emmsing75
Många småplantor ska man ju toppa när de har "kommit upp sig lite" och när jag läser på mina engelskinköpta luktärts fröpåsar så fattar jag det som att man ska toppa även dessa, vilket jag inte gjort tidigare. Finns det några sorter som man inte alls kan toppa eller är det helt enkelt så att alla plantor blir buskigare av att toppas när de är små?

Kan man också försöka hålla efter sommarblommor (tänker främst på tobaksblommor) om man inte vill att de ska växa sig så höga eller förstör man blommningen då?
Betty
Jag toppar alla de du nämner i inlägget. Jag toppar bara annueller(ettåringar) - inte perenner!De blir mycket bättre förgrenade och buskigare om man toppar dem.
Det enda jag kommer på så här spontant som jag inte skulle toppa är nog solrosor - om jag har tänkt mig att vara med i en "vem har högsta solrosen-tävling" wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon