Whiskuchi
I morse upptäckte jag att det satt en hare i vår trädgård, den sitter och trycker i häcken. Jag vill ju inte störa eller skrämma den, så jag har inte gått för att kolla närmare. Nu tycker jag dock att den har legat väääldigt länge, är den sjuk tror ni eller brukar de sitta stilla en hel dag? (den är ganska välkamouflerad i häcken, och dagtid ser man ju sällan harar - väntar den på skymningen?)
Söööt är den hur som helst wub.gif
pejori
det är säkert kylan som gör att den håller sig i stillhet. wub.gif
avvakta smile.gif
Gossen Ruda
Det och väntan på mörkret. Fö är det inte så mycket man kan göra OM den skulle vara sjuk. Bara låta naturen ha sin gång.
Whiskuchi
Den sitter fortfarande kvar, trots att det är helt mörkt. Får se om den är kvar i morgon... wub.gif
Whiskuchi
I morse var den borta, men nyss så kom han skuttande tillbaka igen. Verkar som om han trivs i vår trädgård... så jag funderar på om jag skulle mata honom? Vad äter de egentligen?
Gossen Ruda
Dom äter det mesta, sallad, morötter, crocus, pärlhyacinter, tulpaner, flox bara för att nämna några. Dvs MATA DEN INTE I TRÄDGÅRDEN. Då lär den sig att det finns mat där.
Whiskuchi
Men det är ju i trädgården den är, så givetvis kommer jag mata där.
Whiskuchi
Lyckades ta ett kort på den, tyvärr från ganska stort avstånd så den fick beskäras rejält, men...

*Felix matte*
Kul att du fick så bra bild på den smile.gif

Hararna hos mig är helvita smile.gif
Vi har ibland skurit morot i bitar och lagt ut men de har aldrig ätit av det sad.gif
Lars-Olof Arvids
Så fin den är! wub.gif Nu är det gott om harspår i snön nere mot kusten, nästan som fram till för 10-15 år sedan då man såg dem överallt. Uppe hos mig har jag inte sett mycket av dem än, men är stammen på uppgång kommer de säkert hit också.

Olle
Kakaduan
Jag har flera harar på tomten - de är aktiva tidigt på morgonen och på kväll/natt, så jag drar slutsatsen att de föredrar mörkret. Trevligt med djur på tomten, men liksom rådjuren äter de ju bark och knoppar från fruktträd och buskar. Just nu är jag extra populär eftersom jag har låtit klippet från äppelträden ligga på marken. Där knaprar de i sig knoppar och bark.

Igår sprang de ikapp - hon först och han efter (antar jag). Gissar att han ville något som hon inte var lika sugen på för stunden.

tongue.gif
Kakaduan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon