Full version: Nu far jag norr ut..
Tesa
Tänka sig...jag ska ut och åka...100 mil... rolleyes.gif
Det är det längsta jag har farit sen vi skaffade kor..
Bror min har träffat tjej från Umeå och nu stundar bröllop...och då vill man ju vara med...trots vintern...
Fast nog önskar jag att han väntat till i sommar..100 mil enkel väg på vägar i diverse olika väglag lockar inte efter förra veckans avåkning... unsure.gif
...sen skall vigseln ske utomhus och nu har de ju spått kallt däruppe igen...jag som hade hoppats på att få åka upp i värmen...men man får väl palta på sig...man börjar ju bli van..
...vad gör man inte för sin lillebror... wub.gif
kerstin z5-6
Det ska bli -15 i helgen så halkrisken är i alla fall låg -ha så trevligt !
Betty
Jag säger som pessimistkonsulten Ronny Eriksson: - "Inget är så illa att det inte kunde ha varit värre."
De hade ju kunnat valt iskyrkan i Jukkasjärvi - då hade det blivit till att åka ända till Lappland!
Trevlig resa och ta det försiktigt där ute på vägarna. smile.gif
Eva i Skåne
Så kul att åka på bröllop, men jag förstår dig att du hellre hade åkt iväg på sommaren.
Vigsel utomhus mitt i vintern unsure.gif Brrr huh.gif Det kan väl inte vara med klassisk brudklädsel då, får man nästan hoppas för deras skull.

Har ni avbytare till korna då, eller måste din man stanna hemma?

Lycka till på vägarna och passa på att njut. Det är inte var dag man är på bröllop precis.
netaave
-15 gr ja då är det ingen risk för halka iaf.
Vilken väg åker du? Du åker väl inte i ett sträck?
PM:a om du åker E4 norr om Uppsala så kan jag bjuda på en kopp stärkande kaffe.
pejori
ha det så trevligt tesa och njut av ledigheten. smile.gif smile.gif
den behöver du wub.gif
*Felix matte*
Umeå är ju söderut för mej... de 60 milen enkel väg har vi kört många ggr tongue.gif

Om du har tid över Tesa så kan du ju ta en titt häråt också... inne på ishotellet är det aldrig kallare än ca -5 smile.gif
Vet för att vi var där och bevistade äldsta dotterns vigsel för några år sedan. Ute var det -27 men inne i iskyrkan behaglig vårvärme smile.gif

PS. Ta det försiktigt på vägarna. wub.gif
Tesa
Nu bär det strax av...ingen aning om vilken väg vi tar för jag ska åka med mina föräldrar...så...Ja, gubben min får stanna hemma och mjölka....och ungarna tyckte det blev för långt...
Så nu säger jag hej på några dar...
Ha det bra allihopa!
Helen i Piteå Zon 5
Ha det så trevligt och kör försiktigt! rolleyes.gif / Helen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon