Full version: Det går framåt
Ciczi
Hejsan alla glada!

Kan berätta att mina studier till trädgårdsingenjör går framåt.
På tisdag kommer det första riktigt skojiga att ske.

Vi ska på studiebesök, håll i er nu.... till Weibulls frö och Gunnarshögs gård, båda i Hammenhög på Österlen. För er som inte vet vad Gunnarshögs gård är för något så producerar de exklusiv rapsolja.

Det ska bli superskoj.
Dessutom har schemat kommit för den första riktiga trädgårdskursen. Ujujuj vad roligt det ska bli.

mvh Ciczi
Lady Hamilton
smile.gif Vad kul att det går bra för dig. Och jag förstår att du ser fram emot Tisdagen biggrin.gif
Vi väntar på vidare rapporter om hur det var på "studiebesöken"
*Felix matte*
Så kul att du trivs och det går bra med studierna. smile.gif

Ang exklusiv rapsolja... det sökte jag i butikerna i förra veckan... hittade inte en enda, inte heller någon annan svenskproducerad än Änglamarks kravmärkta (tror den är svensk)
Ciczi
Den exklusiva rapsojlan som poduceras där vi var heter Gunnarshögs gård eller Fritiofsons olja. Den senare är han vinexpertens med förnamn Bengt.

Den första oljan säljs under eget märke på AG's butiker runt om i landet. Var den andra säljs vet jag inte.

Besöket på Weibulls frö var givande och vi fick se en liten titt av 2007 års frösortiment...

Ciczi
Rossi
CITAT (ciczi @ 03-02-2006, 14:22)
För er som inte vet vad Gunnarshögs gård är för något så producerar de exklusiv rapsolja.

Vi brukar köpa deras kallpressade rapsolja. Mycket god och nyttig! Bättre än olivolja t.o.m.

Gunnarshögs gård brann ju ner för ett tag sedan. Har de hunnit att återhämta sig?
*Felix matte*
CITAT (ciczi @ 07-02-2006, 19:19)
Den exklusiva rapsojlan som poduceras där vi var heter Gunnarshögs gård eller Fritiofsons olja. Den senare är han vinexpertens med förnamn Bengt.

Den första oljan säljs under eget märke på AG's butiker runt om i landet. Var den andra säljs vet jag inte.

Besöket på Weibulls frö var givande och vi fick se en liten titt av 2007 års frösortiment...

Ciczi

Fritiofsons olivolja finns att köpa... åtminstone står hans namn på flaskan.... jag får fortsätta leta efter rapsoljan. smile.gif
Tycker att doften skiljer sig mycket mellan olika rapsoljor.

1msk rapsolja/dag sägs vara bra mot högt kolesterolvärde.
Ciczi
CITAT (Rossi @ 08-02-2006, 07:51)
CITAT (ciczi @ 03-02-2006, 14:22)
För er som inte vet vad Gunnarshögs gård är för något så producerar de exklusiv rapsolja.

Vi brukar köpa deras kallpressade rapsolja. Mycket god och nyttig! Bättre än olivolja t.o.m.

Gunnarshögs gård brann ju ner för ett tag sedan. Har de hunnit att återhämta sig?

Jo de har nästan fått allt på plats igen. Allt var nytt och produktionen var igång på bra nivå igen. De nya byggnaderna var visst lite annorlunda gentemot de gamla men det var fint ändå.

Ciczi
anna_rispan
Ett annat ställe i Sverige där de gör rapsolja.
rapsolja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon