Full version: Rosa Helene
AWeee
Hej!

Någon som har en bild på Rosa Helene Hybrida, mest intresserad av bild på hela rosbusken. Vi planterade en under ett gammalt körsbärsträd för två år sedan. Den växer så det knakar, men det tar ju ändå tid innan den blir riktigt majestätisk.

Mvh AWeee smile.gif
Anki V
Titta här! Roslistan

Här finns det flera bilder på Helene och hur hon växer.
Jag väntar på henne! Förhoppningsvis kommer hon i mitten av maj från Rosenposten.wub.gif

/Anki
Eva St
Här kommer några finns en till i mitt album sommar på stugan 2005

Eva St
AWeee
CITAT (Anki V @ 05-02-2006, 16:06)
Titta här! Roslistan

Här finns det flera bilder på Helene och hur hon växer.
Jag väntar på henne! Förhoppningsvis kommer hon i mitten av maj från Rosenposten.wub.gif

/Anki

Hej Anki!

Stort tack! Skall genast kolla.

Mvh AWeee smile.gif
AWeee
CITAT (Eva St @ 05-02-2006, 16:14)
Här kommer några finns en till i mitt album sommar på stugan 2005

Eva St

Hej Eva!

Jättefina bilder, bara att hoppas att vår tar sig lika bra.
Stort tack!

Mvh AWeee smile.gif
renate
Jag har två Helenae hybrida,båda växer i vars ett päronträd,den ena fick jag beskära kraftigt för den blev större än päronträdet.Jag använde en teleskopsekatör för att når grenerna.Den blommade överdådigt sedan.

AWeee
CITAT (renate @ 05-02-2006, 21:05)
Jag har två Helenae hybrida,båda växer i vars ett päronträd,den ena fick jag beskära kraftigt för den blev större än päronträdet.Jag använde en teleskopsekatör för att når grenerna.Den blommade överdådigt sedan.

Hej renate!

Bara så mäktig och vacker ros. Bara att hoppas att vi når samma resultat.

Stort tack. Mvh AWeee smile.gif
fruberglund
Bild tagen på Rosariet i Jönköping sommaren 2005. Måste vara närmare 3 meter gissar jag på.

Satte själv 2 stycken förra året som ska klättra uppför ett berg med 2 körsbärsträd på (ovanpå berget alltså). Får se hur det blir när de blir stora biggrin.gif
AWeee
CITAT (fruberglund @ 05-02-2006, 22:13)
Bild tagen på Rosariet i Jönköping sommaren 2005. Måste vara närmare 3 meter gissar jag på.

Satte själv 2 stycken förra året som ska klättra uppför ett berg med 2 körsbärsträd på (ovanpå berget alltså). Får se hur det blir när de blir stora biggrin.gif

Hej fruberglund!

Stort tack för bilden, de är ju helt enorma.

Rosariet i Jönköping, det kan ju vara ett lämpligt utflyktsmål, skall kolla på nätet, de har väl någon hemsida.

Ha det gott.

Mvh AWeee. smile.gif
fruberglund
Ja, det är inte så stort men mycket rosor har de och förra året gjorde de en klematisgång också. Väl värt ett besök.

Här kan du läsa lite mer
=126&t=s&ua=dc78864f120c97d08adb011f1cc85600]Jönköpings Rosarium
AWeee
CITAT (fruberglund @ 06-02-2006, 08:55)
Ja, det är inte så stort men mycket rosor har de och förra året gjorde de en klematisgång också. Väl värt ett besök.

Här kan du läsa lite mer
=126&t=s&ua=dc78864f120c97d08adb011f1cc85600]Jönköpings Rosarium

Verkar bra, något att se fram mot så här i vinterkylan. Mvh AWeee smile.gif
pisanggoreng
förra året gjorde de en klematisgång också. Väl värt ett besök.

Du råkar inte ha en bild på nämnda klematisgång..? smile.gif
fruberglund
CITAT (pisanggoreng @ 06-02-2006, 14:06)
förra året gjorde de en klematisgång också. Väl värt ett besök.

Du råkar inte ha en bild på nämnda klematisgång..? smile.gif

Tyvärr inte. Men jag har sett den, är byggd av armeringsjärn tror jag det var. Lite i sicksack. Ska bli kul att se när det blir lite storlek på klematisen smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon