Full version: Akut Råd önskas
Diana
Hej alla underbara och duktiga människor!
JAg har aldrig drivit upp perenner förut och vill nu prova på det. Jag har fått masa fröpåsar från England och nu har jag sått Penséer (Hardy Perenial), men det står på påsen att jag skall så dom innomhus och att jag skall hålla dom i ett miniväxthus runt 15-18 grader. Men jag har sett att många av er ställer ut era perenner såddar i snön ??? så vad skall jag göra nu med mina ? huh.gif

Pansy Seeds
Lady Hamilton
Har du tänkt att de ska blomma i sommar?
Då rekommenderar jag att ha de kvar innomhus. Svalt o under lysrör
Sår du de nu o ställer ut i snön kommer de att blomma till hösten.
I vilket fall som hellst så kan du sedan övervintra plantorna.

Jag sådde mina penseér i December för att mina ska blomma tidigt i vår smile.gif
Diana
Jo jag hade ju tänkt mig det. Lysrör har jag inga unsure.gif Hmmm hur skall jag lösa detta nu då? Får fundera lite. Tack skall du ha för svaret.
Åsa, mälardalen zon 2
Du kanske har en skrivbordslampa med lysrör eller så kan du byta ut ev. vanlig glödlampa mot lågenergilampa det brukar funka som extra belysning i liten skala. Sedan så kan man toppa penseerna ifall de blir för gängliga p.g.a ljusbrist.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon