Mmmm, åkte på en missräkning i helgen och ganska rejält också... köpte i höstas ett set med s.k. Malaysiakrukor, fem stycken, för 99 kronor och trodde i min enfald att jag skulle kunna köpa ett par set till för detta pris. Så visade det sig inte vara för de butiker vi besökte igår för att införskaffa krukor tog 249 kr för fyra krukor. Det var lite magstarkt för oss som behöver ett antal för att få plats med allt på balkongen... och plastkrukor är inte billiga de heller... har ni några tips? Jag är inte kinkig med form och fason, gärna så enkelt som möjligt, plast eller keramik går lika bra!
K.
Ingrid på Västkusten
28-04-2003, 09:58
Inte för jag vet om de är billiga men Weibulls partihallarna ärju värt ett försök.
Själv beställer jag på postorder www.ospab.se
det är ju deras sortiment bl a som Weibulls har - billigare att köpa många (plast).
Hälsar Ingrid
Charlotte
28-04-2003, 10:01
På Göfab garden har de haft 50% på alla krukor under några veckor. Kanhända att det gäller denna veckan med:
Åsa K, zon 1
28-04-2003, 11:21
Det är dyrt med krukor
Ett tips, köp "fula billiga" krukor av plast eller vad som helst , plåt också
Köp sedan säckväv, kostar ca 50 kr/m (150 cm brett) och klä om alla med det, ett rep om kanske. Då ser alla likadana ut och säckväven skyddar svarta krukor från att bli för varma.
Bli mycket billigt och ger ett lite rustikt intryck
Elizabeth
28-04-2003, 12:04
var köper man säckväv? (bor i Gbg)
//Elizabeth
Aha! Göfab har fortfarande 50% och tjejen jag pratade med sa att det fanns mycket krukor kvar! Sambon är shanghajad som chaufför så nu blir det Göfab efter jobbet!
K.
Kristina zon 3
28-04-2003, 12:28
Gurkhinkar. Jag har köpt flera i delikatessdisken på Coop. Framförallt för att ha som gjutform. Borde funka jättebra att plantera i också. Varför inte sedan måla alla krukor/hinkar.
Kristina
Tja, Göfab var inte så pjåkiga. Köpte ett set med fem frostsäkra lerkrukor för strax under 200 kr och två rejåla plastkrukor för en femtiolapp. Och så ett gång sådana små svarta runda att omskola tredje gången i, det kan verkligen behövas nu!
K.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.