, 21:42)
CITAT (AnitaGg @ 01-02-2006, 19:38)
alldeles rätt silos laugh.gif  laugh.gif
varför riskera inavel på loppsen laugh.gif  laugh.gif
bra att tillföra nytt blod till dom. smile.gif  smile.gif

Köper man en begagnad säng inkl. maddrass går den ju att dammsuga eller vädra... men hur ofta rengörs madrasser på hotell och t ex kryssningsfartyg?

Skulle nog inte vilja veta hotellmadrassenrnas "historia"... wacko.gif Men på sådana ställen brukar man ju sova gott ändå, så grattis Silos till din nya sköna säng tillsammans med hundarna!

Jag är säker på att sängen och maddrasserna har varit med om endast positiva händelser eftersom jag sover otroligt skönt i den sängen och har sköna spännande drömmar smile.gif
silos
Nu är det absolut dags för mig att gå och sova efter en lång och härlig dag och förhoppningsvist drömmer jag om kommande dockor;hoppas jag i alla fall att de vågar visa sig för mig smile.gif

Godnattallihoppa wub.gif
silos
Hi hi;tänk att så många har kollat på denna min tråd biggrin.gif
Hannele
CITAT (silos @ 07-02-2006, 16:36)

Inte så ofta man har chansen att hoppa i främmande sängar! tongue.gif laugh.gif
silos
CITAT (Hannele @ 07-02-2006, 18:10)
CITAT (silos @ 07-02-2006, 16:36)

Inte så ofta man har chansen att hoppa i främmande sängar! tongue.gif laugh.gif

UHUUU;så många som hoppat i min säng då och kollat tongue.gif
Kalinsi
CITAT (ingrid fuxwall @ 01-02-2006, 21:56)
CITAT (silos @ 30-01-2006, 10:19)

ingrid

Nu har Solis dotter lovat hjälpa till med fotograferandet - vad roligt det ska bli att se alla nyheter !

Självklart bryr jag mig!! Jag tycker att det är jätteroligt att mamma
är så kreativ och har nya idéer hela tiden smile.gif
silos
Åter igen dags för mig att fara till drömmarnas rike så att jag orkar fortsätta med pysslandet imorgon igen om Gud vill så att säga wub.gif smile.gif wub.gif

GOODNATT wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon