Full version: Nr s?
yenny
Det har skert skrivits om det i andra trdar.. men i alla fall...
jag har inte riktigt ftt klmm p nr man skall s vissa saker... sr jag fr tidigt blir det bara rangligt och sr jag fr sent blir det inte "klart" frnn ngonstans p hstkanten.

Jag har mina tomater utomhus mot en sdervgg och har bara mjlighet att ha de innomhus (i normal innomhus temperatur)tills det r dags att avhrda de. Nr br jag s dessa?

Och nr stter man igng med ettringar?

Det borde ju finnas fler n jag som inte har tillgng till vxthus och "Rtt" temperatur... hur gr ni?
Lady Hamilton
De srd som str p de svenska frpsarna brukar stmma ganska bra. Som typ att tomater sr man ca 6 fre berknad utplantering.

Ett tips r att du skriver upp ngonstans vilket datum du sr och vad resultatet blev. D har du nnu bttre koll tills nsta r
ewa zon 3
Gr reklam igen fr den hr Tidtabellfr odlingstider fr ettringar. Lnad av signaturen "Betty"
Kanske kan den vara till lite hjlp smile.gif

Ewa
yenny
CITAT (Hamilton @ 01-02-2006, 17:06)
Ett tips r att du skriver upp ngonstans vilket datum du sr och vad resultatet blev. D har du nnu bttre koll tills nsta r

Jag har inte stt s mycket p flera r fr jag flyttade till mindre.... ngonstans i flytten lyckades jag med konsten att slarva bort mina trdgrdsdagbcker.... s jag hade snna anteckningar... men jag hittar de inte sad.gif
Lady Hamilton
biggrin.gif Men d r det ju ett PERFEKT tillflle att med en ny planterings kalender i r!
yenny
CITAT (Hamilton @ 01-02-2006, 17:11)
biggrin.gif Men d r det ju ett PERFEKT tillflle att med en ny planterings kalender i r!

Ja det skall jag absolut gra biggrin.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon