Full version: Kapamaryllis
Adri-Anne
Planterade en Kapamaryllis (Amaryllis Belladonna ) för över en månad sedan. Inte antydning till liv. Läste att den ville stå varmt, minst tjugotvå grader. Har haft en stor kruka som har lagt vantarna på halva köksbänken mad.gif Har låtit den stå vid spisen. Men inte sjutton hur jag gör så ser jag någon lön för mödan. Snart åker den ut.
Är det någon som vet hur lång tid det tar innan skrället börjar visa framfötterna. wink.gif
Ina
Min gör likadant!! sad.gif mad.gif wacko.gif

Hjälp oss!!!
Anders zon 1
Har exakt samma problem!! Jag planterade den någon gång i februari men än finns ingen som helst antydan till blad. Löken har dock bildat rötter så den lever helt uppenbart. Kanske befinner den sig i någon form av vilofas så här års, eller kan det vara så att den behöver etablera sig ordentligt innan bladen kommer? Tänkte ställa ut den i trädgården så fort det blir litet varmare så får man se om det hjälper.

Anders
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon