emmsing75
Jag har för första gången försökt övervintra en fuschia som står i garaget (lite ljus, ca 10 grader) och nu börjar det komma små bladknoppar, måste man göra nåt speciellt nu eller kan den stå kvar där den är lite längre? När jag sen planterar om den, är det nåt speciellt man måste tänka på? Nu är det ganska långa "grenar" som jag tänker att man borde kunna ta sticklingar ifrån, när gör jag i så fall det och är det bara "topparna" längst ut som man kan försöka rota i vatten eller kan man klippa den i flera bitar och försöka rota alla dem? Finns det nåt speciellt trick hur man rotar fuschia sticklingar?
kristerh
Det är nog lite förtidigt att "väcka" den ordentligt, låt den stå tills åtminstånde i slutet på mars.
inglan
Hej!
Jag är ny på det här med fuchsior, men jag har läst en hel del på svenska fuchsiasällskapets hemsida, där står en hel del om skötsel mm. Men mina ska allt få sova en månad till iallafall!
Men de är väldigt lätta att rota, sen när man tar sticklingar.

Svenska Fuchsiasällskapet:
www2.dicom.se/fuchsias/menuswe.html

och en annan sida där jag har läst och lärt mig:
http://web.telia.com/~u13704019/Fuchsia/

hälsningar Inglan smile.gif
Limeblossom
Jag har min i fönstret och den har blommat i omgångar hela vintern smile.gif Sånär den ska väckas har jag ingen aning om!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon