Läser det mesta som skrivs här och har fått massor av bra tips och idéer. Har sedan några år en sommarstuga med trädgård, där jag första året grävde en rabatt på cirka 10 x 1,5 meter. "Hittade" en hel del växter på tomten (trodde då att det var växter) och pillade ned dessa tillsammans med ett antal impulsshoppade växter (och vad köper man när man inte har en aning om hur en växt ser ut, jo det som är snyggast just då)?!
Nu har jag även fått till en pergola, ytterligare en rabatt på 1x 10 m.
Nu börjar alla spontaninköpta växter komma upp, i grönsakslandet finns alla som jag fått och hittat (de fick bo där över vintern) och det är dags att börja flytta. Efter denna långa inledning infinner sig nu ropet på hjälp. Jag har suttit med papper och penna och blomböcker och försökt planera var jag ska stoppa ner allt. Vill ju gärna att det blir fint. Men vad svårt det är. Dessutom ser man i nästan alla tidningar att man ska ha många av samma växt? kanske blir mindre rörigt då. Någon av er därute som kommer ihåg hur det var när man hade en ny tom rabatt och ett antal mer eller mindre bra köp gjorda. Blir jätteglad för alla idéer.
Kristina