Full version: Lättlurad
Tasses Trädgård
Att handla sånt man inte behöver för pengar som man inte har.....

Brukar fnysa åt folk som ständigt springer i affärer och handlar och handlar. Själv köper jag bara sånt jag verkligen behöver. I dag behövde jag såjord. När man ändå är på handelsträdgården tittar man såklart runt. Härligt med alla färggranna växter så här i vintermörkret.
Tänk, de hade drivna vita pärlhyacinter, som jag önskat mig. Tog fyra, (de kan planteras ut sedan). Jättebilliga drivna små tulpaner i många färger
(5 st.) Fröpåsar- tittade bara (+ köpte 10 påsar) Rea på ute krukor.
3st. för 75:-/st. som skulle kostat 300:-/st. kan man inte missa.

Osv. osv. Såjorden? Den var slut!
pejori
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif det där känner jag igen laugh.gif laugh.gif
karjo
Precis sådan är jag också! Du är bland vänner... smile.gif rolleyes.gif
Gåsis
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif Det kallas verkligheten laugh.gif laugh.gif
Sen tror jag inte man ångrar det man gör, man ångrar bara det man aldrig gjorde. Tänk vad fint du kommer att få till sommaren, istället för att gå där och tänka att en liten hyacint skulle göra sig bra här.

Och tänk att du måste dit igen när dom fått hem såjorden, vad mycket det kan finnas då som du inte ska ha tongue.gif

Heja!

/Åsa
Lady Hamilton
sleep.gif Har aldrig hänt mig..................
ohmy.gif Hepp! Hamilton! Gå och tvätta mun!....Din tunga blev nu alldeles SVART ! mad.gif Det är fult att ljuga!
laugh.gif Men jag kan försvara mig med att "just idag" har jag inte gjort några inköp........ wink.gif Kanske beroende på att jag jobbat natt och behövt sova "halva dan"? wub.gif

I grund och botten är vi nog alla lika här på odla
Men jag kan hålla med om att "folk" som inte håller på med odling ofta "springer" och köper onödiga saker "stup i kvarten"! laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon