Full version: nu gror min
Gåsis
Ja, det gror wub.gif Men jag har då aldrig sett mindre grodd, det är mindre än pytte. Hur ska jag nu bära mig åt för att den ska växa och bli stor och stark? Jag törs knappt spraya vatten på den för det är så liten.

/Åsa
kerstin z5-6
HUR GJORDE DU ????de är inte lätt minsann smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif
Gåsis
Jag gjorde ingenting. Dom stod ute från november och har nu stått inne i 10 dagar och det spritter lite här och där nu i sålådan. Hemligheten finns nog hos Kenneth i Göteborg för jag tror fröerna kommer därifrån.

Men måtte dom nu bara vilja överleva.

/Åsa
kerstin z5-6
Ha, tror jag inte på .... du har säkert gått baklänges med sådden o mumlat nåt -som du vill ha för dej själv laugh.gif laugh.gif
Helen i Piteå Zon 5
Samma lika här biggrin.gif det är fjärde året i rad jag försöker men inte förrän nu har det gett resultat. Även jag har fått Kenneth K. och nu är det väl ändå bevisat, att det måste vara färska frön, annars så gror det inte. / helen
Gåsis
Säg nu snälla att dina är pyttesmå, för vad är det annars som gror hos mig wacko.gif laugh.gif Men det hipade lite i hjärttrakten när jag såg groddarna wub.gif Nu ska jag i alla fall vårda dessa små lika ömt som jag vårdade mina rädisor i fjol laugh.gif Men vad hade du för baklängesramsa Helene, den kanske kan fungera på annat som inte gror laugh.gif laugh.gif för jag hade verkligen ingen vad än Kerstin tror.

/Åsa
Helen i Piteå Zon 5
jo, det är så pyttigt att man nästan inte ser stråna rolleyes.gif njaaa, jag har ingen ramsa, men man borde tänka ut något och 'huckla' över krukor som inte gror biggrin.gif / Helen
kerstin z5-6
kanske ?

Probae esti in segetem sunt deteriorem datae fruges, tamen ipsae suaptae enitent -

Ett bra frö , även om det planterad i fattig jord kommer att bära rik frukt av sin egen styrka och natur(Accius)

Försiktighet med att avlägsa skyddsplasten -locket ,för tidigt kan hjälpa -samt regelbunden luftning
smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon