Full version: Är så glad!
Kathy
Hej på er!

Har insett hur många fantastiska vänner jag har här, tack för alla glada, inspirerande mail! wub.gif

Igår var det dags för Hugos och min första utställning. (ja, om man bortser ifrån de utställningar jag besökt som åskådare)
Han tog det hela med ro. Busade med storasyrran i dubbelburen, käade lite och tog sina tupplurer, precis som hemma.

När han sen skulle upp för bedömning var det nog jag som var mer nervös än han. (jag visste ju inte riktigt hur kan skulle reagera)
Men han tog det hela med ro.
Han flörtade med domaren, spanade intresserat in fjädervippan och charmade publiken.

Han nominerades vidare till klass 11 där han hade konkurrens av två äldre blåmaskade birmakillar.
Det var inte självklart för domaren vem hon skulle nominera vidare till panel, men slutligen så föll lotten på en blåmaskad birmakille.

Jag är otroligt stolt över Hugos utmärkelse "EX 1" med omdömet "en mycket lovande baby".

Såhär såg buren ut. Burskynket är inte mitt utan uppfödarens, vars kattunge Hugo delade bur med.

pejori
jättegrattis scrollan biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
det är så roligt att du är tillbaka och har tagit nya tag. smile.gif
Anki på Öland
Grattis och kul att du är här igen!!!
Anki
Reserv
Grattis, grattis, men ajsing bajsing på dig mad.gif jag skulle juh ta en liten tjyvkik på småtrollen i ditt album, snopet för mig unsure.gif Vill juh få se dom små liven fattar du väl rolleyes.gif wub.gif
AnitaO
Kan tyvärr inget om bedömningssystemen för katter.
Det verkar inte vara samma som vi har för hundar.
Men det var ju en lovande kritik smile.gif
Lycka till i framtiden!
Kalinsi
GRATTIS smile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gif
Linda_A
Grattis! biggrin.gif Vad kul! wub.gif
silos
Grattis och vad roligt att du är tillbaka wub.gif smile.gif wub.gif
Whiskuchi
Grattis! Skönt att se en lagom pyntad bur, en del är så överlastade så man knappt ser katten för att krimskrams tongue.gif
Biggan_
Grattis! Kul att se att du är här igen biggrin.gif
*Felix matte*
Grattis! wub.gif Så kul att det gick bra på första utställningen. smile.gif
Kathy
Tack alla. wub.gif

Whiskuchi Ja, det kan jag hålla med om. Det här burskynket var uppfödarens, men jag får väl fixa ett eget tills nästa gång.
Är dock en aning allergisk emot rysch-pysch och gulli-gull. wink.gif
forget-me-not
Grattis!

Kul att se dig igen! wub.gif
yenny
Halloj!

Va kul att det gick bra på utställningen wub.gif
Summersun
Grattis till Hugo och matte smile.gif
Kathy
CITAT (Summersun @ 05-02-2006, 23:05)
Grattis till Hugo och matte smile.gif

wub.gif
LadyG
GRATTIS! Så roligt Scrollan smile.gif

Blir det fler utställningar?
pejori
när är det dags för ikaros att visa sina framtassar? smile.gif
han kommer att sopa golvet med dom smile.gif
kristerh
Välkommen tillbaks wub.gif ser fram emot massa "gosbilder"
krister
Kathy
Tack alla - igen. wub.gif

pejori Ja, vi får se hur det går för Ikaros i hans kommande utställning om han sopar golvet med framtassarna eller inte. laugh.gif
Det beror helt på konkurrensen....även om jag tycker att min missar är världens finaste. wub.gif

I början av april är det dags för Hugo och Ikaros att ställas ut.
Annlo
Oj, oj vad roligt att det gick så bra! wub.gif

Men det visste vi ju, att de är vansinnigt söta! De får båda tio poäng av tio möjliga.... smile.gif ....av mig!

Välkommen tillbaka.... sleep.gif wub.gif
Liselotte i zon 3
laugh.gif Grattis, det var inte illa för att vara första gången eller hur?

Och det här med burskynke, jag sydde ett eget lite stramare ( renare linjer) till min blåburma när han var på utställning och fick mycket beröm av uppfödaren och andra som ville ta efter.
Oftast tar man i lite för mycket och då undrar jag om det inte är kissemissan/missarna som skall ställas ut och inte burskynket...det får väl ha en klass för sig eller blink.gif

Liselotte i zon 3
Betty
Grattis till den fina placeringen! Kul att se dig här igen btw. smile.gif
Hoppas det går bra för Hugo och Ikaros i början av april, påminn oss när det är dax så håller vi alla tummar, tår och tassar för dem.
Kathy
CITAT (Liselotte i zon 3 @ 06-02-2006, 13:56)
laugh.gif Grattis, det var inte illa för att vara första gången eller hur?

Ja, jag hade också tänkt mig ett burskynke åt det mer "rena" hållet.
Du har möjligtvis inte någon bild på ditt burskynke?
Gärna med din kisse också. wub.gif
Klematis
Hej vad roligt att det gick så bra på utställningen. Men det är klart att de kommer att få fina priser när de är så söta och fina.
Kathy
CITAT (Klematis @ 08-02-2006, 11:53)
Hej vad roligt att det gick så bra på utställningen. Men det är klart att de kommer att få fina priser när de är så söta och fina.

wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon