Margaretha
Jag köpte i höstas ett s.k. krukpaket med vårlökar från ODLA och nu har de första små gula blommorna slagit ut på balkongen! På grund av snön kan jag inte komma till kolonin och hämta hem "innehållsförteckningen".

Var det någon fler som beställde ett krukpaket och som kan hjälpa mig med innehållet?

Tackar på förhand. wub.gif
kristerh
Nu har jag inte köpt det paketet, men små gula blommor som blommar nu kan vara vintergäck wink.gif
krister
Margaretha
De ser inte riktigt ut så faktiskt. Mera som krokus, men vansinnigt smala. Kanske någon variant. Igår i solen var de helt utslagna, idag när det är mulet är de hopslagna och supersmala.
kristerh
eller en våriris wink.gif de brukar oxså vara tidigare.
krister
Margaretha
Nej, jag tror inte att det stämmer. Det kommer lila likadana, både gula och lila med en vit strimma längst de smala bladen. Tror att det var krokus av något slag.

Jag får nog försöka mig på lite snöpulsande till helgen! Fler blad sticker upp och jag minns inte vad jag har planterat! Man blir så nyfiken när det i alla fall "liknar" vår - även om snön ligger vit utanför balkongen!
wub.gif
Fenja
Är det inte enklast att du vänder dig till Odla-butiken och frågar?
Mvh
Fenja
Margaretha
Kanske, men det känns lite onödigt att besvära när det ju faktiskt finns en förteckning någonstans. Det löser sig säkert!

Tack för att ni hjälpt mig att fundera!
Margaretha
Det är jättefint i krukan nu. Massor med gula och lila krokusar och nu kommer nästa lager som visar sig vara påskliljor - små! Jag går ut och tittar på dem flera gånger varje dag - och gläds! Det kommer, det kommer en vår..... wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon