Full version: Löjligt men ...
jåj
Jag har det så bra att ett problem är en gång i gräsmattan !

Beslutade mig för att lägga varannan platta ungefär ....
Man måste kolla så att de stora plattfötterna dels för plats på plattan och dels nästa steg hamnar på nästa platta! ohmy.gif
Nu kommer problemet vilken steglängd är optimal ? smile.gif
En tidig slö söndagmorgon eller en regnig blåsig höstdag påväg till växthuset ? Steglängden är inte den samma ohmy.gif ohmy.gif
Detta medför att plattorna måste läggas för en steglängd ... rolleyes.gif
Tyvärr har jag ingen sambo men om så var fallet såvar det bara att välja henes steglängd ... wacko.gif men men att fundera över Schottis eller polka steg hjälper inte heller ... det finns ju gammal och mordern unsure.gif

Kan någon komma på ett värre I landsproblemsom vi trädgårdsbyggre har? unsure.gif unsure.gif

En som har lycka att njuta av trädgården
JÅJ
P.S.
Du som inte har glimten iögat ta inte inlägget på allvar. huh.gif
Ewa L
Jag hade precis samma problem när jag skulle flytta plattorna på framsidan. biggrin.gif

Resultatet; det är alltid fel steglängd. Nej, förresten. Långsamt strosa funkar, men gå snabbt med en soppåse på väg till bilen. wacko.gif

Jag "löste" det genom att sätta marktäckande växter runt och mellan plattorna så att höjden blir densamma.
För dig är det ju inget problem egentligen. Passar inte steglängden = en del av foten hamnar istället på gräset. Är det då samma höjd...
noora
Man får väl ta lite extra lång steglängd, så får man rolig motion när man ska hoppa mellan plattorna wink.gif De får gärna ligga lite i sicksack också tongue.gif
jåj
Härligt vänner!
Vist har vi det bra som kan fundera över hur fort vi förflyttar oss i trädgården blink.gif

Vi kan också fundera över hur högt gräset skall klippas och med vilken typ av MASKIN för i ett I-land använder vi inte lie eller skära ?
wink.gif wink.gif
Vist kan vi njuta av våra I-lands problem eller ?

JÅJ
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon