yenny
Här sitter man i godan ro och tittar på tv... jag är grymt förlyld men ändå så känner jag hur en frän doft sprider sej i vardagsrummet.
Plötsligt lyfter Frida på huvudet från fotöljen hon sover i och snusar i luften.. stegar fram mot altandörren och luktar o luktar... blä!!
Nu verkar det vara någon okastrerad hankatt på gång igen... fy va illa det luktar... Vad gör jag åt detta nu då? hur får jag bäst bort stinket?
Sollan
Försöka få tag i ägaren och be dem kastrera sin hankatt....! wink.gif
Har själv haft problem med detta och det är verkligen inget skojsigt. Har han sprayat på textilier så är det bara att tvätta...
Men husväggarna är det värre med, har inget bra tips tyvärr.
yenny
någonstans utanför dörren är det...jag vet inte exakt vart... det är blött ute så jag kan inte se.... jag tog det starkaste mest illaluktande jag kunde hitta (nån försterputts) och sprayade runtom och gnuggade lite med en diskborste, jag hoppas lukten försvinner fort... för det luktar som sagt i hela vardagsrummet.
pejori
använd ättika laugh.gif laugh.gif
tar bort kattpisslukt jättebra smile.gif
24% ätikssyra finns i matvaruaffärer. wub.gif
yenny
Tack pejori... det skall inhandlas idag smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon