|
Full version: Bild på Tomte
Karin i Småland
07-11-2002, 18:18
Här är en bild på min egenhändigt gjorda trätomte... H=64 cm B=40 cm. Ritningen finns i boken "Mera Målarglädje" av Gerd Alfsen (finns på Maxi stormarknad).
Karin i Småland
07-11-2002, 18:21
Varför blir det ingen bild?????
Bilden behöver tills vidare vara ute på nätet, i något album (finns gratis att få lite varstans, Yahoo etc) eller på en hemsida. Vi diskuterar att öppna möjlighet att göra ett eget album här på Odla men är inte där ännu.
Karin i Småland
07-11-2002, 18:58
Har lagt in foto på min Hemsida istället Karins Växtverk
Han var himla gullig!
Helt klart inom kategorin bra prydnader, dels är han jättefint handgjord, dels är han en typisk julgrej, då man ju väntar sig att det skall finnas tomtar!
Helen i Piteå Zon 5
07-11-2002, 21:14
CITAT (Karin i Småland @ 07-11-2002, 18:58) Har lagt in foto på min Hemsida istället Karins Växtverk Jag måste vara blind!!!!! Var är tomten? /Helen i Piteå
 jag har åxå kollat... var är den???
Elisabeth-Västkustkolonisten
07-11-2002, 21:34
Hej Karin,
tittade på din tomte. Den är fin, har själv ibland funderat på att skaffa tomte till adventstiden. Tycker det är mysigt.
Elisabeth
Helen och Betty! Om ni - när ni kommer till första sidan - tittar strax under Välkommen! så finns en länk till tomtebilden!
Fialotta
07-11-2002, 21:37
Hej Karin! Jag hittade den....jättefin med lykta och allt!!! Har sett såna här i skärgården och då förstår jag att folk har köpt boken och gjort själva...trodde dom gick att köpa färdiga ...men hej vad jag bedrog mig...
Äsch, tror jag väl inte! Står det verkligen inte Tomtebilden! strax över blomrankepinnen!?
jodå visst finns den där! Men endast de som tror på tomtar kan se den!
 Nej det gör det faktiskt inte... Gud vad jag känner mej pinsam!!! Hoppas du har rätt Virgo ...
Helen i Piteå Zon 5
08-11-2002, 08:00
CITAT (Betty @ 07-11-2002, 23:04)  Nej det gör det faktiskt inte... Gud vad jag känner mej pinsam!!! Hoppas du har rätt Virgo ...  Du behöver inte känna dig ensamt pinsam,,,,,för det finns ingen tomtelänk hos mig heller./ Helen i Piteå
Jag tror att ni bara skojar med mej! Eftersom Karin själv har länkat till tomten vågar jag mej på att lägga in bilden här
Tack Sylvia!  Jag har skickat ett mail till dej angående saken.
Karin i Småland
08-11-2002, 09:51
Vad bra att du satte in bilden Berith, tack  Konstigt att inte länken kunde ses av en del
Helen i Piteå Zon 5
08-11-2002, 11:12
Äntligen!!!! Tack snälla Berith för att du fixade så vi äntligen fick se tomten. Ja, nu håller jag med alla andra, tomten är jättefin där han står med sin lykta och välkommnar gästerna. / Helen i Piteå
Lena i Torslanda
08-11-2002, 12:58
Verkligen en trevlig tomte tillhörande kategorien julmys. Skulle gärna få bo hos mig
Jaha, nu syns tomten även för dom som inte tror på tomtar
Såg du den...?
andersen
08-11-2002, 14:58
ja vilken fin tomte men glöm inte att ställa ut gröt till honom till jul
andersen
08-11-2002, 15:01
Nä jag måste nog köpa glasögon tomten har ju gröt ser jag nu eller?
Karin i Småland
08-11-2002, 17:54
Jodå nog har han fått gröt allt
Inger R
10-11-2002, 16:36
En sån tomte skulle jag kunna tänka mig att ställa fram till jul. Lykta har jag redan så nu skall jag bara försöka få tag på boken du nämnde Karin. Här har vi ju ingen Maxi stormarknad, förresten ingen annan stormarknad heller.
jag tror att de beror på inställningar på färgen för länkar kanske som gjorde att vissa inte såg länken
CITAT (maudan @ 07-11-2002, 21:37) Hej Karin! Jag hittade den....jättefin med lykta och allt!!! Har sett såna här i skärgården och då förstår jag att folk har köpt boken och gjort själva...trodde dom gick att köpa färdiga ...men hej vad jag bedrog mig... jo det finns ju folk som gör roliga saker i trä o som man kan skicka efter tomtar ifrån träsaker,min dotters man snickrar o håller på ni kan kolla endelav hans saker på sidan här o han gör gärna saker på beställning ,bland annat har han gjort en tomte liknande den ni sett,de e ju bara att skriva till honom o be honom fixa en efter behag,,  adressen finns också på sidan,,,,ja o en damm han gjort alldeles själv ,o jag e fotografen
Fialotta
10-11-2002, 21:28
Tack Oldwolfie för erbjudandet...men jag har tjatat sönder min lilla make nu...så han har tillbringat sin fars dag i källaren...han har ritat en egen tomte...så nu sågas det där nere...ska bli spännande och se hur den blir. Kanske blir ett monster...i så fall återkommer jag till dig Jag går ofta in på din hemsida...finns mycke att utforska där...är jätteimpad av dina fina bilder i skogen, b.l.a. Ha det så bra!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|