Caprice
Det hade jag ingen aaaaning om....

Kände ni till det...?

Rött / Vitt vin
Klematis
Kanske för att det är lättare att dricka mer vitt vin än rött (för mig i alla fall)
Parazzi
Saxat ur artikeln:
CITAT
Rött vin innehåller mer naturligt socker än vitt, och därför blir man inte lika berusad av rött.
netaave
Fast jag tycker det är precis tvärtom, tål mer vitt än rött.
yenny
CITAT (netaave @ 01-02-2006, 15:27)

ja jag med.
Caprice
CITAT (netaave @ 01-02-2006, 15:27)

Lustigt, så upplever jag det med....
AnnammA
Jag är en inbiten rödvinsdrickare.(men för den skull ingen storkonsument!!!) Jag har blivit så van vid att dricka rödvin, att det är svårt att hitta ett vitt vin som inte smakar för sött...("Foots of Africa" är ett rätt så gott vitt vin, tycker jag.) Jag tror att man upplever sig mer mätt efter att ha druckit ett rött vin, eftersom det ofta är tyngre, eller?

AnnA
ninnisky
Tyckte kanske inte att undersökningen var särskilt seriös sleep.gif sleep.gif
Vita viner t ex hittar man från ca 8% alkohol till bortåt 13. Det är ju en viss skillnad smile.gif Röda ligger mera runt 11-13%. Att dra alla över en kam, ne, det köper jag inte. Att säga att man blir mer berusad av rött än vitt, tror jag således inte ett dugg på!

Gillar både rött och vitt - fast ett svalt vitt en vacker sommardag är bara så underbart!
Betty
Gillar båda men dricker hellre vitt än rött, får migrän av rödvin.

CITAT
Gillar både rött och vitt - fast ett svalt vitt en vacker sommardag är bara så underbart!

Mmm... med en liten skvätt svartvinbärslikör i... wub.gif
netaave
CITAT (Betty @ 01-02-2006, 17:37)
Gillar båda men dricker hellre vitt än rött, får migrän av rödvin.

CITAT

Mmm... med en liten skvätt svartvinbärslikör i... wub.gif

Eller bara ett färskt svartvinbärsblad, ger otroligt fin smak.
torvan
Jag är också rödvinsdrickare men kan tipsa om ett gott vitt vin som är perfekt om man inte gillar söta vin. Det heter Inycon och kostar runt 70:- har mycket och speciell smak som jag tror "rödvinsdrickare" gillar. rolleyes.gif torvan
Hannele
Jag dricker vin ett par gånger i månaden, men inte så att jag blir berusad.. wacko.gif
netaave
CITAT (Hannele @ 02-02-2006, 11:14)
Jag dricker vin ett par gånger i månaden, men inte så att jag blir berusad.. wacko.gif

Är det det du eftersträvar då? I så fall dricker du för lite! laugh.gif
Biggan_
CITAT (netaave @ 02-02-2006, 14:06)
Jag dricker vin ett par gånger i månaden, men inte så att jag blir berusad..  :wacko:

ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
Jag dricker vin ett par gånger i månaden, men inte så att jag blir berusad..  :wacko:

vilken bra analys!! laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-02-2006, 14:33)
Jag dricker vin ett par gånger i månaden, men inte så att jag blir berusad..  wacko.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag har fått lärt mej att det är mängden inmundigat som avgör berusningsgrad... inte färg på drycken. rolleyes.gif
Bessie
Men man får mer baksmälla av rött vin eftersom det innehåller mer färg- och smakämnen som är svårare för levern att bryta ner än bara ren alkohol.
Reserv
CITAT (Felix matte @ 02-02-2006, 22:39)
Jag dricker vin ett par gånger i månaden, men inte så att jag blir berusad..  wacko.gif

Jag har fått lärt mej att det är mängden inmundigat som avgör berusningsgrad... inte färg på drycken. rolleyes.gif

Konstigt, jag trodde att det va´alkoholhalten som avgjorde va´man vart mest full av rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 02-02-2006, 22:42)
CITAT (Felix matte @ 02-02-2006, 22:39)

Konstigt, jag trodde att det va´alkoholhalten som avgjorde va´man vart mest full av rolleyes.gif

Som vanligt... du har rätt smile.gif Jag blandade röd saft till barnbarnet igår... alkoholfritt var det. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon