|
Massor av kännslor och minnen börjar bubbla upp ifrån den tiden:våldsam lycka,underbar glädje,fruktansvärd smärta och även längtan tillbaka till den tiden även fastän mycket gjorde ont då och jag upplevde några år av enorm kärlek och fruktansvärd smärta tillsammans med en man och fortfarande känner jag saknaden;hur kan det vara möjligt;efter allt som jag då gick genom!? Men för alltid kommer jag ihåg med kärlek i mitt hjärta den ljuvliga första tiden då vi flyttade ihop och gifte oss efter endast 2 månaders sällskap och fortfarande gör det ont inom mig då jag minns tiden som så småaningom följde med den VIDRIGE spriten som kom och förstörde allt under bara 4 års tid!!
Varför försvinner inte allt detta utan det kommer tillbaka då jag hör musik ifrån den tiden och jag kan minnas till och med dofterna!?!
Kom på en sak när jag skrev denna tråd:det kanske är fullständigt fel av mig att tänka att jag aldrig mera vill ha en man i mitt liv igen!!
Eftersom kärlek är jo det underbaraste som finns här i livet:att älska och vara älskad;men samtidigt är jag rädd att bli sårad igen;men att vara rädd är inget bra liv eller hur???
Hannele
05-02-2006, 13:51
CITAT (silos @ 05-02-2006, 13:41) det kanske är fullständigt fel av mig att tänka att jag aldrig mera vill ha en man i mitt liv igen!! På Alla Hjärtans Dag är dagstidningar fulla av kontaktannonser, lycka till.
CITAT (Hannele @ 05-02-2006, 13:51) CITAT (silos @ 05-02-2006, 13:41) Eftersom kärlek är jo det underbaraste som finns här i livet:att älska och vara älskad;men samtidigt är jag rädd att bli sårad igen;men att vara rädd är inget bra liv eller hur??? På Alla Hjärtans Dag är dagstidningar fulla av kontaktannonser, lycka till.  Tack gulledig men DET vågar jag jo inte
CITAT (Hannele @ 05-02-2006, 13:51) CITAT (silos @ 05-02-2006, 13:41) det kanske är fullständigt fel av mig att tänka att jag aldrig mera vill ha en man i mitt liv igen!! På Alla Hjärtans Dag är dagstidningar fulla av kontaktannonser, lycka till. Näe, vet du va´Hannele, hoppas verkligen inte att Solis är så desperat  Att svara på kontaktannonser kan va´bland det farligaste en kvinna kan göra i dagens läge, vill du verkligen Solis så ont? Eller skämtade du bara? I såna fall glömde du en smileys som visade det. Nu när våren närmar sig så finns det säkert gott om singelherrar i lämplig ålder för Solis, och bästa sättet att hitta nån då är på promenad med hundarna, då finns ett gemensamt intresse på en gång. Utställningar är inte helt fel plats det heller. Men inte kontaktannonser.
CITAT (Reserv @ 05-02-2006, 13:57) CITAT (Hannele @ 05-02-2006, 13:51) CITAT (silos @ 05-02-2006, 13:41) det kanske är fullständigt fel av mig att tänka att jag aldrig mera vill ha en man i mitt liv igen!! På Alla Hjärtans Dag är dagstidningar fulla av kontaktannonser, lycka till. Näe, vet du va´Hannele, hoppas verkligen inte att Solis är så desperat  Att svara på kontaktannonser kan va´bland det farligaste en kvinna kan göra i dagens läge, vill du verkligen Solis så ont? Eller skämtade du bara? I såna fall glömde du en smileys som visade det. Nu när våren närmar sig så finns det säkert gott om singelherrar i lämplig ålder för Solis, och bästa sättet att hitta nån då är på promenad med hundarna, då finns ett gemensamt intresse på en gång. Utställningar är inte helt fel plats det heller. Men inte kontaktannonser.  Du har alldeles rätt Reserv!!! Jag skulle aldrig någonsin svara på en annons;jag skulle säkerligen dra till mig någon hemsk person så "blåögd" som jag är och jag tror jo alltid gott om mina medmänniskor och det har utnjyttats en hel del i mitt liv
CITAT (Reserv @ 05-02-2006, 13:57) CITAT (Hannele @ 05-02-2006, 13:51) CITAT (silos @ 05-02-2006, 13:41) det kanske är fullständigt fel av mig att tänka att jag aldrig mera vill ha en man i mitt liv igen!! På Alla Hjärtans Dag är dagstidningar fulla av kontaktannonser, lycka till. Näe, vet du va´Hannele, hoppas verkligen inte att Solis är så desperat  Att svara på kontaktannonser kan va´bland det farligaste en kvinna kan göra i dagens läge, vill du verkligen Solis så ont? Eller skämtade du bara? I såna fall glömde du en smileys som visade det. Nu när våren närmar sig så finns det säkert gott om singelherrar i lämplig ålder för Solis, och bästa sättet att hitta nån då är på promenad med hundarna, då finns ett gemensamt intresse på en gång. Utställningar är inte helt fel plats det heller. Men inte kontaktannonser.  Men Reserv så farligt är det väl inte att svara på kontaktannonser? Är väl inte farligare än att skaffa sej kontakter här på nätet. Vet flera odlaiter som hittat sina partners på nätet (  även om jag inte just nu kan namnge någon, minns inte vilka men vet att dom finns). Tror absolut inte att Hannele vill Solis nåt ont, och det trodde nog ingen annan heller innan du tolkade det goda rådet så.
CITAT (silos @ 05-02-2006, 13:32) Varför försvinner inte allt detta utan det kommer tillbaka då jag hör musik ifrån den tiden och jag kan minnas till och med dofterna!?! Så är det nog för dom flesta av oss! Det finns musik som ger mej så hemska minnen så att jag aldrig någonsin lyssnar på den - och stänger av radion direkt om den skulle spelas där! Det är inget konstigt alls tycker jag! /Stina
Jag tror/hoppas inte att några halvpsykopater går in på ett forum som odla.nu för att få kontakt med ensamma personer. Men en kolega till mig (betydligt yngre än mig) nappade på en kontaktannons, han fick ett foto och bruden visade sig va´en tiopoängare, tills han skule träffa henne. Hon va´60+ och såg ut som ett riktigt skatben, kraftigt avtändande. Samme kolega hade innan råkat ut för en brutal homosexuell man som också han utgett sig för att va´ett yngre fruntimmer, han kom undan med blotta förskräckelsen. Många ungdomar har också råkat illa ut via nätet som har typ kontaktannonser, ska vi föregå med gott exempel så ska vi juh inte göra som vi lär dom att inte göra. Kan hända att jag är en smula överbeskyddande, dels med tanke på vad mina två äldre döttrar vart med om och dels på sånt man hör av ungdomarna man jobbar med.
Klematis
05-02-2006, 14:50
Musik ger mig minnen så starka att man kan tro att man är just där och då. Känna dofter och känslan. Otroligt att musik sitter så i minnet. Här alltid lyssnat på musik.
CITAT (Klematis @ 05-02-2006, 14:50) Musik ger mig minnen så starka att man kan tro att man är just där och då. Känna dofter och känslan. Otroligt att musik sitter så i minnet. Här alltid lyssnat på musik. Ja så är det här med,musik väcker starka minnen för min del mest positiva.Jag lyssnar ibland på 50 60 och 70tals musik via nätet när jag sitter vid datorn.
CITAT (silos @ 05-02-2006, 13:32) Massor av kännslor och minnen börjar bubbla upp ifrån den tiden:våldsam lycka,underbar glädje,fruktansvärd smärta och även längtan tillbaka till den tiden även fastän mycket gjorde ont då och jag upplevde några år av enorm kärlek och fruktansvärd smärta tillsammans med en man och fortfarande känner jag saknaden;hur kan det vara möjligt;efter allt som jag då gick genom!? Men för alltid kommer jag ihåg med kärlek i mitt hjärta den ljuvliga första tiden då vi flyttade ihop och gifte oss efter endast 2 månaders sällskap och fortfarande gör det ont inom mig då jag minns tiden som så småaningom följde med den VIDRIGE spriten som kom och förstörde allt under bara 4 års tid!!
Varför försvinner inte allt detta utan det kommer tillbaka då jag hör musik ifrån den tiden och jag kan minnas till och med dofterna!?! vet vad du menar. men man måste göra upp med sitt förflutna, för att kunna gå vidare silos då kan du också lyssna på musiken igen håller med dej...inga annonser, det låter farligt. du vet väl att den som hela tiden ser bakåt, missar när tillfällena och framtiden går förbi
CITAT (pejori @ 05-02-2006, 16:33) CITAT (silos @ 05-02-2006, 13:32) Massor av kännslor och minnen börjar bubbla upp ifrån den tiden:våldsam lycka,underbar glädje,fruktansvärd smärta och även längtan tillbaka till den tiden även fastän mycket gjorde ont då och jag upplevde några år av enorm kärlek och fruktansvärd smärta tillsammans med en man och fortfarande känner jag saknaden;hur kan det vara möjligt;efter allt som jag då gick genom!? Men för alltid kommer jag ihåg med kärlek i mitt hjärta den ljuvliga första tiden då vi flyttade ihop och gifte oss efter endast 2 månaders sällskap och fortfarande gör det ont inom mig då jag minns tiden som så småaningom följde med den VIDRIGE spriten som kom och förstörde allt under bara 4 års tid!!
Varför försvinner inte allt detta utan det kommer tillbaka då jag hör musik ifrån den tiden och jag kan minnas till och med dofterna!?! vet vad du menar. men man måste göra upp med sitt förflutna, för att kunna gå vidare silos då kan du också lyssna på musiken igen håller med dej...inga annonser, det låter farligt. du vet väl att den som hela tiden ser bakåt, missar när tillfällena och framtiden går förbi  Visst har jag gått vidare och kan lyssna på musiken ifrån de åren men kännsslorna kommer nog alltid finnas kvar.
Kvällen är här och jag lyssnar på I am your lady av Celine Dion och åter igen far jag tillbaka till den lyckliga tiden så full av kärlek och känner att jag faktiskt inte har bearbetat den djupa sorgen efter skillsmässan Kan ni tänka er hur hemskt det var att skiljas från en mannen som jag älskade mycket djupt p.g.a hans alkohol missbruk!?Att det fortfarande kan göra så ont efter 5 år Jag stängde säkert av det hela eftersom det var så oerhört smärtsamt! Nu kommer jag att göra konst av mina kännslor i form av dockor och hoppas att det hjälper och samtidigt spela alla låtar från den tiden och titta på fotona som jag knappt velat göra under dessa 5 år. Då kanske jag blir fri;eller vad tror ni andra!?
Hannele
05-02-2006, 23:13
CITAT (Reserv @ 05-02-2006, 13:57) Näe, vet du va´Hannele, hoppas verkligen inte att Solis är så desperat  Att svara på kontaktannonser kan va´bland det farligaste en kvinna kan göra i dagens läge Känner du någon som råkat illa ut? Det gör inte jag. Men de som hittat varandra och är lyckliga, känner jag.
CITAT (Reserv @ 05-02-2006, 14:45) Jag tror/hoppas inte att några halvpsykopater går in på ett forum som odla.nu för att få kontakt med ensamma personer. Men en kolega till mig (betydligt yngre än mig) nappade på en kontaktannons, han fick ett foto och bruden visade sig va´en tiopoängare, tills han skule träffa henne. Hon va´60+ och såg ut som ett riktigt skatben, kraftigt avtändande. Samme kolega hade innan råkat ut för en brutal homosexuell man som också han utgett sig för att va´ett yngre fruntimmer, han kom undan med blotta förskräckelsen. Många ungdomar har också råkat illa ut via nätet som har typ kontaktannonser, ska vi föregå med gott exempel så ska vi juh inte göra som vi lär dom att inte göra. Kan hända att jag är en smula överbeskyddande, dels med tanke på vad mina två äldre döttrar vart med om och dels på sånt man hör av ungdomarna man jobbar med. Aha, men jag tvivlar på (inget illa ment Solis!  ) att Solis är ute efter sexkontakt - som din kompis med tiopoängaren. Tråkigt att höra att dina döttrar råkat illa ut när dom svarat på kontaktannonser, men jag tror nog att flertalet är seriöst skrivna. Och förresten Solis, så har du ju fått kontakter här på Odla. Vem vet vad du träffar på för trevliga män, här eller på andra forum?
CITAT (Berith @ 06-02-2006, 08:29) Aha, men jag tvivlar på (inget illa ment Solis!  ) att Solis är ute efter sexkontakt - som din kompis med tiopoängaren. Tråkigt att höra att dina döttrar råkat illa ut när dom svarat på kontaktannonser, men jag tror nog att flertalet är seriöst skrivna. Och förresten Solis, så har du ju fått kontakter här på Odla. Vem vet vad du träffar på för trevliga män, här eller på andra forum?  Där har du nog fått allt om bakfoten Berith, kolegan ville träffa en dam för seriöst förhållande, inte i första hand sex.  Är det allt ni kvinnor tänker på? Att så fort nån av manligt kön söker kontakt så är det sex med i spelet? Mina döttrar skulle aldrig ta kontakt med nån via annons för träffar, dom har andra otrevliga erfarenheter av män ändå, kanske det som hindrar dom att ta såna riskfyllda kontakter. Jag önskar också en seriös man till Solis, men hon verkar såpass sårbar så det är såna kvinnor som är "dräggmagneter".
CITAT (silos @ 05-02-2006, 22:49) Kvällen är här och jag lyssnar på I am your lady av Celine Dion och åter igen far jag tillbaka till den lyckliga tiden så full av kärlek och känner att jag faktiskt inte har bearbetat den djupa sorgen efter skillsmässan Kan ni tänka er hur hemskt det var att skiljas från en mannen som jag älskade mycket djupt p.g.a hans alkohol missbruk!?Att det fortfarande kan göra så ont efter 5 år Jag stängde säkert av det hela eftersom det var så oerhört smärtsamt! Nu kommer jag att göra konst av mina kännslor i form av dockor och hoppas att det hjälper och samtidigt spela alla låtar från den tiden och titta på fotona som jag knappt velat göra under dessa 5 år. Då kanske jag blir fri;eller vad tror ni andra!? det var det jag menade med att göra upp med det förflutna solis jobba på, så mår du säkert bättre sedan och blir gladare men du...gör dockorna liiite gladare, så du inte blir mörkrädd
CITAT (pejori @ 06-02-2006, 09:55) men du...gör dockorna liiite gladare, så du inte blir mörkrädd  Nej, nej det är mycket bättre om hon skapar riktigt läskiga dockor så hon får ur sig det mörka och läskiga och låter det hamna i dockorna istället där det inte gör någon skada. Det är mycket bra terapi för en sårad själ, att skapa och kanalisera det onda ut i något.  Jag tror Silos skulle kunna göra vackra drömfångare också med allt garn.
CITAT (pejori @ 06-02-2006, 09:55) CITAT (silos @ 05-02-2006, 22:49) Kvällen är här och jag lyssnar på I am your lady av Celine Dion och åter igen far jag tillbaka till den lyckliga tiden så full av kärlek och känner att jag faktiskt inte har bearbetat den djupa sorgen efter skillsmässan Kan ni tänka er hur hemskt det var att skiljas från en mannen som jag älskade mycket djupt p.g.a hans alkohol missbruk!?Att det fortfarande kan göra så ont efter 5 år  :( Jag stängde säkert av det hela eftersom det var så oerhört smärtsamt! Nu kommer jag att göra konst av mina kännslor i form av dockor och hoppas att det hjälper och samtidigt spela alla låtar från den tiden och titta på fotona som jag knappt velat göra under dessa 5 år. Då kanske jag blir fri;eller vad tror ni andra!? det var det jag menade med att göra upp med det förflutna solis jobba på, så mår du säkert bättre sedan och blir gladare men du...gör dockorna liiite gladare, så du inte blir mörkrädd  Ähum; det tar alltid lite tid för mig att fatta saker och ting och allra helst mig själv  när jag tror att jag har bearbetat någonting och känner att jag är fri från det gamla så kommer det alltid ett bakslag Vad det gäller gäller dockorna så älskar jag verkligen dessa och inte blir jag mörkrädd för dockorna inte. Visserligen när jag gjorde dockorna så kom det upp en hel del ångest efteråt men det var säkerligen alldeles nödvändigt! Idag skiner solen inom mig och jag bara läääängtar efter att börja med nästa docka:honeller han har nästan hoppat ut ifrån mitt undermedvetna Jag försökte under många många år vara så där "änglagladochgod" men det lyckades aldrig helt och hållet. Idag känner jag mig faktiskt mera äkta;speciellt nu när jag tillverkar mina dockor;kanske har jag äntligen kommit "hem" eller i alla fall till en viktig del etapp i mitt liv
CITAT (LadyG @ 06-02-2006, 10:18) CITAT (pejori @ 06-02-2006, 09:55) men du...gör dockorna liiite gladare, så du inte blir mörkrädd  Nej, nej det är mycket bättre om hon skapar riktigt läskiga dockor så hon får ur sig det mörka och läskiga och låter det hamna i dockorna istället där det inte gör någon skada. Det är mycket bra terapi för en sårad själ, att skapa och kanalisera det onda ut i något.  Jag tror Silos skulle kunna göra vackra drömfångare också med allt garn.  Dockorna blir så som de själva vill;min vilja är ovidkommande har jag märkt;jag bara följer kännslan när jag arbetar med en docka. Riktigt läskiga dockor vill nu komma ut men jag måste gå försiktigt fram så att jag inte blir alldeles utslagen. Vad lustigt;det är många gånger som jag tänkt att göra drömfångare men har inte kunnat ännu;de är alldeles för fina som jag känner det för närvarande. Jo:jag kan gör en mardrömsfångare som inte är vacker! NU kommer det igen I am your lady och jag bara ryser över heela kroppen och plötsligt känner jag bara en oerhört djup kännsla av kärlek och det till migsjälv  till denna 61 åriga evigt kämpande kvinnan, NU kommer tårarna The sound of your heart beating, sjunger Celine med sin underbara stämma Kanske har jag trots allt kärlek djupt inom mitt väsen under allt det mörka!?
du måste räkna med en del bakslag ett ord, en doft, en låt. men kän efter varför du reagerar som du gör just då. ta fram din känsla i ljuset och titta på vad det är som händer och skäll, skrik, förbanna (honom) och spotta ut honom igen, sen går du vidare. du finns, du lever, du klarar dej utan honom och du är stark, glöm inte det solis änglar finns bara i sagor, vi är mäniskor av kött och blod, med ilska, elakheter och godheter. så försök inte trycka tillbaka och gömma det du inte vill kännas vid hos dej själv. upp med skiten i ljuset så ska du se att det blir bättre och dockorna lite gladare. kram. l ycka till
CITAT (silos @ 06-02-2006, 10:31) Kanske har jag trots allt kärlek djupt inom mitt väsen under allt det mörka!? Det VET jag att du har. Ingen kan skapa en massa fin och uttrycksfull konst utan kärlek i kroppen. Du kanske måste leta lite för att hitta känslan, men jag tror att du kommer att klara det om du inte redan gjort det.
CITAT (silos @ 06-02-2006, 10:31) The sound of your heart beating, sjunger Celine med sin underbara stämma Kanske har jag trots allt kärlek djupt inom mitt väsen under allt det mörka!? självklart har du det. det gäller bara att våga släppa ut och fram dom igen
CITAT (pejori @ 06-02-2006, 10:35) du måste räkna med en del bakslag ett ord, en doft, en låt. men kän efter varför du reagerar som du gör just då. ta fram din känsla i ljuset och titta på vad det är som händer och skäll, skrik, förbanna (honom) och spotta ut honom igen, sen går du vidare. du finns, du lever, du klarar dej utan honom och du är stark, glöm inte det solis änglar finns bara i sagor, vi är mäniskor av kött och blod, med ilska, elakheter och godheter. så försök inte trycka tillbaka och gömma det du inte vill kännas vid hos dej själv. upp med skiten i ljuset så ska du se att det blir bättre och dockorna lite gladare. kram. l ycka till  NU kommer en vååg av sorg och ångest över mig och jag känner som att jag håller på att drunkna!!! Jag måste nu ta en paus och hoppa runt härhemma med en "låtsas" stenklubbba i handen och sjunga en hemsk sång!!! Tack för att du bryr dig
CITAT (LadyG @ 06-02-2006, 10:36) CITAT (silos @ 06-02-2006, 10:31) Kanske har jag trots allt kärlek djupt inom mitt väsen under allt det mörka!?
Det VET jag att du har. Ingen kan skapa en massa fin och uttrycksfull konst utan kärlek i kroppen. Du kanske måste leta lite för att hitta känslan, men jag tror att du kommer att klara det om du inte redan gjort det. ÅÅÅ Gud det känns som att mitt hjärta håller på att spricka helt och hållet och tårarna bara forsar nu. Tack för att du bryr dig
CITAT (Reserv @ 05-02-2006, 14:45) Jag tror/hoppas inte att några halvpsykopater går in på ett forum som odla.nu för att få kontakt med ensamma personer. Men en kolega till mig (betydligt yngre än mig) nappade på en kontaktannons, han fick ett foto och bruden visade sig va´en tiopoängare, tills han skule träffa henne. Hon va´60+ och såg ut som ett riktigt skatben, kraftigt avtändande. Samme kolega hade innan råkat ut för en brutal homosexuell man som också han utgett sig för att va´ett yngre fruntimmer, han kom undan med blotta förskräckelsen. Många ungdomar har också råkat illa ut via nätet som har typ kontaktannonser, ska vi föregå med gott exempel så ska vi juh inte göra som vi lär dom att inte göra. Kan hända att jag är en smula överbeskyddande, dels med tanke på vad mina två äldre döttrar vart med om och dels på sånt man hör av ungdomarna man jobbar med. CITAT (Reserv @ 06-02-2006, 09:54) Där har du nog fått allt om bakfoten Berith, kolegan ville träffa en dam för seriöst förhållande, inte i första hand sex.  Är det allt ni kvinnor tänker på? Att så fort nån av manligt kön söker kontakt så är det sex med i spelet? Mina döttrar skulle aldrig ta kontakt med nån via annons för träffar, dom har andra otrevliga erfarenheter av män ändå, kanske det som hindrar dom att ta såna riskfyllda kontakter. Jag önskar också en seriös man till Solis, men hon verkar såpass sårbar så det är såna kvinnor som är "dräggmagneter".  Jaa då måste jag verkligen fått allt om bakfoten.  Eftersom du skrev att damen som kollegan träffat var avtändande och mannen var homosexuell så uppfattade jag det som att sex var en av poängerna med kontakterna. Och som svar på mitt inlägg om kontaktannonser (som började med ett gott råd från Hannele) säger du att dina döttrar råkat illa ut vilket naturligtvis uppfattas som att de råkat illa ut på grund av kontaktannonser. Jämrars knepig karl till att skriva otydligt.
Klart vi bryr oss Silos. Tro inget annat Hoppas det är bra, läkande tårar som faller. Då kan det vara en lättnad för själen att få gråta ut.
CITAT (silos @ 06-02-2006, 10:39) Tack för att du bryr dig  alltid vännen.....alltid
CITAT (Berith @ 05-02-2006, 14:34) Men Reserv så farligt är det väl inte att svara på kontaktannonser? Är väl inte farligare än att skaffa sej kontakter här på nätet. Vet flera odlaiter som hittat sina partners på nätet (  även om jag inte just nu kan namnge någon, minns inte vilka men vet att dom finns). Här har du ett bevis på lyckad träff via nätet... jag o min kille har varit tillsammans lite över ett år nu
CITAT (yenny @ 06-02-2006, 10:49) CITAT (Berith @ 05-02-2006, 14:34) Men Reserv så farligt är det väl inte att svara på kontaktannonser? Är väl inte farligare än att skaffa sej kontakter här på nätet. Vet flera odlaiter som hittat sina partners på nätet (  även om jag inte just nu kan namnge någon, minns inte vilka men vet att dom finns). Här har du ett bevis på lyckad träff via nätet... jag o min kille har varit tillsammans lite över ett år nu  Jaa jag visste väl att jag inte trampa helt fel. Grattis yenny! Har för mej också att nån gift sej med sin "kontakt" och han flyttade lååångt och dom hade en massa barn att dela på.
forget-me-not
06-02-2006, 12:40
Det är verkligen skönt att komma hit och läsa era rara ord Har inte kunnat hoppa och sjunga därför att vovvarna blir då såååå oroliga för sin matte. Jag får allt gå till skogen helt ensam och göra detta! Nu måste jag rasta mina vovvar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|