Full version: Jag fick jobbet!
Magdis
Idag ringde föreståndaren från sjukhuset och meddelade att jag blir erbjuden tjänsten om jag fortfarande var intresserad! smile.gif Det är jag ju så klart. Imorgon ska jag dit och träffa henne och se mig omkring. Klart det känns lite läskigt också, det blir ju en stor omställning. Det är nattjobb det handlar om och det har jag haft förut men jag vet att det inte är det allra bästa för ens hälsa. Men det är svårt att få nåt annat att funka ihop med makens schema tyvärr.

Jag måste börja med att vara jättebesvärlig och säga att jag inte kan jobba på hela påsklovsveckan. wub.gif Hade beställt flygresa ner till mina föräldrar innan jag sökte jobbet.

Det är en lång tid jag har varit borta från arbetsmarknaden. Snart 5 år. Jag berättade för dottern att mamma har fått jobb, då började hon gråta! wub.gif Det är klart det kommer bli omställning för henne också men inte så jättestor. Jag försökte förklara att jag inte kommer att jobba lika mycket som pappa, det var väl det hon såg framför sig.

Jag e nervös! wub.gif unsure.gif
kristerh
Grattis, det kommer säkert att gå bra wub.gif
krister
Lady Hamilton
Ja jag måste också få GRATULERA till det nya jobbet. Och jag känner mig oxå övertygad om att det kommer att gå bra smile.gif
Biggan_
Grattis! Det ordnar sig nog med lillstumpan skall du se smile.gif
yenny
Grattis!
Va kul att du fick jobbet
Eva i Skåne
Grattis till jobbet!!!!

Det är klart att det blir en omställning för dottern som haft mamma hemma alltid, men det kommer säkert gå bra. Lycka till!
Rossi
GRATTIS!
netaave
Det kommer att bli en omställning för alla, men det går nog bra. Grattis!
Annlo
Grattis! Det kommer att gå jättebra med lilltjejen också. Visst går hon lite på dagis som det är nu? 15 timmar brukar det väl vara på allmän förskola (iaf här) så då blir det bara lite längre ibland! Dom vänjer sig så fort... wub.gif
Fenja
Vad roligt, hoppas att du kommer att trivas!
Mvh
Fenja
silos
Grattis och lycka till och dottern kommer att vänja sig wub.gif
fruberglund
Roligt! Grattis biggrin.gif
AnitaO
Grattis!! smile.gif
ninnisky
GRATTIS så jättemycket till jobbet! Bäste man (kvinna) vinner biggrin.gif
Lilltjejen tycker nog det är spännande också!
forget-me-not
Grattis!
Betty
Grattis och lycka till! smile.gif
Farbror Blå
GRATTIS! smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif
Snöflinga
GRATTIS från mej också tongue.gif Förstår att det känns lite pirrigt efter så långt uppehåll ........ Du borde få en veckas inskolning först wub.gif

Kanske bra för lilltjejen att få vara mera på dagis också.... önskar dej ett stort lycka till rolleyes.gif
stennie
Grattis till jobbet, hoppas att du kommer att trivas! smile.gif
stina
Grattis!!!!! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
*Felix matte*
Grattis och lycka till med nya jobbet! smile.gif
Irene_L
Ett stort GRATTIS till det nya jobbet!! rolleyes.gif
Det kommer säkert att gå jättebra med allt.
mvh
Irene
LadyG
Åh, GRATTIS!!! wub.gif

Så otroligt rolig att höra att bästa kvinns vann! biggrin.gif
kerstin z5-6
Grattis syster yster:)
Magdis
Tack för alla gratulationer från min lilla Odla-familj! smile.gif
Dottern går på dagis 15 timmar i veckan som någon undrade. Det kommer antagligen inte att behöva bli så där vansinnigt många fler timmar utan det kommer nog att bli väldigt lagom. Som det känns nu har det varit för kort tid för att hon ska komma in i rutinerna ordentligt.

Jag kommer såklart att få introduktion innan jag börjar. Det kommer först att bli på dagtid eftersom det är lättare att lära sig deras rutiner då. Sen lär det väl bli några nätters introduktion också. Man är 3 sjuksköterskor och 1 undersköterska på natten och det är mycket tycker jag, jag är van att vara ensam sjuksköterska på natten. Så det kommer nog inte att bli några problem, det finns ju alltid nån att fråga i så fall. smile.gif
titti49zon6
Grattis och lycka till
Anki på Öland
Grattis och lycka till med nya jobbet!!
Anki
Klematis
Grattis till jobbet!! Snart börjar ju din dotter skolan och det kan vara bra att vänja sig lite i taget, lära känna sin klasskompisar som kanske går på samma dagis. Det blir ju som du säger inte så himla många timmar ändå, ganska lagam tror jag om jag ser tillbaks på mina barns tid på dagis. Sedan blir det ju en stor omställning för "mamma" som kanske oroar sig för hur det ska gå (sådann är jag i allafall:smile.gif Och oftast oroar man sig i onödan.
Helen i Piteå Zon 5
GRATTIS till det nya jobbet! / Helen
karjo
Vad roligt, det kommer säkert funka bra! smile.gif wub.gif
Magdis
Nu har jag träffat avdelningsföreståndaren och några av arbetskamraterna och tittat på avdelningen. Det börjar kännas mer verkligt nu att jag verkligen ska börja jobba. Avdelningen såg trevlig ut och verkade lugn. Hoppas den inte är för lugn bara, jag trivs med lite kaos och kalabalik ibland också. rolleyes.gif
netaave
3 syrror och en uska, vad är det för lyxställe du ska börja på? ohmy.gif
Magdis
CITAT (netaave @ 02-02-2006, 14:00)
3 syrror och en uska, vad är det för lyxställe du ska börja på? ohmy.gif

Visst låter det lyxigt! smile.gif Fast det var inte riktigt så som jag trodde först, det är nämligen på båda medicinavdelningarna som den bemanningen ska vara på natten. Det blir alltså 2 personer på varje avdelning ändå, fast vissa nätter kan man få jobba tillsammans med en annan syrra och vissa nätter med en uska. Medicinavdelningarna ligger bredvid varann så känslan blir att det är en enda avdelning på natten. Tidigare har jag jobbat med en uska på natten och haft den andra medicinavdelningen en våning under och då har man varit mer ensam. Men det har gått utmärkt det också. smile.gif
Biggan_
Jag gratulerar dina nya arbetskamrater också som får en så trevlig och humoristisk tjej som ny medarbetare biggrin.gif Hälsa dom det! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (Birgitta P @ 02-02-2006, 14:05)
Jag gratulerar dina nya arbetskamrater också som får en så trevlig och humoristisk tjej som ny medarbetare biggrin.gif Hälsa dom det! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Hihi, tack! Jag får väl hälsa dem det! Jag ska nog se till att hålla dem vakna på nätterna! rolleyes.gif
Biggan_
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-02-2006, 14:13)
Jag gratulerar dina nya arbetskamrater också som får en så trevlig och humoristisk tjej som ny medarbetare  :D  Hälsa dom det!  :lol:  :lol:  :lol:

Hihi, tack! Jag får väl hälsa dem det! Jag ska nog se till att hålla dem vakna på nätterna! rolleyes.gif

Nästan så man är lite avis på dom, ja inte när det gäller nattvaket förstås laugh.gif
Nä jag har mycket trevliga arbetskamrater så jag är nöjd biggrin.gif
Magdis
CITAT (Birgitta P @ 02-02-2006, 14:16)
Jag gratulerar dina nya arbetskamrater också som får en så trevlig och humoristisk tjej som ny medarbetare  biggrin.gif  Hälsa dom det!  laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif

Nästan så man är lite avis på dom, ja inte när det gäller nattvaket förstås laugh.gif

Det är bra det! Det är viktigt att trivas med sina arbetskamrater. Jag har alltid funnit mig tillrätta var jag än jobbat och vi har haft otroligt kul. En del patienter har ju humor och det märker man ju ganska fort vilka som har. Då kan man pigga upp dem lite också. biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-02-2006, 14:20)
CITAT (Birgitta P @ 02-02-2006, 14:16)
Jag gratulerar dina nya arbetskamrater också som får en så trevlig och humoristisk tjej som ny medarbetare  biggrin.gif  Hälsa dom det!  laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif

Det är bra det! Det är viktigt att trivas med sina arbetskamrater. Jag har alltid funnit mig tillrätta var jag än jobbat och vi har haft otroligt kul. En del patienter har ju humor och det märker man ju ganska fort vilka som har. Då kan man pigga upp dem lite också. biggrin.gif

Ja jäklar, nu blir det fart och fläkt på avdelningen när prästens fruga kommer igång ohmy.gif biggrin.gif laugh.gif wub.gif
Magdis
CITAT (Birgitta P @ 02-02-2006, 14:23)
Ja jäklar, nu blir det fart och fläkt på avdelningen när prästens fruga kommer igång ohmy.gif biggrin.gif laugh.gif wub.gif

Haha! laugh.gif Kanske de hade väntat sig nåt annat när de anställde mig, många har ju sin lilla uppfattning om hur en prästfru ska vara. rolleyes.gif
Biggan_
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-02-2006, 14:27)
CITAT (Birgitta P @ 02-02-2006, 14:23)
Ja jäklar, nu blir det fart och fläkt på avdelningen när prästens fruga kommer igång  :o  :D  :lol:  :wub:

Haha! laugh.gif Kanske de hade väntat sig nåt annat när de anställde mig, många har ju sin lilla uppfattning om hur en prästfru ska vara. rolleyes.gif

Du är i allafall den roligaste prästfrun jag har träffat på, fast när jag tänker efter så är det inte så många jag har träffat unsure.gif laugh.gif
Det kanske är så att prästfruar är så där trevliga, brukar ni ha något slag av sammankomster prästkolleger emellan där respektive får vara med?
Magdis
CITAT (Birgitta P @ 02-02-2006, 14:33)
Det kanske är så att prästfruar är så där trevliga, brukar ni ha något slag av sammankomster prästkolleger emellan där respektive får vara med?

Njae, jag tror inte det brukar vara några särskilda sammankomster men vi umgås ju rätt mycket med andra prästfamiljer. Det som skiljer mig från de flesta prästfruar jag känner är att jag inte har någon kyrklig bakgrund.
De flesta präster jag känner är väldigt roliga! biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-02-2006, 14:39)

Njae, jag tror inte det brukar vara några särskilda sammankomster men vi umgås ju rätt mycket med andra prästfamiljer. Det som skiljer mig från de flesta prästfruar jag känner är att jag inte har någon kyrklig bakgrund.

CITAT
De flesta präster jag känner är väldigt roliga!  :D

Hurdå?? biggrin.gif
Magdis
CITAT (Birgitta P @ 02-02-2006, 14:41)

CITAT
De flesta präster jag känner är väldigt roliga!  biggrin.gif
Hurdå?? biggrin.gif

De har mycket humor de jag känner iallafall. Maken inräknad förstås! biggrin.gif De spelar varann små spratt m.m. Maken e nog värst på det området! Många practical jokes blir det under lägren t.ex. och ungdomarna misstänker ju oftast inte prästen för att ligga bakom det! biggrin.gif Han är väldigt populär bland ungdomarna för sitt mjuka sätt och sina lustigheter. smile.gif
estet
Grattis till jobbet!!
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-02-2006, 14:46)
CITAT (Birgitta P @ 02-02-2006, 14:41)

CITAT
De flesta präster jag känner är väldigt roliga!  biggrin.gif
Hurdå?? biggrin.gif

De har mycket humor de jag känner iallafall. Maken inräknad förstås! biggrin.gif De spelar varann små spratt m.m. Maken e nog värst på det området! Många practical jokes blir det under lägren t.ex. och ungdomarna misstänker ju oftast inte prästen för att ligga bakom det! biggrin.gif Han är väldigt populär bland ungdomarna för sitt mjuka sätt och sina lustigheter. smile.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Nej, vem skulle väl misstänka prästen för att hitta på bus? biggrin.gif

Du får väl hitta på något bus mot honom också, så han får igen lite smile.gif

"Som man bäddar får man ligga" eller vad det nu heter smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon