CITAT (linvik @ 29-01-2006, 21:32)
Har du några kuliga idéer för den nya ytan?
Lycka till!
Ja massor
Självklart en rosenträdgård! Gärna ett växthus som sagt. Stor köksträdgård ev. med pallkragar. Massor med rabatter med slingrande gångar emellan...gärna såhär

(lånad från annan tråd på Odla) och gärna en pergola med klätterrosor och klematis
Tankarna är många men tycker det är svårt med planeringen, hur allt ska vara placerat. Kan ju rita ut vad som är planerat redan så kanske jag kan få några förslag på resten. Pissangoreng kanske kan hjälpa mig, hade ju gjort sån fin trädgårdsplanering
härSvårt att förklara förutsättningarna men kan ju försöka
Där det stora krysset är finns tanken om ett 3-bilsgarage med förråd,alltså ett långsmalt med portarna på långsidan och mot huset.
Problem: Där är för tillfället ett stort berg som min man i såfall vill spränga bort.
Alternativ: Sätta det längre åt höger men en liten bit utanför den gröna pressenningen står det en elstolpe och frågan är om det går att få den flyttad.
Alternativ 3 Spränger fortfarande bort berget men bygger ut det befintliga garaget. (anledningen till att jag vill flytta det är att jag tycker det ligger för nära huset men medför ju extra kostnader eftersom det ju redan är el och vatten draget till det befintliga garaget).
Lilla krysset är tänkt vedförråd.
Där den inre vita tomtlinjen är (den nuvarande tomtgränsen) är det en sluttning ner. Därefter sluttar det svagt uppåt utåt hagen sett. Fylla ut eller göra något av sluttningen?
Oj, vad långt det blev

Hoppas ni orkat tragglat er igenom...
Krister...ja, vad tror du

Kom gärna med förslag