En bekant till min man ville komma och informera oss om ett företag som heter Amway. Han ville värva oss som medlemmar. Det handlar om att köpa varor utan några mellanhänder och fördyrande reklam och på något mystiskt sätt skulle pengarna dessutom rulla in på banken medan man i stort sett inte gjorde nånting, värvade man fler medlemmar så går det snabbare. Jag fattade inte hur det hela skulle gå till och jag orkade inte lyssna för jag var redan så skeptisk och negativt inställd till det hela. Det första jag tänkte på var pyramidspel, fast i det här satsar man inga pengar.
Som tur är var min man lika skeptisk till det hela så vi tackade bara nej och sa att vi inte har tillräcklig motivation till att hålla på med nåt sånt. Mannen snackade så mycket om hur mycket mer fritid man kunde få och man skulle förverkliga sina drömmar m.m.
Jag litar väldigt mycket på min intuition, jag brukar känna negativa eller positiva vibbar om både människor och situationer och min intuition signalerade med rött ljus nu.