Emma_
Hej allihop!

Jag har nyligen bestämt mig för att flytta till en lägenhet, och därför har jag ingen nytta av mina frilandsfröer som jag köpte tidigare i år, visserligen är det bara billiga köpefröer från affären, men ändå.

Nu skulle jag i stället gärna vilja ha frön till krukväxter i stället, det spelar absolut ingen roll vad det är för krukväxt och jag vill inte heller ha många frön av varje sort, bara några stycken.

Jag har redan beställt lite själv från Impecta, och eftersom man får så många frön av vissa sorter får de också vara med på byteslistan.

Anigozanthus blandade arter
Solenostemon s. 'M. Rainbow'
Passiflora caerulea
Austrailenska ovanliga växter

Här kommer köpefröerna:

Luktärt (Mix) - Lathyrus odoratus - 2 påsar
Tagetes (Rusty red) - Tagetes patula
Slingerkrasse (Mix)- Tropaeolum majus
Spånadslin - Linum ustatissimum
Rosenskära (Psyche Mixture) - Cosmos bipinnatus
Ringblomma, dubbel (Mix) - Calendula officinalis
Atlasblomma (Mix) - Clarkia amoena
Jätteeternell - Bracteantha bracteata
Zinnia (Lilleput mix) - Zinnia elegans
Praktmalva (Mix) - Malope trifida
Ringkrage (Mix) - Chrysanthemum carinatum - 2 påsar
Blåparasoll (Mix) - Trachymene caerulea
Pensé (Mix m. öga) - Viola x wittrockiana - 2 påsar
Roseneternell (Mix) - Rhodanthe chlorocephala - 2 påsar
Borstnejlika (Mix) - Dianthus barbatus
Brysselkål, lila (Falstaff) - Brassia oleracea
Blåklint, röd och rosa mix - Centaurea cyanus

Detta var alltså fröerna, och om någon har frö de vill bli av med, men inte vill ha några fröer härifrån så betalar jag gärna.

Jag står för frakten, självklart.

Förresten är jag lite extra intresserad av streptocarpusfrön. smile.gif

Emma

PS. Det här inlägget ligger i krukväxtavdelningen också, men jag kom på att det kanske var lite fel, så jag la in det här i stället. DS
lyckero
Hej!
Jag har inte så mycket krukväxtfrö, men sprätt-iväg en brukar skicka ut en del. Jag är inte intresserad av något i byte, utan du kan få några stycken mot frankerat svarskuvert om du är intresserad.
mvh Lyckero
Emma_
Ja, men vad trevligt! Jag vill jättegärna ha några fröer...

Tack så mycket! smile.gif

Kan du PM:a din adress till mig så skickar jag ett frankerat kuvert?

Och du förresten, är du säker på att du inte vill ha något alls? För om jag ändå skickar ett kuvert kan jag lika gärna skicka med några fröer, och jag kommer inte kunna så dem själv ändå.

Emma
Zazu
jag har lite passiflora capsularis om du vill ha rolleyes.gif
Emma_
Ja tack Zazu!

Är det svårt att få dem att gro? Jag är nämligen ingen expert tongue.gif Fast jag har sått Passiflora Edulis, men jag har för mig att det är en av de få Passifloror som inte behöver värme för att gro, eller?

Vill du ha betalt? I så fall skickar jag pengar tillsammans med ett svarskuvert.

Och snälla, säg att du vill ha några av mina fröer, jag vill ju inte slänga dem!

Emma
Zazu
CITAT (Emma_ @ 02-02-2006, 22:31)
Ja tack Zazu!

Är det svårt att få dem att gro? Jag är nämligen ingen expert tongue.gif Fast jag har sått Passiflora Edulis, men jag har för mig att det är en av de få Passifloror som inte behöver värme för att gro, eller?

Vill du ha betalt? I så fall skickar jag pengar tillsammans med ett svarskuvert.

Och snälla, säg att du vill ha några av mina fröer, jag vill ju inte slänga dem!

Emma

har ingen aning, jag har själv fått fröerna, och det är väldigt mycket, så jag kan inte så alla.
pengar inte nödvändigt, köp några andra krukväxtfrön för dem istället sleep.gif
pm:ar min adress
Emma_
Tack så jättemycket!

Emma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon