Full version: Bild på Tomte
Karin i Småland
Här är en bild på min egenhändigt gjorda trätomte... H=64 cm B=40 cm. Ritningen finns i boken "Mera Målarglädje" av Gerd Alfsen (finns på Maxi stormarknad).
Karin i Småland
Varför blir det ingen bild?????
Sylvia
Bilden behöver tills vidare vara ute på nätet, i något album (finns gratis att få lite varstans, Yahoo etc) eller på en hemsida.
Vi diskuterar att öppna möjlighet att göra ett eget album här på Odla men är inte där ännu.
Karin i Småland
Har lagt in foto på min Hemsida istället Karins Växtverk
Ina
Han var himla gullig! wub.gif
Sylvia
Helt klart inom kategorin bra prydnader, dels är han jättefint handgjord, dels är han en typisk julgrej, då man ju väntar sig att det skall finnas tomtar! wub.gif
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Karin i Småland @ 07-11-2002, 18:58)
Har lagt in foto på min Hemsida istället Karins Växtverk

Jag måste vara blind!!!!! Var är tomten? /Helen i Piteå wacko.gif
Betty
unsure.gif jag har åxå kollat... var är den???
Elisabeth-Västkustkolonisten
Hej Karin,

tittade på din tomte. Den är fin, har själv ibland funderat på att skaffa tomte till adventstiden. Tycker det är mysigt.

Elisabeth
Berith
Helen och Betty! Om ni - när ni kommer till första sidan - tittar strax under Välkommen! så finns en länk till tomtebilden! rolleyes.gif
Fialotta
Hej Karin!
Jag hittade den....jättefin med lykta och allt!!! rolleyes.gif
Har sett såna här i skärgården och då förstår jag att folk har köpt boken och gjort själva...trodde dom gick att köpa färdiga rolleyes.gif ...men hej vad jag bedrog mig... sad.gif
Betty
wub.gif Alltså Berith... du måste tro att jag är helt knäpp i huvudet när jag nu fortfarande, efter ditt tips till mej och Helen säger: NÄÄÄ...var är bilden??? När jag kollar under "Välkommen!" så hittar jag ingen länk där...bara en gren med en blomranka på... och under den "Webmaster"... wacko.gif sad.gif blink.gif och inget mer... wub.gif ingen länk...
Berith
Äsch, tror jag väl inte! blink.gif
Står det verkligen inte Tomtebilden! strax över blomrankepinnen!?
Virgo
jodå visst finns den där!
Men endast de som tror på tomtar kan se den! tongue.gif
Betty
sad.gif Nej det gör det faktiskt inte... Gud vad jag känner mej pinsam!!! wub.gif
Hoppas du har rätt Virgo ...wacko.gif
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Betty @ 07-11-2002, 23:04)
sad.gif Nej det gör det faktiskt inte... Gud vad jag känner mej pinsam!!! wub.gif
Hoppas du har rätt Virgo ...wacko.gif

Du behöver inte känna dig ensamt pinsam,,,,,för det finns ingen tomtelänk hos mig heller./ Helen i Piteå
Berith
Jag tror att ni bara skojar med mej! tongue.gif
Eftersom Karin själv har länkat till tomten vågar jag mej på att lägga in bilden här

Betty
Tack Sylvia! huh.gif Jag har skickat ett mail till dej angående saken. biggrin.gif
Karin i Småland
Vad bra att du satte in bilden Berith, tack biggrin.gif Konstigt att inte länken kunde ses av en del wink.gif
Helen i Piteå Zon 5
Äntligen!!!! Tack snälla Berith för att du fixade så vi äntligen fick se tomten. Ja, nu håller jag med alla andra, tomten är jättefin där han står med sin lykta och välkommnar gästerna. / Helen i Piteå biggrin.gif
Lena i Torslanda
Verkligen en trevlig tomte tillhörande kategorien julmys. Skulle gärna få bo hos mig rolleyes.gif
Virgo
Jaha, nu syns tomten även för dom som inte tror på tomtar tongue.gif
Berith
Såg du den...? tongue.gif
andersen
ja vilken fin tomte men glöm inte att ställa ut gröt till honom till jul smile.gif
andersen
Nä jag måste nog köpa glasögon tomten har ju gröt ser jag nu eller? rolleyes.gif
Karin i Småland
Jodå nog har han fått gröt allt tongue.gif
Inger R
En sån tomte skulle jag kunna tänka mig att ställa fram till jul. Lykta har jag redan så nu skall jag bara försöka få tag på boken du nämnde Karin. Här har vi ju ingen Maxi stormarknad, förresten ingen annan stormarknad heller.
yla
jag tror att de beror på inställningar på färgen för länkar
kanske wub.gif
som gjorde att vissa inte såg länken
yla
CITAT (maudan @ 07-11-2002, 21:37)
Hej Karin!
Jag hittade den....jättefin med lykta och allt!!! rolleyes.gif
Har sett såna här i skärgården och då förstår jag att folk har köpt boken och gjort själva...trodde dom gick att köpa färdiga rolleyes.gif ...men hej vad jag bedrog mig... sad.gif

jo det finns ju folk som gör roliga saker i trä o som man kan skicka efter tomtar ifrån träsaker,min dotters man snickrar o håller på ni kan kolla endelav hans saker på sidan här o han gör gärna saker på beställning ,bland annat har han gjort en tomte liknande den ni sett,de e ju bara att skriva till honom o be honom fixa en efter behag,, rolleyes.gif adressen finns också på sidan,,,,ja o en damm han gjort alldeles själv ,o jag e fotografen wub.gif
Fialotta
Tack Oldwolfie för erbjudandet...men jag har tjatat sönder min lilla make nu...så han har tillbringat sin fars dag i källaren...han har ritat en egen tomte...så nu sågas det där nere...ska bli spännande och se hur den blir.
Kanske blir ett monster...i så fall återkommer jag till dig rolleyes.gif
Jag går ofta in på din hemsida...finns mycke att utforska där...är jätteimpad av dina fina bilder i skogen, b.l.a.
Ha det så bra!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon