Full version: Massor av sticklingar
ewa zon 3
Utflykt till Rockdala idag
Massor av pelargon- och fuchsiasticklingar att välja på.
Välja ja hm, inte lätt. Eftersom jag är svag för gula nyanser blev det
Pelargonsticklingarna
'Bootham´s Surprise' , Månskensgul sort
'French Vanilla', ny sort, som de beskriver som silvrigt månskensgul
Sen blev det en doftpelargon 'Clorinda som' doftar cederträ och eukalyptus
Och så lite fröer bla en gul Förgätmigej 'Myostis Australis',
och lite jord och lite vermikulite och lite .............wub.gif

/Ewa
Lady Hamilton
huh.gif Om du undrar varför du inte får några svar ewa zon 3 så beror det på att.............
mad.gif Vi är så förbaskat avundsjuka att vi snabbt måste "klicka ner" ditt inlägg wink.gif Å då kan vi ju inte skriva något svar laugh.gif
Men när jag ändå skriver måste jag säga Lycko dig wub.gif Hoppas att det snart är min tur att kunna köpa sticklingar, där jag bor (i Vildmarken)
ewa zon 3
Jo, jag vet. Var så glad att de hade just de jag ville ha.
tänkte bara fresta alla er lite wub.gif

/Ewa
Eva i Skåne
CITAT (ewa zon 3 @ 29-01-2006, 18:50)
Jo, jag vet. Var så glad att de hade just de jag ville ha.
tänkte bara fresta alla er lite wub.gif

/Ewa

TACK! Du lyckades utmärkt biggrin.gif laugh.gif wub.gif
yenny
Hade varit trevligt att åka till rockdala... fast inte fresta du mej med pelargonerna inte... tycker inte om de alls.

Men fuchsior wub.gif det är en helt annan sak... jag köpte 4 sticklingar häromdagen (weibuls på sveavägen i sthlm) fick hålla i mej för att inte köpa flera. (jag har ingen bra belysning till de ännu)
ewa zon 3
Det här är faktiskt första gången jag köpt sticklingar så tidigt och det är för att jag äntligen ordnat till det med ett bra bord med lysrörsbelyning ovanför. Där kommer nog sticklingarna trivas tills vårsolen kommer biggrin.gif

Jenny, De hade väääldigt måååånga fiiiina fuchsiasticklingar också tongue.gif

/Ewa rolleyes.gif
kristerh
CITAT (yenny @ 29-01-2006, 19:52)
(jag har ingen bra belysning till de ännu)

det brukar räcka om du har dem i ett fönster vid den här årstiden, ljuset kommer snabbt nu. jag brukar ställa mina som jag ska stamma upp i ett fönster (öst) eftersom jag tycker det är lättare att hantera dem där,
de växer med en rasande fart.
krister
Kajsa
Har beställt mina sticklingar på nätet av Rockdala i veckan, där finns många fler sorter att välja på än i deras lilla katalog, men man får naturligtvis inte fuchsior/ pelargoner förän i vår. Man betalar först, sedan rotar man sticklingarna.
www.rockdala.com
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon