Maggan H
Till min stora glädje och häpnad har min blå clematis börjat sätta skott, som faktiskt såg ut att kunna bli ett par blad när som helst! tongue.gif Men ojoj, jag har ännu inte klippt ner dem och sekatören åkte bums fram. Jag vill INTE klippa ner mer nytt, fräscht, härligt grönt! Minusgrader och snö bryr den sig tydligen inte om....
kristerh
vilken underbar klematis, vad heter den?
krister
Maggan H
Detta är 'General Sikorski' biggrin.gif Han är väldigt blomvillig och står i österläge på vårt gamla päronträd.
Karamell
Vilken vacker klematis! Oj oj oj! Det stod en stor klematis hos oss, men förra året var det någon som åt av den in på bara skelettet. Jag klippte ner den sten hårt. Ska bli mycket intressant att se om den tar sig. Om inte står din general först i kön för att få flytta in hos mig. Mycket vackrare blommor än på min faktiskt.
kristerh
CITAT (Karamell @ 01-02-2006, 10:15)
Vilken vacker klematis! Oj oj oj! Det stod en stor klematis hos oss, men förra året var det någon som åt av den in på bara skelettet.

Du hade säkert ett besök av klematisstekeln, kaläter hela klematisen om man har otur sad.gif kommer oftast tillbaks från år till år wink.gif
du ser på stammen att den har små vårtor på våren, då har stekeln varit där och lagt ägg, är klematisen någorlunda liten kan man spruta med pyrex eller nåt liknande gift.
krister
Margaretha
Ja, så bedårande vacker den är! Härligt att se att det finns liv i växterna redan! Såg idag på min promenad att en kaprifol också börjat få blad(!), inte bara knoppar! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon