Full version: Vattentunna
karjo
... har ni sådana? Och i så fall hurdana och hur har ni fått tag på dem? Jag skulle vilja ha tag i en, men vet inte hur eller var... Tänkte höra av mig till något företag och fråga men vet inte vilka sorters företag som kan tänkas ha tunnor som det inte varit något oljigt eller giftigt i... Vet inte om jag sett tunnor till salu på någon affär heller, eller?
unsure.gif

Någon som har nåt bra förslag eller tips? Hur har ni det? smile.gif
Lady Hamilton
Jag har köpt mina tunnor på "salteriet" där de gör surströmming............
Kanske de används även på andra ställen där de hanterar "små fisk"
karjo
Livsmedelsindustrier kanske är bra att söka bland! Bra idé! smile.gif
pisanggoreng
Byggvaruhus brukar ha.

Jag köpte två stycken på Bauhaus förra året. Det var sådana där fula i grön
plast, men det spelar inte så stor roll när de inte syns (så mycket).
Betty
Vi har köpt vår vattentunna (grön plast med lock) på Coop Forum, trädgårdsavdelningen. Finns i flera storlekar. smile.gif
Lady Hamilton
Men kolla på olika ställen för priserna kan variera wacko.gif
Mina blåa plasttunnor som rymmer över 100 liter betalade jag 25:- för inkl. lock
Ullet
Vi hittade vår på ÖB för 125:- för 150 liter, det är helt okej, inget lock däremot.
karjo
Tack för tipset! smile.gif
Whiskuchi
Harald Nyborg, runt 150 kronor tror jag. 200 liter med kran. tongue.gif
lilla mamma
Gratis på Lithells i Sköllersta. Har innehållit svintarm men är rena. Med lock var vår. ? liter
Maggan H
Överskottsbolaget och ett annat alltiallovaruhus i Kristianstad har 200 kr ca inkl lock och tappkran 20 cm från botten. Palla upp den på nåt och vips har du en kran till vattenkannan. Superbra! biggrin.gif
Lady Hamilton
Jag använder en sänkbar pump i mina tunnor, perfekt att vattna både växthus o annat. Jag har bara satt en "nippel" på ut-slangen så att den passar i stl med vattenslangen. Sedan är det bara att starta pumpen o vattna smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon