silos
Igår började jag att tillverka den läskiga dockan som jag lovade att göra i ett annat tråd biggrin.gif

Höll på med den långt inpå natten så där efter 02:00 ohmy.gif

Så nu måste ni ha tålamod tills jag kan visa bild på den eftersom den är inte helt klar och "fotografen" inte alltid redå tongue.gif

Kan bara säga att nog är min docka lite läskig unsure.gif laugh.gif biggrin.gif och flera sådana väntar på att få födas biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
ah56
Väntar med spänning på resultatet. Är ju så nyfiken på om du har använt något av materialet som jag skickade.

Kram biggrin.gif
silos
CITAT (ah56 @ 01-02-2006, 16:40)
Väntar med spänning på resultatet. Är ju så nyfiken på om du har använt något av materialet som jag skickade.

Kram biggrin.gif

Jag tror faktiskt att jag använt tyg till en av dockorna av dina tyger smile.gif

Nu har jag all material blandat så jag vet ej längre ifrån vem tyger,garner eller annat är ifrån.
netaave
Jag håller också på gör en docka, en provdocka med mina mått. Gör den av hönsnät och fiberfill som jag klär med sånt man gör dockhuvuden av trikå med. Som hudfärgad muddväv fast glansigare. håller just nu på fyller en behå för att få rätt mått men håller på klurar hur jag ska få rätt dragning åt jordens dragningskraft. wink.gif
ah56
CITAT (netaave @ 01-02-2006, 21:03)
Jag håller också på gör en docka, en provdocka med mina mått. Gör den av hönsnät och fiberfill som jag klär med sånt man gör dockhuvuden av trikå med. Som hudfärgad muddväv fast glansigare. håller just nu på fyller en behå för att få rätt mått men håller på klurar hur jag ska få rätt dragning åt jordens dragningskraft. wink.gif

Skulle vara kul att få se foto när den är klar. Har du något "recept" eller har du kommit på idén själv. Skulle också behöva en provdocka, de är så snablans dyra att köpa. mad.gif
Har sett andra tips att tejpa in sig "med t-shirt på" i silvertejp eller gjuta av sig med gipsbinda. Har inte testat något av det men skall nog ta tag i det snart.
Vill gärna ha rapport om hur det går. Särskilt det där om dragningskraften. Kom på!! Vattenballonger?? laugh.gif
netaave
Jo dom är ju svindyra därför jag håller på själv men det kommer att ta tid.
Dragningskraften får man fixa med måttbandet.
silos
Så duktig du är som kan göra egen provdocka!
Biggan_
CITAT (netaave @ 02-02-2006, 14:04)
Jo dom är ju svindyra därför jag håller på själv men det kommer att ta tid.
Dragningskraften får man fixa med måttbandet.

Kan du inte vända den upp och ner? unsure.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
netaave
Skulle kanske få snyggare bystlinje då! laugh.gif
Biggan_
CITAT (netaave @ 02-02-2006, 14:07)
Skulle kanske få snyggare bystlinje då! laugh.gif

Ta patent på det! Kommer nog att bli en storsäljare unsure.gif laugh.gif
silos
Ni skulle bara veta vilket liv det är i mitt inre mellan dockorna som vill komma ut till världen:ALLA skriker:gör mig, gör mig, gör mig biggrin.gif
ninnisky
CITAT (Birgitta P @ 02-02-2006, 14:10)
CITAT (netaave @ 02-02-2006, 14:07)
Skulle kanske få snyggare bystlinje då!  :lol:

Ta patent på det! Kommer nog att bli en storsäljare unsure.gif laugh.gif

jag köper minst en provdocka av den sorten biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon