Full version: Toppning av smplantor
emmsing75
Mnga smplantor ska man ju toppa nr de har "kommit upp sig lite" och nr jag lser p mina engelskinkpta luktrts frpsar s fattar jag det som att man ska toppa ven dessa, vilket jag inte gjort tidigare. Finns det ngra sorter som man inte alls kan toppa eller r det helt enkelt s att alla plantor blir buskigare av att toppas nr de r sm?

Kan man ocks frska hlla efter sommarblommor (tnker frmst p tobaksblommor) om man inte vill att de ska vxa sig s hga eller frstr man blommningen d?
Betty
Jag toppar alla de du nmner i inlgget. Jag toppar bara annueller(ettringar) - inte perenner!De blir mycket bttre frgrenade och buskigare om man toppar dem.
Det enda jag kommer p s hr spontant som jag inte skulle toppa r nog solrosor - om jag har tnkt mig att vara med i en "vem har hgsta solrosen-tvling" wink.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon